LinkedIn: Skvelý príklad aplikácie, ktorú nikto nemá rád, ale každý používa

  • Vieš aký je momentálne najnovší trend? Tvoriť aplikácie a rôzne iné platformy, ktoré nebude chcieť nikto používať. No predsa ich budú používať všetci.
 srcset
  • Vieš aký je momentálne najnovší trend? Tvoriť aplikácie a rôzne iné platformy, ktoré nebude chcieť nikto používať. No predsa ich budú používať všetci.

Najlepší príklad pre toto veľké „haló“ je samozrejme LinkedIn. Jeho vývojári dokázali vymysieť aplikáciu, ktorá má milióny používateľov, no v skutočnosti ju vlastne nikto používať nechce. Ľudia si z nej dokonca začali robiť srandu v podobe vtipných obrázkov, ktoré sa v momente stali hitom na všetkých sociálnych sietach.

indekln2

foto: 9gag.com

 

Ak patríš medzi ľudí, ktorí si už na tejto sociálnej sieti účet vytvorili, určite si už nejaké vtipy zaregistroval a presne si vedel, o čo sa jedná. Na Linkedine si ťa totiž medzi priateľov pridáva množstvo ľudí, no v skutočnosti sa vlastne nikto s nikým priateliť nechce.

Mnohé z týchto žiadostí sú často nepríjemné, niekedy až dotieravé. Zakaždým dúfaš, že táto nová „známosť“ ti zabezpečí úspešnú kariéru, no to sa nikdy nestane.

lindekln1

foto: makeameme.org

 

Aj keď je Linkedin sieť plná pracovných a kariérnych príležitostí, v skutočnosti si ju nikto reálne neužíva. Hlavný kameň úrazu je v komunikácii – dôležitá je spätná väzba, na ktorej to celé viazne. To že maš pridaných plno potencionálnych kontaktov pre tvoj kariérny rast neznamená, že ti ten kariérny rast aj umožnia. Väčšinou to totiž pridaním „do priateľov“ aj končí.

 linkedlkl3

foto: roflbot

 

Problém na strane používateľov

Táto sociálna sieť nebola nikdy autentická so svojimi „rovesníkmi“. Drvivá väčšina používateľov využíva Linkedin na vlastnú propagáciu. Samozrejme – aj na takom Twiterri to funguje podobne, no tam si ľudia komentujú, zdieľajú a vzájomne diskutujú rôzne témy. Vo všeobecnosti to považujú za voľný čas a odddychujú pritom. Naopak na Linkedine je každý sám a za jediným účelom – nájsť si prácu a dostať zaplatené. Ak aj s niekým konečne nadviažeš komunikáciu, prejdete radšej na inú sieť alebo na e-mail. Komunikácia na Linkedine totiž tiež nie je najlepšie vymyslená.

 

Problém na strane obsahu

Tí inteligentnejší vedia, že na Linkedine svoj článok (alebo iný propagačný text) zdielať netreba. Nikto tam nechodí na to, aby si oddýchol a teda nikto tam nechodí ani na to, aby si čítal nejaké zaujímavosti. Väčšina textov tam teda slúži len na propagáciu. Na zverejňovanie myšlienok a rôznych iných textov si ľudia vyberú radšej inú sociálnu sieť. Preto bude stále platiť, že aj keď je Linkedin známa sieť, nikdy sa počtom užívateľov nevyrovná svojím konkurentom.

 

Aké je teda poučenie? Ak budeš niekedy chcieť vymyslieť sieť, ktorú nebude chcieť nikto používať, uisti sa, že tam bude s kým a o čom hovoriť.

foto: someecards

Zdroj:  medium.com, zdroj titulnej fotografie: jobhuntingu.com

Najnovšie video