Bratislavská verejná doprava dostala konečne aplikáciu, o ktorej každý sníval

  • MHD v Bratislave sa pomaly ale isto prebúdza do 21. storočia
  • Integrovaný dopravný systém v Bratislavskom kraji spustil svojú rovnomennú aplikáciu (IDSBK)
  • Tá ma uľahčiť život ako domácim obyvateľom tak aj tým zahraničným
  • My sme sa ju rozhodli podrobiť rýchlemu redakčnému testu
17058951567_bab4cc2a29_k
Kurt Bauschardt
  • MHD v Bratislave sa pomaly ale isto prebúdza do 21. storočia
  • Integrovaný dopravný systém v Bratislavskom kraji spustil svojú rovnomennú aplikáciu (IDSBK)
  • Tá ma uľahčiť život ako domácim obyvateľom tak aj tým zahraničným
  • My sme sa ju rozhodli podrobiť rýchlemu redakčnému testu

Aplikácia je dostupná ako pre iOS, tak aj pre Android.  Po nainštalovaní ťa privíta úvodné menu v anglickom jazyku, to hodnotíme ako plus. Nechápte nás zle, naša slovenčina je krásne ľúbozvučná  a máme ju radi, ale ak chceme prilákať viac turistov a byť kozmpolitná metropola, tak by takéto pomôcky by mohli byť štandardom. Koniec koncov, v nastaveniach si vieš jazyk nastaviť a na výber je aj nemčina. Samozrejme, ako je na u nás dobrým zvykom jazykové riešenie nie je dotiahnuté dokonca. Správy o novinkách chodia len v slovenčine a jazyk sa nedá zmeniť. 

Konečne sa myslí na používateľa

Registrácia prebieha klasicky vyplníš požadované údaje a môžeš aplikáciu začať veselo používať. Čo sa týka lístkov máš v ponuke také isté portfólio ako keby si lístok vyberal v automate. Áno, dokonca aj zľavnené varianty, či lístky na batožinu. Čiže trom sms lístkom dĺžky 40, 70 minút a 24 hodín odzvonilo. Konečne sa nemusíš obmedzovať.

Celkovo aplikácia pôsobí dojmom, že sa prihliadalo na UX a aplikácia nie je vytvorená len preto aby bola, ale je vytvorená efektívne. UI (user interface) je intuitívne a vieš sa v ňom orientovať, nepotrebuješ na to žiaden zložitý manuál. Možno rozmýšľaš prečo sa nad tým rozplývame. No zo skúsenosti môžeme povedať, že štátne zákazky často nebývajú dotiahnuté dokonca alebo neberú do úvahy koncového používateľa pre koho je to určené. 

Lístok máš okamžite po platbe

Čo sa týka platby za lístky máš na výber dve možnosti. Buď si dobiješ kredit, alebo zaplatíš kartou. Realita je taká, že pre obe varianty potrebuješ kreditnú kartu. Rozdiel je však v tom, že zatiaľ čo kartou si vieš kúpiť lístok akejkoľvek hodnoty, pre dobitie kreditu musíš yaplatiť minimálne 5 eur. Platba kartou prebieha klasicky vyplníš požadované údaje ako je číslo karty, dátum platnosti karty a CVV kód. Lístok príde takmer instantne, ale prejde približne 45 sekúnd, kým začne lístok platiť.

Potom tradične  vstúpi do platnosti na určitý, resp. zvolený časový úsek. Pred koncom platnosti lístku ti príde notifikácia, ktorá ti hovorí ako dlho môžeš ešte legálne využívať dopravný prostriedok. Uvítali by sme však možnosť si lístok kúpiť dopredu a následne aktivovať podľa potreby, ale túto funkciu asi supluje dobíjanie si kreditu a následná kúpa lístku podľa potreby. O všetkých platených aktivitách, ktoré si vykonal ti príde informačný mail.

Dobrý prehľad, ale aj chyby

Funkcie aplikácie sú podobné s tými čo nájdeš na nete. Môžeš si vyhľadať spoje z bodu A do bodu B, či už okamžite, alebo si nastaviť čas odchodov, zároveň si vieš nastaviť aj maximálny počet prestupov, aj ich maximálnu dĺžku. Ak si vyberieš z menu len zastávky tak si vieš pozrieť jednotlivé spoje, ktoré zo zastávky odchádzajú a v akých intervaloch.

Samozrejme, táto aplikácia má aj svoje chyby a ak práve v tejto sekcii budeš skrolovať príliš rýchlo tak ti môže vyhodiť hlásenie o chybe. V tomto prípade je to ,,vyskytol problém s načítaním dát zo servera” čo následne vedie k manuálnemu vypnutiu aplikácie a následnému opätovnému manuálnemu otvoreniu. 

Podľa nás je to však skvelý prvý krok. Je však potrebné ešte ,,vychytať muchy“ a mohla by to byť plnohodnotná aplikácia, ktorá  pomôže či už obyvateľom Bratislavy alebo turistom plnohodnotne využívať mestskú hromadnú dopravu. 

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá