Ján Bielov z Impresso café: Kaviareň by mala byť odrazom osobnosti

  • Kaviarenská kultúra prežíva zlaté časy a úroveň prevádzok tohoto typu na Slovensku rýchlo stúpa. Keď sa opýtaš nejakého nadšenca na kaviareň, ktorú by ti odporučil, v okolí Banskej Bystrice je to najčastejšie Impresso café Jána Bielova. Spýtali sme sa teda, čo za jeho úspechom stojí.
titl
  • Kaviarenská kultúra prežíva zlaté časy a úroveň prevádzok tohoto typu na Slovensku rýchlo stúpa. Keď sa opýtaš nejakého nadšenca na kaviareň, ktorú by ti odporučil, v okolí Banskej Bystrice je to najčastejšie Impresso café Jána Bielova. Spýtali sme sa teda, čo za jeho úspechom stojí.

Zdravím Ján, ako sa darí kaviarnikom v Banskej Bystrici? Zdá sa, že okolo kávy je v posledných rokoch veľký boom, cítite to aj na vašom biznise?

Myslím, že kaviarenský boom zasiahol naplno aj Banskú Bystricu. Tým, ktorí to myslia vážne s kávou a robia svoju robotu srdcom sa darí.

12565457_10205466038234685_493304759205189625_n

Je na vás zo strany zákazníkov väčší “tlak”, čo sa týka alternatívnych postupov prípravy alebo si ľudia jednoducho prídu dať dobrú kávu a neriešia…? :)

Je pravda, že zákazník je dnes už sčítaný a alternatívne prípravy kávy dobre pozná. Môj zákazník zatiaľ nerieši, príde jednoducho na dobré espresso, ale samozrejme ako majiteľ kaviarne sa snažím ponúknuť zákazníkovi niečo navyše. U nás má zákazník na výber dve možnosti, buď si dá náš “Impresso Caffe blend arabic” alebo má možnosť ochutnať single-origin coffee od rôznych slovenských pražiarov.

Osobne mám pocit, že čo sa týka služieb, na Slovensku sme sa v posledných rokoch pohli poriadne vpred. Na vašu kaviareň je najčastejšie počuť chválu, práve čo sa týka personálu. Ako veľmi dôležitá je príjemná obsluha v porovnaní s napríklad kvalitnou kávou?

Áno, máte pravdu. Ja som začínal približne pred 4 rokmi a odvtedy sa to pohlo neskutočne dopredu aj u nás v Impresso. Personál je jeden z najdôležitejších elementov dobre fungujúceho podniku. Keď ho máte, je na vás, aby ste zákazníkovi ponúkli kvalitný produkt a vytvorili prostredie, v ktorom utečie od každodenného stresu.

11893892_489182434590106_5250665524038146397_o

Praje doba novým kaviarňam? Čo by ste poradili mladému nadšencovi, ktorý má takýto sen?

Nech ten sen živí, a keď príde šanca otvoriť si vlastnú kaviareň, aby sa ponúknutej šance chytil najlepšie ako vie. Jeho kaviareň by mala byť obrazom jeho osobnosti.

Čo bolo na rozbehu kaviarne Impresso najťažšie?

Bolo toho tak veľa, že ja si ani nepamätám, čo bolo najťažšie. Hlavne školenie personálu. Ja sám som bol začiatočník a vedel som o káve málo. Bavilo ma pracovať s kávou, tešil som sa každému dobre natečenému espressu a mal som to šťastie, že ľudia, s ktorými som pracoval a pracujem, boli na rovnakej vlne. V súbehu celého tohoto nadšenia človek nesmie zabúdať pracovať na atmosfére podniku, robiť marketing a byť dobrý kamoš so zákazníkom :).

A čo bolo naopak z celej cesty najpríjemnejšie? :)

Nič sa nevyrovná pozitívnej spätnej väzbe od zákazníka.

Všimol som si, že pri platbe kartou vyťahujete veľmi zvláštne zariadenie, spárované s mobilom, o čo ide?

Ide o nový produkt mPos od Slovak Telekom. Keďže som uvažoval o možnostiach platby kartou, táto šikovná vecička ma zaujala. Je to spárované s mojim mobilným telefónom, a čo je najdôležitejšie, môžem si ho zobrať kamkoľvek, kde sa rozhodnem predávať kávu, keďže Impresso môžete stretnúť aj na rôznych festivaloch.

13138904_570286179813064_8864192013701782487_n

Môžete nám o tom povedať viac?

Ako som už spomínal, je prenosný, a to je pre mňa jeho najlepšia funkcia. Myslím, že som niel en prvou kaviarňou na Slovensku, ktorá ho využíva v kamennej prevádzke, ale aj prvým predajným stánkom na festivaloch, ktorý má možnosť platby kartou.

Vedia už Slováci rozoznať kvalitnú kávu od nekvalitnej? Alebo je to stále boj proti zabehnutým kávam zo supermarketov, ktoré majú často od pravej kávy ďaleko?

Kávičkár si vie vybrať, kde dostane poctivú kávu. Ten, kto nemá ku káve a kaviarenskej kultúre vzťah, ten si kúpi nekvalitnú kávu domov a spraví si ju aj doma.

13521992_594016317440050_146786031227161272_n

Čo by ste mi osobne odporučili, keby prídem znova na návštevu? Čo je z vami ponúkanej kávy váš osobný favorit? :)

Môj názor je, nech zákazník pije, čo chutí jemu. Niekto má rád tmavo praženú horkú kávu, niekto kyslejšie, bledo pražené kávy. Mne osobne chutí to druhé. Najradšej robím zákazníkovi cappuccino z odrodovej kávy, ktorá je kyslejšia, to je môj favorit.

Čo môže ešte spraviť Impresso preto, aby sa posunulo vpred?

Nepoľaviť v tempe, ktoré máme. Stále je čím prekvapiť stáleho zákazníka, ktorý je náročný, ale dôležitý pre kaviareň.

zdroj fotografií: archív Ján Bielov

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK