Bratislavská električka zrejme povedie až do dvoch najrizikovejších lokalít s hroznou dopravou

  • V Bratislave sa diskutuje o výstavbe novej električkovej trate
  • Má obslúžiť najväčšiu fabriku v meste, ako aj dve mestské časti s najväčšími dopravnými problémami
mh
imhd.sk
  • V Bratislave sa diskutuje o výstavbe novej električkovej trate
  • Má obslúžiť najväčšiu fabriku v meste, ako aj dve mestské časti s najväčšími dopravnými problémami

Slovnaft, Podunajské Biskupice a Vrakuňa. Celá táto časť mesta trpí obrovskými zápchami a dopravným kolapsom. Zastávka pri Slovnafte by umožnila, aby takmer štyritisíc zamestnancov tejto firmy využívalo električku namiesto áut a autobusov. Kto sa niekedy pol hodinu presúval po zapchatej Slovnaftskej ulici, vie, aké dobré by to bolo.

Zdá sa, že nepôjde len o zbožné prianie. Bratislava má víziu dotiahnuť električku z centra mesta až do spomínaných mestských častí. Vyhlásil to primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal po stredajšej návšteve rafinérsko-petrochemickej spoločnosti Slovnaft s tým, že električka by mala v budúcnosti premávať popri rafinérii. Kedy sa tak stane, však nepovedal.

„Električková trať do Podunajských Biskupíc a Vrakune popred Slovnaft už je v územno-plánovacích podkladoch Bratislavy. Teraz sa treba rozhodnúť, že ideme do toho. A my chceme ísť do toho a spustiť procesy,“ povedal Nesrovnal pre bratislava.dnes24.sk.

Generálny riaditeľ spoločnosti Slovnaft Gabriel Szabó uviedol, že téma dopravy je pre nich dôležitá. V Slovnafte totiž pracuje zhruba 2000 zamestnancov, respektíve subdodávateľov s trvalým pobytom v Bratislave a ďalších 2000 sem dochádza z okolia, hlavne zo Žitného ostrova.

„Dnes nám bola prezentovaná vízia električkovej dopravy. Táto iniciatíva sa nám zdá veľmi zaujímavá a dnes som slovne podporil, že Slovnaft je za takýto projekt,“ skonštatoval pre bratislava.dnes24.sk.

Slovnaft na stretnutí informoval aj o rozšírení grantového programu Zelené oázy a navýšenia peňazí pre projekty okolitých mestských častí. Doteraz sa v rámci programu za 12 rokov prerozdelilo viac ako 700-tisíc eur a úspešne zrealizovalo viac ako 300 projektov – zelených oáz po celom Slovensku.

Električková doprava patrí k nosnému dopravnému systému Bratislavy

Je dôležité si uvedomiť, že Bratislava potrebuje električkové trate ako soľ. Električka je predsa ekologická a tam, kde cesta umožní prejazd 800 áut za hodinu, je električka schopná prepraviť za rovnaký čas až 10 000 ľudí.

Téma bratislavskej siete električiek je však ako návšteva svokry. Keď je „mediálne“ prítomná urobí rozruch, keď odíde nie je o nej počuť, ale aj tak sa vie, že stále je. Električky jazdia v Bratislave už viac ako 100 rokov. Prvá trať bola otvorená v roku 1895. Odvtedy sa postavilo len skromných cca. 42 km tratí a ďalšie desiatky kilometrov tratí sú v nedohľadne.

Je však potrebné o nich diskutovať. Keď sme sa už vysporiadali s faktom, že podzemného metra sa nedočkáme o to viac by sme mali tlačiť na realizáciu projektov ako je ten vo Vrakuni a Podunajských Biskupiciach. Bežnému človeku zrejme nezostáva iné ako sledovať dianie a aktívne sa zapájať do diskusie. Predsa len, kto iní ako občania vedia najlepšie poskytnúť spätnú väzbu a vyjadriť spokojnosť s konaním verejných zástupcov, ktorí majú realizáciu projektov pod palcom. Nesúhlas alebo alternatívne nápady od obyvateľov môžu, aj keď nie hneď, priniesť želané výsledky.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech