Lidl vstúpil na americký trh. V USA otvoril prvých 10 obchodov a takto ho prijali

Marianna Mikešová / 19. júna 2017 / Zaujímavosti

zdroj: Thomas Koenig, facebook.com/KiddingAroundSpartanburg

Američania v týchto dňoch zažívajú niečo podobné, ako my pred 13 rokmi. Nemecká sieť supermarketov Lidl totiž po dvoch rokoch príprav zahájila svoje obchodné aktivity na americkom trhu. Do budúceho leta má otvoriť 100 prevádzok.

Lidl dnes na trhu disponuje obrovskou silou a prevádzkuje viac ako 10-tisíc obchodov v 27 krajinách sveta. Tá najsilnejšia „karta“ mu však do zbierky dlho chýbala. Teraz však naplno rozohral hru a úspešne vstúpil na americký trh. Pred pár dňami 15. júna otvoril prvých 10 prevádzok vo Virgínii, Severnej a Južnej Karolíne a pokračovať má ďalšími desiatimi, až kým ich do leta 2018 nebude 100. Aspoň tak znie odvážny plán nemeckej spoločnosti.

Lidl je jedným z popredných hráčov na trhu a už 40 rokov si vďaka svojej filozofii v Európe získava priaznivcov aj odporcov. Kým na Slovensku mal začiatky ťažké a spočiatku bol rozpačito vnímaný ako obchod síce s nízkymi cenami, ale aj nízkou kvalitou, dnes je situácia iná. Dobré meno si získava práve pre konzistentnosť v oblasti kvality potravín aj vďaka konceptu „svetových týždňov“.

Teraz však bojuje s novou výzvou a na americkom trhu ho čaká úplne iná klientela a mentalita zákazníkov či iní konkurenti. Lidl na nich ide heslami ako vysoká kvalita či organic food. Už dnes však majú Američania jasno, že Lidl do toho ide na plno a konkurencia bude mať čo robiť, aby to ustála. V médiách zaznieva prirovnanie k populárnemu reťazcu Aldi, ktorý je taktiež z Nemecka a funguje na podobnom koncepte. Lidl tak má byť jeho veľkou konkurenciou.

„Som nadšený z nového vstupu, kvôli dôrazu na kvalitu a organické potraviny. Mám však obavy, že to spôsobí cenovú vojnu, pretože Aldi, Kroger, Whole Foods, Weiss Markets, Giant, Walmart, Target a ďalší si budú chcieť chrániť svoje teritórium,“ píše Walter Loeb pre Forbes a dodáva, že viaceré reťazce už znížili svoje ceny z očakávaní vstupu Lidl na trh. Konkurenčný boj sa už začal, no je pravdepodobne, že sa vyostrí.

V USA má Lild za cieľ prilákať zákazníkov rovnako ako inde čerstvosťou potravín, vlastnou pekárňou a širokým spektrom domáceho príslušenstva za výhodné ceny. Na Američanov navyše ide najmä cestou populárnych „whole food“ a „organic food“ konceptov a tiež myšlienkou „rethink grocery“. Lidl má tiež za cieľ zamestnať vo svojich amerických prevádzkach okolo 5-tisíc ľudí, čo je ďalším faktorom dobrého prijatia na trhu.

Jedným z prvých amerických miest, v ktorých Lidl otvoril svoje brány, bol Greenville v Južnej Karolíne. Miestne online noviny informovali o množstve nadšených zákazníkov, ktorí si vystáli aj 4 a pol hodiny, kým sa dostali na rad a ako prví otestovali novú ponuku. Okrem pekárne na pečivo ospevovali aj skvelú ponuku kvalitného vína a prémiového piva.

„Trochu sa bojím o Aldi. Nie sú až takí nablískaní, ako Lidl. Dúfam, že s ním dokážu koexistovať,“ povedala Mary Leibowitz pre Greenville Online. „Tešila som sa na otvorenie tohto obchodu. Nakupujem vo väčšine supermarketov a viem, kde sú aké zľavy,“ povedala ďalšia zákazníčka. Podľa reakcií na stránke Lidl US na Facebooku ľudia reagujú veľmi pozitívne na jeho vstup a dokonca aj na tréning nových zamestnancov, ktorého sa zúčastnili.

Foto: screenshot/facebook.com/Lidl US Career

„Som ohromená úrovňou vzdelania odovzdávaného novým zamestnancom. Milujem to, že veľkou prioritou Lidl je zachovávanie zdrojov. Pracovala som už v spoločnostiach, ktoré tvrdia, že „sú zelené a eco friendly“, ale Lild to posúva na level, ktorý som nikdy nevidela a to ma robí šťastnou,“ znie jedna z reakcií nových zamestnankýň na Facebooku. Zdá sa tak, že pre Američanov je nemecká filozofia a ekologický prístup stále niečím novým a lákavým.

Lidl prichádza na americký trh s desaťročným oneskorením po reťazci Aldi. Ten však rovnako oznámil expanziu a plánuje rozšíriť svoju sieť o ďalších 900 nových obchodov. Ťažko povedať, či je to reakcia na vstup Lidlu na trh, no Aldi nepochybne nechce zaspať na vavrínoch a nehodlá sa svojej pozície len tak ľahko vzdať. Čas ukáže, ako sa s tým Lidl popasuje.

 

Pridať komentár (0)