Goog­le+ stá­le žije! No ružo­vo to nevy­ze­rá

Peter Kováč / 8. októbra 2014 / Tools a produktivita

Keď na jar opus­til Goog­le jeho dlho­roč­ný vicep­re­zi­dent Vic Gun­dot­ra, zača­li sa mno­žiť špe­ku­lá­cie, že je to zlá sprá­va pre Goog­le+. Prá­ve túto sociál­nu sieť mal totiž Gun­dot­ra na sta­rosť. S jeho odcho­dom sa mal zmen­šiť vývo­jár­sky tím aj inves­to­va­né finan­cie.

 

Gundotrov nástupca Dávid Besbris to ale v interview pre Recode popiera. Potvrdil, že sa jeho tím (dobrovoľne) presťahoval do novej budovy, ale počet ľudí pracujúcich na G+ je dnes vyšší ako kedykoľvek predtým. Koniec siete zatiaľ rozhodne nehrozí.

Inak ale v rozhovore veľa zahmlieval, bál sa priamych odpovedí. Neodpovedal na otázku, koľko má sieť užívateľov, ani aký je jej dlhodobý cieľ. K dotazu, prečo sa Google+ vnucoval užívateľom ostatných služieb Google, Besbris povedal, že si ničoho takého nie je vedomý. Jediným sporným bodom vraj bola automatická registrácia, ktorú firma pred nedávnom zrušila. Ale ďalej nekomentoval násilné zlúčenie s YouTube ani s Picaso.

David Besbris

Silné (sociálne) zbrane Google sú podľa Besbrisa tiež Hangouts a Fotky. Firma navyše nevyčerpala všetok potenciál v mobilných aplikáciách. Sami ešte nevedia, čo všetko by sa dalo s tou kopou senzorov vnútri appiek vymyslieť. Popiera však, že by do Google+ prišiel anonymný chat alebo nejaké dočasné správy podobné Snapchatu. Nie sú to funkcie, ktoré by sa dali skĺbiť do jedného produktu. Tým ale nevylučuje, že by Google pracoval na oddelenej službe.

Celý rozhovor sa niesol v duchu, že chcú sociálna sieť urobiť inak (ako Facebook a ostatné). Od začiatku si služba zakladá na súkromí, užívatelia vraj milujú kruhy (friend groups) a rýchlo si zvykli aj na komunity. Nových používateľov chcú nalákať tak, že im vysvetlia, prečo Google+ majú radi jeho súčasní užívatelia.

Asi najdôležitejším bodom interview je otázka týkajúca sa reklamy. Ani po troch rokoch od spustenia ju Google+ stále neobsahuje. Zrejme sa na tom ani nič meniť nebude. Besbris hovorí, že reklama je najlepšia vo vyhľadávaní. Vtedy vám poskytne skutočne relevantné výsledky reagujúce na to, čo vás zaujíma. Ale umiestňovať reklamu na niekoho fotky alebo príspevky nefunguje, konverzia je v takomto prípade malá. (Facebook to ale zlomil a vďaka reklame obrovsky rastie.)

Tak čo Google, aká bude nakoniec budúcnosť Google+? Pomerne málo navštevovaná sociálna sieť bez reklám, alebo ...? Nechám na domyslenie.

 

Zdroj: recode, google

Pridať komentár (0)