Najúspešnejší zľavový portál, ktorý mesačne osloví 2 milióny Slovákov opúšťa jeho zakladateľ

  • Zľava Dňa každých 47 sekúnd predá jeden kupón. Aj tento fakt jej zabezpečil za posledné 3 roky nárast výnosov o takmer 980 %. Bude v raste pokračovať aj po odchode jedného zo zakladateľov Zdenka Hoscheka?
pos
facebook.com/Slovak.American.Foundation/pexels.com
  • Zľava Dňa každých 47 sekúnd predá jeden kupón. Aj tento fakt jej zabezpečil za posledné 3 roky nárast výnosov o takmer 980 %. Bude v raste pokračovať aj po odchode jedného zo zakladateľov Zdenka Hoscheka?

Za najúspešnejším zľavovým portálom už viac nebude stáť doterajší CEO a spolumajiteľ Zdenko Hoschek. Svoj podiel sa rozhodol predať svojmu biznis partnerovi  Petrovi Paškovi.

“Po 8 rokoch v podnikaní potrebujem oddych. Chcem sa nejaký čas venovať iba rodine, na ktorú som popri ZľavaDňa nemal dosť času,“ vysvetľuje pre Forbes Zdenko Hoschek.

Zdenko Hoschek pochádza zo Žiliny odkiaľ si to namieril na Vysokú školu ekonomickú v Bratislave. V poslednom ročníku školy vhupol do sveta čísel, daní a zákonov. Najskôr pobudol dva roky v spoločnosti Deloitte, aby sa potom posunul do UniCredit Bank, kde už ako 26-ročný viedol oddelenie veľkých klientov s miliardovými výnosmi.


Šikovný Slovák však sníval o podnikaní a realizácii vlastných nápadov. Opustil teda istoty a spolu s Peťom Paškom sa vrhol do podnikania. V roku 2010 pod ich rukami vznikla značka Zľava Dňa, začiatky pritom vôbec nepredstavovali prechádzku ružovou záhradou.

„Rozbiehal sa tak, že som sa postavil na začiatok Obchodnej ulice a prešiel som všetky podniky (ako aj Molet móda a pod.), kde som sa pani majiteľky spýtal, či nechce reklamu na nakupovat.sk alebo ZlavaDna.sk. Vtedy som zistil, že to je hardcore . Nie všetky obchody sa dali už v tom čase spájať s internetom,“ hovorí Zdenko pre Startitup.

Mladí podnikatelia však už prvý mesiac predali 700 zliav, čo bol vtedy deal asi za 7-tisíc eur. Jeden z ich prvých klientov bola Pizza Mizza, pre ktorú ponúkali 10-eurový kupón v hodnote 25 eur. „Práve na tejto zľave ľudia pochopili, že je super zjesť za 25 a zaplatiť len 10 a nie je na tom žiaden ofajč,“ konštatuje Zdenko pre Startitup.


Už v roku 2013 duo podnikateľov prekročilo hranu milióna eur a stali sa druhou najrýchlejšie rastúcou technologickou firmou v strednej Európe. Ten najväčší obchod však urobili v roku 2014, keď projekt Obedovat.sk a jeho českú variáciu LunchTime.cz predali indickej spoločnosti Zomato za 3,25 milióna amerických dolárov.

Podnikanie je pre Zdenka celoživotná škola, odchodom zo Zľavy Dňa ako aj z Creative Webu sa jeho podnikateľská cesta nekončí, chce si však oddýchnuť. Niet sa čomu čudovať, keďže spolu s Paškom vybudovali z malej firmy lídra na trhu e-commerce a najväčšieho predajcu služieb na slovenskom internete.

To všetko sa im však podarilo len vďaka dlhoročnej tvrdej práci. „Zistil som, že keď človek nič vo svojom živote neurobí, tak nič nemá. No keď sa do niečoho pustí a začne makať, ešte to neznamená, že sa mu aj niečo podarí, i keď už tam je predpoklad. Ak človek naozaj robí svoju prácu poctivo, sleduje a vníma trh a snaží sa mu prispôsobovať, s najväčšou pravdepodobnosťou sa mu niečo podarí,“ dodáva Zdenko.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK