Karin do Lidla nastúpila ako brigádnička s ruksakom na chrbte, dnes vedie vlastnú predajňu

  • Záujemcovia o prácu najčastejšie hľadajú stabilné zamestnanie a možnosť kariérneho rastu
  • V prípade mnohých firiem ide o nezlučiteľné veci
  • Je niečo podobné vôbec reálne?
Karin do Lidla nastúpila ako brigádnička s ruksakom na chrbte, dnes vedie vlastnú predajňu
Lidl
  • Záujemcovia o prácu najčastejšie hľadajú stabilné zamestnanie a možnosť kariérneho rastu
  • V prípade mnohých firiem ide o nezlučiteľné veci
  • Je niečo podobné vôbec reálne?

Každý zamestnávateľ sa prezentuje v najlepšom možnom svetle, ponúka kandidátom rôzne benefity a čosi navyše. Formulácie ako „mladý dynamický kolektív“, „atraktívne pracovné prostredie“ či „inšpiratívna firma“ sa stali akousi povinnou súčasťou takmer každého inzerátu s ponukou práce.

Ak však niečo sľubuje každý, stráca to na dôveryhodnosti. Preto sa spomenuté vety dostali do mnohých vtipov či memečiek. Mnohí môžu nadobudnúť pocit, že všetci zamestnávatelia na Slovensku sú rovnakí a zväčša lákajú ľudí na prázdne frázy. Pozrime sa teda, ako k tejto problematike pristupuje štvornásobný Najzamestnávateľ roka na Slovensku – Lidl. Pomôžu nám pritom reálne dáta.

12 miliónov eur na zvýšenie platov

Na Slovensku tento diskont pôsobí od roku 2004 a v 164 predajniach, troch logistických centrách a na centrále zamestnáva viac ako 6 500 ľudí.

Lidl ročne vytvára stovky nových pracovných miest, za posledné tri roky ich pribudlo viac ako tisíc. Medziročne naposledy vyčlenil na zvýšenie platov o 12 miliónov eur viac. Platy sa v Lidli pravidelne prehodnocujú, a tak i navyšujú.

Pri viacerých pracovných pozíciách je nárast mzdy zakotvený priamo v zmluve na ďalšie tri roky. Pri obsadzovaní voľných pracovných miest sa pozerá primárne do vlastných radov, aby nebolo povýšenie dostupné iba pre zopár ľudí.

Od marca 2020 išlo presne o 1 165 ľudí, ktorí boli povýšení. Celkovo 40 % zo všetkých zamestnancov, ktorí v Lidli pôsobia aspoň tri roky, zažili posun na vyššiu pozíciu, mnohí dokonca viackrát. 

Jednou z nich je Karin Nogová, manažérka predajne v Turčianskych Tepliciach. „Do Lidla som nastúpila pred trinástimi rokmi ako brigádnička s ruksakom na chrbte. Následne som pokračovala ako predavačka – pokladníčka, v roku 2015 som sa stala asistentkou manažéra predajne a dnes už vediem vlastnú predajňu. Za všetky tie roky som toho zažila naozaj veľa a mnohé sa zmenilo, stala som sa mamou, zdolali sme pandémiu. Jedna vec sa však nemení – Lidl ponúka stabilitu a posúva svojich ľudí vpred,“ povedala Karin.

„Za najväčší benefit na mojej pozícii považujem služobné auto, ktoré môžem využívať nonstop, aj na súkromné účely. A ešte firemné večierky! Tie veru stoja za to,“ prezradila Karin pre Startitup.

Podelila sa aj o jej kariérne plány do budúcna: „Vzhľadom na to, že som v prvom rade mamou na plný úväzok, som spokojná tam, kde som. Ak však bude môj syn starší a samostatnejší, určite by som zvážila pozíciu regionálnej manažérky. To však, samozrejme, záleží od mnohých okolností. Teším sa však na všetko, čo mi nielen život, ale aj práca v Lidli v budúcnosti ponúknu.“

Okrem motivujúcich platov – vyšších ako priemer v maloobchode –, ponúka Lidl svojim zamestnancom balík benefitov. V internom benefitnom portáli, ktorý funguje ako eshop, majú všetci zamestnanci k dispozícii rovnakú sumu 250 eur ročne.  

S ostatnými benefitmi môžu však zamestnanci dostať ročne 370 eur. Nezáleží pritom na pozícii a ani dĺžke pôsobenia vo firme. Každý si vyberá iba tie benefity, o ktoré má reálny záujem.

Môžu to byť napríklad lístky do kina či kultúrne podujatia, praktický balíček pre dieťa, školská výbava pre školáka, poukážky na výhodný nákup, príspevok na letný tábor pre deti, zaplatenie štartovného na rôzne športové udalosti a ďalšie položky.

Balík benefitov

Zamestnanci a zamestnankyne zároveň dostávajú bezplatné jazykové vzdelávania. K dispozícii sú aj na mieru šité školenia v oblasti mäkkých a tvrdých zručností, ako aj narodeninové a vitamínové balíčky.

Celkovo Lidl investuje do benefitov takmer 3,5 milióna eur ročne. Súčasťou podpory zamestnancov je aj interný grantový program Lidl srdcom pre ľudí, ktorí sa ocitli v náročných životných situáciách. 

Diskont podporuje aj rovnaké odmeňovanie žien a mužov. Potvrdzuje to aj certifikát Equal Salary. Lidl je sedemnásobným držiteľom ocenenia Top Employer Slovensko a Top Employer Europe a štvornásobným víťazom domácej ankety Najzamestnávateľ. V prvom prípade ide o výsledok podrobného auditu, o najlepších zamestnávateľoch rozhoduje v hlasovaní verejnosť.

Zdroj: Lidl

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá