Prazdroj hlási obrovskú expanziu do ďalekej Ázie. Aj pre Slovensko sú pripravené veľké novinky

  • Plzeňský prazdroj už dávno nie je populárnou záležitosťou len v Čechách a na Slovensku
  • Svoju činnosť sa rozhodol rozšíriť aj do ázijských krajín
  • Reaguje tak na stále rastúcu spotrebu piva
jb5e8ec8_06saris
Plzeňský Prazdroj
  • Plzeňský prazdroj už dávno nie je populárnou záležitosťou len v Čechách a na Slovensku
  • Svoju činnosť sa rozhodol rozšíriť aj do ázijských krajín
  • Reaguje tak na stále rastúcu spotrebu piva

Aj v roku 2018 sa obľúbený Plzeňský Prazdroj rozhodol posilniť svoje postavenie za hranicami domovskej krajiny. Tentokrát plánuje rozšíriť svoju činnosť do ázijských krajín, v ktorých získal svoju popularitu už dávnejšie. Nakoľko si za cieľ vytýčil vstup až na 15 ázijských trhov, táto skutočnosť vyžaduje aj posilnenie výroby v samotnej Plzni. Okrem nutnej investície by sa mala ročná produkcia Pilsner Urquell navýšiť až o celú tretinu.

Povedomie o tejto českej značke sa zvýšilo predovšetkým vtedy, keď si ho približne pred rokom zaradila do svojho portfólia japonská spoločnosť Asahi. Toto prepojenie sa naplno ukázalo už aj tento rok, kedy bol na slovenský trh uvedený ležiak „Asahi Suer Dry“, ktorého charakterizuje tzv. chuť „karakuchi“. Tento sa stal obľúbeným nápojom nielen po celom svete, ale vďaka Prazdroju aj u nás na Slovensku.

„Prémiový ležiak Asahi Super Dry plne odráža japonský prístup ku kvalite. Japonci veria, že všetko – výrobky aj postupy – sa dá neustále zlepšovať tak, aby vznikol perfektný produkt. Ležiak Asahi Super Dry je uvarený tak, aby po napití ponúkol výraznú a osviežujúcu chuť, ktorá v závere prechádza do veľmi čistej chuti bez dlhého doznievania. Vďaka tomu si môžete naplno vychutnať akékoľvek jedlo. Verím, že ho ocenia aj slovenskí milovníci piva, hoci chutí výrazne inak než tradičné slovenské a české ležiaky,“ uvádza na oficiálnej stránke marketingový riaditeľ Plzeňského Prazdroja Grant McKenzie. 

Vo vzťahu k Slovensku však nejde ani zďaleka o jedinú novinku. Záujem sa obráti aj na výrobu limitovaných edícií či vznik nových prevádzok. Najnovšie zarezonovala plechovková edícia z marca tohto roku, ktorá prepojila výnimočnú chuť piva Šariš s ľudovým umením. Konkrétne išlo o spoluprácu Prazdroja s folklórnym programom Zem spieva. Dlho sa však na pultoch neohriala. V priebehu dvoch mesiacov bola totiž úplne vypredaná. „Našou prioritou na Slovensku je najmä značka Šariš, ktorá rastie. Tento rok plánujeme jej väčšiu podporu a vylepšenia,“ uviedol pre magazín Forbes McKenzie.

Rozširovanie činnosti bude spojené aj s otváraním nových prevádzok Šariš pub. Výrobcovia sa však zatiaľ primárne zamerajú na oblasť východného Slovenska, kde už stihli otvoriť prvý podnik tohto druhu v Prešove. Keďže sa im podobný koncept osvedčil aj v minulosti otvorením Kozlovní, aj v tomto prípade očakávajú nárast ziskov.

Spoločnosť nezabúda ani na milovníkov nealkoholického piva, ktoré sa predovšetkým na Slovensku teší v poslednom období veľkej obľube. V porovnaní so strednou Európou, kde je jeho spotreba v priemere len 2,9 %, u nás sa pohybuje na úrovni 13,2 %.

Najviac sa darilo Birellu, ktorého predaj sa navýšil až o 30 %. Aj to je dôvod, prečo sa na pulty obchodov ešte minulý rok dostali nové netradičnejšie príchute Birell Botanicals. V najbližšom období by sa na slovenský trh mal dokonca dostať bezlepkový Birell, ktorý sa už v súčasnosti predáva v susednom Česku.

Zdroj: prazdroj.sk

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá