McDonald’s na ľudí vytiahol nečitateľné bilbordy, reťazec to urobil zámerne

  • McDonald's je celosvetová sieť fastfoodových reštaurácií, ktorú ti pravdepodobne nemusíme predstavovať
  • Dosah a vplyv na veľké množstvo ľudí teda padlo veľmi vhod pri najnovšej kampani, ktorú reťazec nasadil na švédskom trhu
  • Outdoorové nosiče sa reťazec rozhodol využiť na šírenie osvety ohľadom dyslexie
zdroj: Adweek
  • McDonald's je celosvetová sieť fastfoodových reštaurácií, ktorú ti pravdepodobne nemusíme predstavovať
  • Dosah a vplyv na veľké množstvo ľudí teda padlo veľmi vhod pri najnovšej kampani, ktorú reťazec nasadil na švédskom trhu
  • Outdoorové nosiče sa reťazec rozhodol využiť na šírenie osvety ohľadom dyslexie

O dyslexii si už určite počul. Ide o poruchu čítania, napriek normálnemu levelu inteligencie človeka. Čo však možno nevieš je, že touto nepríjemnou poruchou trpí až 20 percent svetovej populácie. McDonald’s si tento fakt uvedomuje a na švédskom trhu tomu prispôsobil aj veľkoplošné reklamy. Celá kampaň vznikla vrámci Medzinárodného dňa dyslexie.

Zobraziť celú galériu (2)
zdroj: Archív/ JeoenaSays

Predstavte si, že začnete čítať text, no neviete ho dočítať. Pred očami sa vám totiž začne vynárať spleť náhodných písmeniek. Zdravý človek si len ťažko predstaví frustráciu takejto poruchy. Agentúra Nord DBB preto prišla s nápadom, ako to zmeniť. Na splnenie svojho plánu použili veľkoplošné bilbordy a menu v prevádzkach. Oboje pozmenili tak, aby text v nich normálnemu oku nedával zmysel.

Slová poprepletané náhodnými písmenkami mali vytvoriť empatickú reakciu u zákazníkov, ktorí sa takto na vlastnej koži uvedomia, aký ťažký môže byť život s dyslexiou. Čerešničkou na torte celej kampane je knižka Bråkiga Bokst o chlapcovi s dyslexiou, ktorá je umiestnená ako hračka v Happy Meal. Napísala ju švédska spisovateľka detských kníh Helena Broos. O ilustrácie sa postaral ilustrátor Mati Lepp.

Zobraziť celú galériu (2)
zdroj: Archív / lbbonline.com

K projektu sa vyjadril aj Christoffer Rönnblad, marketingový riaditeľ Švédskeho odvetvia McDonalds. Podľa jeho vyjadrenia je McDonalds dostatočne veľký na to, aby spôsobil zmenu. Využitie veľkosti a hlasu tejto firmy na vizualizáciu neviditeľného problému, ktorý ovplyvňuje životy mnohých ľudí, je podľa neho dobrý pocit.

 

Zdroj: Adweek.com