Kampaň mladej značky konopnej obuvi sa stala najúspešnejšou v celej histórii československého crowdfundingu

  • Malá, lokálna značka Bohempia sa pustila do crowdfundingu, aby vyzbierala peniaze na jej ďalší rozvoj
  • Napokon sa jej podarilo vyzbierať viac ako 800% cieľovej sumy a to takmer 4 milióny korún
  • Je tak dôkazom, že na rozbeh vlastnej značky potrebuješ viac ako kapitál, a to skvelý produkt
  • Peniaze na jeho podporu sa následne hľadajú oveľa jednoduchšie
cool
Bohempia
  • Malá, lokálna značka Bohempia sa pustila do crowdfundingu, aby vyzbierala peniaze na jej ďalší rozvoj
  • Napokon sa jej podarilo vyzbierať viac ako 800% cieľovej sumy a to takmer 4 milióny korún
  • Je tak dôkazom, že na rozbeh vlastnej značky potrebuješ viac ako kapitál, a to skvelý produkt
  • Peniaze na jeho podporu sa následne hľadajú oveľa jednoduchšie

Bohempia je mladá, inovatívna a rýchlo rastúca značka, založená v roku 2015. Na trh prináša sériu produktov vyrobených z technického konope. Najväčší záujem si však vyslúžili ich konopné tenisky. „Naším hlavným cieľom je ekologická a sociálna udržateľnosť v móde, ktorú nosíme. Našou misiou je v tomto smere meniť svet a opäť rozšíriť takmer zabudnuté konope,“ hovorí o filozofii značky jej zakladateľ Tomáš Rohal.


Bohempia je lokálna značka s koreňmi v Českej republike. V rámci značky Bohmepia tak nie je priestor pre žiadnu lacnú pracovnú silu, neekologický import alebo nekvalitné produkciu. „Výroba našich produktov začína hrubým konopným vláknom, ktoré upradieme, upletieme nafarbíme a spracujeme do finálneho produktu, ktorý navrhujeme a testujeme v Prahe, kde je naša štúdio,“ hovorí Tomáš.

A prečo konope? Konope je prírodné vlákno, ktoré možno ekologicky pestovať aj v našich klimatických podmienkach. Pritom ponúka udržateľné riešenie rôznych aktuálnych problémov. Zároveň ide o tradičnú rastlinu, ktorá sa predtým používala na výrobu papiera, ľanu, olejov alebo jedla. Dnes sa využíva v lekárstve, stavebníctvo, kozmetike, a tiež na výrobu oblečenia a obuvi, tak ako to je aj v prípade značky Bohempia.

Našou dizajnovou filozofiou je jednoduchosť a minimalizmus. Naše produkty sú ekologické, pohodlné na nosenie a ľuďom ponúkajú veľa unikátnych funkčných benefitov konopného materiálu, ako je antimikrobiálnosť, hypoalergénnosť, savosť, prirodzená termoregulácia a pevnosť.


Najnovšie sa značka Bohempia stala novým rekordmanom crowdfundingového portálu Hithit.cz. Bohempia zlomila všetky doterajšie rekordy a jej kampaň sa stala prvou, ktorá dokázala vyzbierať cez 3 956 064 českých korún, čo je v prepočte 153 442 eur. V kategórii spotrebného tovaru ide o najúspešnejšiu kampaň v histórii československého odmeňovací crowdfunding.

„Výsledky kampane sú naozaj neuveriteľné. Podarilo sa nám vybrať viac ako 800% cieľovej sumy od viac ako 1 600 ľudí, ktorým ďakujeme za podporu. Rozbehnutie výroby barefoot tenisiek vyžaduje veľkú investíciu, ktorá bude pokrytá z predpredaja topánok na Hithitu. Vďaka tomu, že sa nám podarilo vybrať tak veľkú sumu, sme schopní navýšiť produkciu a vyrobiť aj ďalšie varianty nových barefoot produktov,“ povedal Tomáš pre Czechcrunch.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK