Kopec programátorov chce odísť z Googlu

Andrej Kras / 20. januára 2015 / Lifehacking

Bývalý zamestnanec Googlu a CEO Beeswax Ari Paparo vo štvrtok v noci zatweetoval, že “kopec programátorov” sa chystá “odísť z goog po prémiách”. Pod “goog” samozrejme myslí Google.

Paparo takto odpovedal na tweet od investora (venture capitalist) Huntera Walka, tiež bývalého zamestnanca Googlu.

Walk napísal, že v jeho firme Homebrew, a startupoch v jeho portfóliu bol “v Januári vzostup ľudí z veľkých firiem, ktorí si hľadali inú prácu, a chystajú sa odísť zo svojej terajšej pozície”.

Walker si myslí, že ľudia odchádzajúci z Googlu  nebudú čakať “ešte jeden mesiac” – odídu hneď po vyplatení bonusov. A potom zrejme začne sezóna lákania ľudí z Googlu (pre startupy to bude najšťastnejšie obdobie celého roka).

 

Je dôležité pamätať na to, že migrácia talentov z veľkých firiem do stratupov je v technologickom priemysle pradávnym cyklom, očakávaným rovnako ako chladné počasie v San Franciscu počas augusta (vďaka mikroklíme je v San Franciscu skutočne v auguste dosť chladno – nie je to sarkazmus p.p.).

 

Keď už o tom hovoríme…

Tento týždeň počas výletu do Palo Alto sme sa rozprávali s ďalším známym investorom, ktorý nám povedal, že tiež očakáva v roku 2015 vo väčšom množstve útek talentovaných ľudí z Googlu – ale iba ak sa nepodarí spoločnosti znova dosiahnuť rast cien akcií.

 

 

Cena akcií Googlu sa prepadla na 501 dolárov z 577 – hodnoty platnej v ten istý dátum rok pred tým. V Sillicon Valley, kde sa zamestnancom často vypláca polovica, či ešte väčšia časť výplaty v akciách a nie v hotovosti, takýto prepad ceny znamená, že Google doslova platí v roku 2015 svojim ľuďom menej ako im platil v roku 2014. Toto poriadne sťažuje udržanie ľudí.

 

Je vždy ťažké povedať, prečo presne padá cena akcií, ale je jasné, že pre Google bol rok 2014 dosť ťažký. V decembri jeden bývalý zamestnanec Googlu povedal: “Myslím si, že rok 2015 bude katastrofálny.”

 

Nejaké fakty na podporu týchto tvrdení:

V roku 2014 CEO Larry Page, frustrovaný tempom inovácii vo firme, vo veľkej miere ustúpil z dennodenného fungovania firmy, a riadenie nechal na Sundara Pichai.

 

Kľúčový biznis Googlu, reklama vo vyhľadávaní, vyzerá neistejšie, ako tomu bolo po minulé roky. Problémom je vzostup mobilných zariadení. Reklama vo vyhľadávaní je najlepším spôsobom ako zarábať peniaze na internete. Ale ľudia internet na svojich mobilných zariadeniach nevyužívajú tak, ako ho využívali na počítačoch. V poslednom kvartáli rástol reklamný biznis Googlu najpomalšie za posledné 4 roky.

 

Ľudia radšej hľadajú produkty na Amazone, namiesto toho aby používali Google. Jediný spôsob ako Googlu vyhľadávanie zarába peniaze je, že ľudia hľadajú na internete produkty, ktoré by si radi kúpili – a Google im na tieto veci ukazuje reklamy. Avšak ľudia, keď hľadajú nejaké produkty, chodia čoraz viac priamo na Amazon. Vyhľadávanie z počítačov na Amazone stúplo medzi septembrom 2013 a septembrom 2014 podľa informácii z ComScore o 47%.

 

 

Manažér zodpovedný za tú časť Googlu, ktorá „zarába peniaze“, Nikesh Arora, odišiel do novej práce v SoftBank. Aurorov odchod bol zdrojom napätia a sklamania vo vnútri firmy. Pred svojim odchodom Aurora plánoval veľkú konferenciu pre obchodníkov Googlu v Las Vegas. Teraz, keď je Aurora preč, bola konferencia zrušená, a namiesto nej sa budú konať menšie regionálne stretnutia, a započuli sme, že niektorí zamestnanci sú dosť sklamaní. Tí istí zamestnanci majú pocit, že celá spoločnosť je uprostred hiring freeze. Po rozhovore s niekoľkými ďalšími zdrojmi sme si takmer istí, že v Googli nejde o hiring freeze. Ale je zaujímavé, že iní ľudia z vnútra firmy si myslia, že práve o to ide. Je jasné, že vo firme je veľa pesimizmu.

 

Google sa sťahuje zo zámoria. Nedávno stiahli svojich programátorov z Ruska. Zavreli svoj agregátor v Španielsku. Európska Únia chce spoločnosť rozdeliť. A situácia nevyzerá ružovo ani v Brazílii.

 

Facebook sa rozhodol bojovať s Youtube o peniaze z videoreklamy, a Facebook možno vyhrá. Facebook chce priniesť videá “ako youtube” do svojho news feedu. Taktiež spúšťa videoreklamy. Veľa ľudí v biznise si myslí, že Facebook je v lepšej pozícii na zbieranie peňazí investovaných do reklamy (ktoré sa sťahujú z televíznej reklamy) ako Youtube. Analytik JPMorgan Dough Anmuth napísal: “Zdá sa, že Facebook má lepšiu pozíciu na získavanie peňazí prichádzajúcich do online priestoru vďaka času, ktorý na ňom ľudia trávia (21% času na mobilných zariadeniach ľudia trávia na Facebooku), silnému pákovému efektu v reklamách na news feede, a rodiacim sa príležitostiam vo video reklame a na Instagrame.”

Page vie, že úspech na burze má priamu koreláciu s udržaním si ľudí a že je už prijednoduché pre ľudí ako je on “kradnúť” ľudí z Googlu.

 

Zdroj povedal, že očakáva, že Google začne využívať svoj veľký vplyv v mobilnej sfére – kde je majiteľom prakticky najväčšieho operačného systému Android – na posilnenie finančných výsledkov.


Rizikový kapitalista upresnil, že predpovedá, že Google začne čoskoro vyberať vyššie poplatky od výrobcov za používanie Androidu, a tiež vyššie poplatky od tvorcov aplikácii (tak ako Apple) za predaj cez Google app store.

Zdroj: inc.com

Pridať komentár (0)