Kul­tú­ra zby­toč­nej pora­dy musí zomrieť!

Martin Bohunický / 22. augusta 2015 / Tools a produktivita

Nezná­šam pora­dy. Sedí­me, počú­va­me a ani nevie­me, pre­čo tam vlast­ne sme. Výsle­dok kaž­dej pora­dy je v pod­sta­te len, že sme všet­ci pri­šli o hodi­nu času. Kul­tú­ra firem­ný­ch porád musí zomrieť. Ako sa vyhnúť ďal­šej zlej pora­de?

 

Spočítaj si, čo ťa porada stojí

Porada je poriadne drahá záležitosť. Nie pre tie dve minerálky na stole, no spočítaj si hodinovú sadzbu všetkých zúčastnených a zistíš, že si prišiel o trojcifernú sumu. Pre niečo, čo vlastne vôbec nebolo nutné.

Všetky peniaze, ktoré do firmy vrazíš, chceš minimálne v rovnakom objeme späť. Zaplatíš za produkt či službu a očakávaš zisk. A teraz si skús premyslieť, či ti takáto drahá investícia do porád generuje vyšší zisk. Predpokladám, že nie. Predpokladám, že si v hlbokej strate.

 

 

Osobná a profesionálna hodnota tvojich porád

Ak chceš eliminovať zlé porady z kalendára, spýtaj sa sám seba na ich hodnotu. Predtým, ako sa uchýliš k ďalšej porade, spočítaj si, či sa ti investícia vráti:

  • Pomôže ti to dosiahnuť tvoje ciele?

  • Bude porada zaujímavá, alebo budú všetci umierať túžbou vypadnúť?

  • Má zmysel porady niečo spoločné s prioritami tvojej firmy?

  • Všimol by si niekto, že tam nie si?

 

Je porada naozaj to najlepšie, čo môžeš v danom momente robiť?

 

 

Svoju poradu poctivo naplánuj

Keď sa chystáš pustiť do sveta nový produkt, urobíš si prieskum trhu a podrobný plán každej fázy od vývoja až po spustenie. Porady si zaslúžia podobný prístup.

 

Aby si zvýšil šance na efektívnu poradu, spýtaj sa ešte pred jej naplánovaním na tieto otázky:

  • Prečo sa potrebujeme stretnúť? Ak nevieš okamžite odpovedať, ani nečítaj ďalej. Nepotrebuješ poradu.

  • Aký je zmysel porady?

  • Čo by mal byť výstup?

  • Nie je lepšia alternatíva ako výstup dosiahnuť?

  • Koho na porade potrebujem?

  • Aké informácie od nich potrebujem?

  • Čo od nich očakávam?

 

Odpovede na tieto otázky ti prinesú jasnú víziu, na čo by si sa mal pri porade sústrediť. Ušetríš tak čas a peniaze.

 

 

Dĺžka porady

Z nejakého dôvodu sme sa prestali sústrediť na ideálnu dĺžku porady a v kalendári im vždy vyhradíme hodinu. Nebuď taký. Dobre si premysli, koľko času naozaj potrebuješ. Už vieš, čo chceš dosiahnuť, ako to chceš dosiahnuť a čo má byť výstupom. Tieto informácie by ti mali bohate stačiť na naplánovanie ideálnej dĺžky porady.

Tvojim cieľom je udržať účastníkov porady tak sústredených, ako je to možné. Snaž sa skracovať porady na 15 minút. Nezabúdaj na Parkinsonov zákon. Všetko trvá tak dlho, koľko času na to máš.

 

Čo môžeš teraz urobiť?

  • Pozri sa do kalendára a zruš aspoň dve porady.

  • Spýtaj sa sám seba, či je každá porada naozaj dôležitá.

  • Skráť každú poradu na 15 minút.

 

 zdroj: thenextweb.com

Pridať komentár (0)