Ford skúša nemožné. Športové auto, ktoré dokáže jazdiť aj na dva valce

  • Dokáže byť auto s trojvalcom športové a zábavné? 
  • Sami sme sa presvedčili, že áno, no najviac nás na tomto aute zaujal iný detail
zdroj: Startitup
  • Dokáže byť auto s trojvalcom športové a zábavné? 
  • Sami sme sa presvedčili, že áno, no najviac nás na tomto aute zaujal iný detail

Nový Ford Fiesta ST svojou zábavnou stránkou poteší nie jedného nadšenca rýchlych áut. Tento model je zrejme najlepším vyjadrením Ford technológie eco-boost. 1,5 litrový trojvalec s výkonom 147kw (200 koní) je to, čo tejto 1300 kilogramovej kráske dodáva energiu a jazdu s ňou si naozaj užiješ.

Trojvalec s vysokým výkonom. Je to správna cesta?

Napriek tomu, že bol downsizing dlho kritizovaný, jeho výsledkom je aj nová Fiesta. Môžeme s pokojným svedomím povedať, že sme si to s týmto trojvalcom poriadne užili. Ford v tomto nie je žiaden nováčik a jeho trojvalec sa stal už minimálne šesťkrát motorom roka. A vie ich vyrábať pravdepodobne najlepšie na trhu. Ale stačí mať trojvalec v ST-čku?

Fiesta ponúka tri režimy nastavenia motora, podvozku a riadenia. V prípade, že si zvolíš jazdný režim Normal, vieš jazdiť (pomerne) ekologicky a potichu. Avšak ak režim zmeníš na Sport či Track, zmení sa kompletné nastavenie auta a z Fiesty sa stane malá mestská raketa na kolesách. Za príplatok ti vo Forde auto vybavia samosvorným diferenciálom, vďaka čomu sa výrazne zlepší samotná ovládateľnosť auta. Odporúčame ho ako povinnú položku.

Hodnota, ktorá zaujíma každého

Spotreba. Jedna zo základným informácií, podľa ktorej si v súčasnosti ľudia kupujú auto. Ako si poradila nová Fiesta ST?

Prekvapením bolo, že pri 1,5 litrovom trojválci sa vieš hýbať okolo piatich litrov. Aj keď budeš mať ťažkú nohu, nemusíš sa báť, 9 litrov neprekročíš, máme to odskúšané.

Ak by sa však našiel „extrémista“, ktorému by boli 3 válce veľa, auto dokáže ešte jeden vypnúť. Ford sa rozhodol znižovať emisie a spotrebu tak, že pri ekonomickej jazde dokáže reálne vypnúť jeden válec. Nie je samozrejme jediný na trhu, ktorý to dokáže. Naposledy sme podobný systém vyskúšali v Seate Arona.

Počas testu sme však reálne nevedeli určiť na koľkých válcoch auto fungovalo, pretože sa táto informácia na palubnom displeji ani budíkoch nezobrazuje.

Symfónia zvuku vo vnútri aj vonku

Ak spomeniem značku Bang and Olufsen myslím, že každému bude jasné, že o kvalitné audio v tomto aute núdza nebude. Príjemné basy a priestorové výšky ťa budú baviť. Na svoje si prídu aj fanúšikovia „ostrého zvuku“. Fiesta je vybavená klapkou, ktorá po otvorení autu dodá potrebnú dravosť a športový zvuk. Prekvapilo nás, čo sa pánom z Fordu z tohto 3 valca podarilo vytiahnuť.  V exteriéri by ste zrejme na sto percent nevedeli určiť, o aký typ motoru sa jedná, avšak v interiéri zvuk trojválca určite rozoznáš.

Nižšia trieda neznamená menej kvalitný interiér

Pravdupovediac sme sa pred testom najviac zaujímali o nový motor, ktorý prešiel výraznou zmenou. Na prvý dojem nás však zaujala a tešila počas celého testu iná vec.

Fiesta má jedny z najlepších sedadiel, v akých sme mali možnosť sedieť. Veľmi kvalitne vypracovaný interiér má za následok príjemnejší pocit z jazdy aj pri vyšších rýchlostiach. Už pri prvom sadnutí do auta nás príjemne prekvapili Recaro športové sedadlá. Kombinácia alcantary a kože spolu s prešívaným športovým volantom umožní vodičovi veľmi príjemne sa s autom „spojiť“. Čo je už dnes takmer výnimočné.

Otočí sa za ňou takmer každý

Športový vzhľad, krásne kolesá, športové brzdy, Full LED svetlomety, prémiová farba, dvojitá koncovka výfuku a čierny lesklý difúzor. Toto je v skratke to, čo si môžete predstaviť, ak sa povie Fiesta ST. Auto už na prvý pohľad zaujme takmer každého.

Aby sme toto auto iba nevychválili, našli sme aj chybičku. V prípade, že si nastavíš ekvalizér audia a vypneš motor, nastavenia sa zresetujú, a teda môžeš s nastavovaním začať od začiatku. Čo je minimálne zvláštne, keď podčiarkneme, že máš v aute prémiovú audio sústavu.

Na záver sme si nechali cenu. Ford Fiesta ST sa predáva od 23 990 eur (5-dverová verzia). Naša verzia bola pritom obohatená o viacero doplnkov (odporúčame si priplatiť za diferenciál), a cenovka tak poskočí aj o pár tisíc vyššie. Netreba to však prehnať, lebo sa dostanete na cenovku konkurencie z vyššej triedy.

Čo je dôležité, je fakt, že Fiesta ST ostala športovým autom. A za volantom sa určite nudiť nebudete.