Google, online a tradície. Kombinácia, ktorá funguje. Tu sú výsledky

  • Slováci potvrdili záujem zdokonaľovať sa v digitálnych zručnostiach. Od minulého leta sa len vďaka ich vzdelávaciemu programu Digitálna garáž, ktorú Google spustil v rámci iniciatívy Pomáhame Slovensku rásť, vyškolilo vyše 27 000.
google-ts-slovensko-nahlad
Dávid Igaz
  • Slováci potvrdili záujem zdokonaľovať sa v digitálnych zručnostiach. Od minulého leta sa len vďaka ich vzdelávaciemu programu Digitálna garáž, ktorú Google spustil v rámci iniciatívy Pomáhame Slovensku rásť, vyškolilo vyše 27 000.

Práve digitálne zručnosti budú v budúcnosti podľa odhadov Európskej komisie vyžadované pri výkone až 90% pracovných pozícií. S využitím internetu je navyše oveľa jednoduchšie a menej rizikové uskutočniť svoj podnikateľský sen, či nájsť dopyt pre svoje produkty. Internet totiž otvára priestor a poskytuje možnosti na podnikanie pre každého. Aj vďaka online sa u nás podarilo oživiť a podporiť mnohé slovenské tradície a remeslá a odstať ich opäť do povedomia verejnosti.

Túto skutočnosť potvrdzuje aj šperkárka a dizajnérka Petra Tóth, ktorá prostredníctvom vlastného e-shopu predáva svoje šperky a módnu tvorbu inšpirovanú pôvodnými slovanskými vzormi po celom Slovensku aj v zahraničí. „Motívy pre svoju tvorbu zbieram v zapadnutých dedinkách Slovenska, ale najviac najviac zákazníčok mám online. Svoju stránku aj e-shop som z tohto dôvodu zmodernizovala už trikrát,“ hovorí Petra, pričom korunka z jej dielne už zdobila aj slovenskú Miss.

Ďalšími dobrými príkladmi sú aj populárny internetový projekt Sashe.sk, ktorý vznikol s cieľom oživiť slovenskú ručnú tvorbu a dnes prezentuje tvorbu viac ako 6 000 domácich dizajnérov, remeselníkov a výrobcov.

Okrem toho skvelú prácu na zachovaní slovenských tradícií odvádza aj projekt tradičnej slovenskej dediny Hotel Liptovský Dvor.

V súčasnej dobe sa úroveň nezamestnanosti na Slovensku pohybuje okolo 7,6%, avšak v skupine mladých je až na úrovni 17,6%. Spoločnosť Google preto minulý rok v júni spustila vzdelávací program „Digitálna garáž“, ktorý je súčasťou širšej iniciatívy “ Pomáhame Slovensku rásť“. Program zahŕňa online školenia a prednášky, vďaka ktorým najmä mladí ľudia získajú  cenné poznatky o tom, ako funguje napríklad webová analytika, komunikačné nástroje, vyhľadávanie, mobilný marketing a tiež ďalšie vedomosti z oblastí ako je online predaj a propagácia.

„Je zrejmé, že sa Slováci prestávajú báť digitálneho sveta a namiesto toho mu chcú porozumieť. Predovšetkým zo strany mladých ľudí sme zaznamenali veľký záujem o online školenia, tak o účasť na workshopoch, ktorých sme naprieč šiestimi slovenskými regiónmi usporiadali celkovo 63,“ hovorí Raťo Kulich, riaditeľ slovenského Googlu a dodáva: „V prieskume, ktorý sme si nechali vypracovať spoločnosťou IPSOS uviedlo takmer 18 000 respondentov, že sa im vďaka týmto školeniam zdvihlo sebavedomie a takmer 1 900 si vďaka novo nadobudnutým znalostiam  ľahšie našlo prácu.“ 

Digitálne zručnosti aj pre učiteľov

Platforma bola nedávno aj do vzdelávacieho programu pre učiteľov akreditovaného Ministerstvom školstva, vedy, výskumu a športu SR a garantovaného doc. Ing. Štefanom Žákom, PhD., dekanom OF EUBA v Bratislave. Ide o vôbec prvé vzdelávanie učiteľov v oblasti digitálneho marketingu na Slovensku.

Najväčší záujem je v Bratislavskom kraji

Najväčší počet vyškolených v Digitálnej garáži pripadá na Bratislavský kraj, ktorý má v tomto smere takmer trojnásobný náskok pred Košickým krajom. Na treťom mieste sa umiestnil Žilinský kraj.

Najsvedomitejší „študenti“ sú z Trnavského kraja

V priemere najdlhšiu dobu na jednu návštevu e-leaningovej platformy, a to viac ako 18 minút, pripadá na absolventa Digitálnej garáže z Trnavského kraja. trnavskí „študenti“ si zároveň pri jednej návšteve prezreli v priemere najväčší objem učiva.

zdroj: TS Google

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá