Na Horehroní postavia najvyššiu turistickú rozhľadňu na Slovensku

  • Banskobystrický kraj získal financie na výstavbu unikátnej atrakcie, aká v našej krajine nemá obdoby
  • Ide o drevenú rozhladňu, ktorej výška bude takmer 40 metrov
h
JOZEF KOVÁČ, MAREK POLAKOVIC/ ILUSTRAČNÁ FOTO
  • Banskobystrický kraj získal financie na výstavbu unikátnej atrakcie, aká v našej krajine nemá obdoby
  • Ide o drevenú rozhladňu, ktorej výška bude takmer 40 metrov

Banskej Bystrica sa najnovšie môže pochváliť značným rozpočtom, ktorý využije aj na prilákanie turistov. Jednou z atrakcií, ktoré aj vďaka finančnej podpore Rozvojovej agentúry Banskobystrického samosprávneho kraja v kraji vzniknú, je rozhľadňa v lokalite Horné Lazy, ktorá by mala mať výšku 39,3 metra a bude doteraz najvyššou na Slovensku. V budúcnosti k nej bude viesť cyklotrasa.

Rozhľadňa zvýši atraktívnosť lokality Skicentrum Mýto a Dedečkovej chaty.  Spustenie stavby a poklepanie základného kameňa je naplánované na 18. decembra 2018 za účasti predsedu BBSK  Jána Luntera a primátora Brezna Tomáša Abela.

Pri schvaľovaní rozpočtu si krajská samospráva dala za cieľ zvýšiť počet prenocovaní turistov zo súčasných 1,7 milióna na úroveň 2,5 milióna prenocovaní ročne do roku 2022. K dosiahnutiu tohto cieľu by mala výrazne pomôcť aj celkom nová rozhladňa, ktorá sa má stať tou najvyššou na Slovensku.

Len pred pár týždňami prebehlo aj slávnostné otvorenie jednej z najvýraznejších a najvyhľadávanejších rozhľadní na Západnom Slovensku. Ide o rozhľadňu Veľká Homola pri Modre, ktorá má výšku 21 metrov.

Táto novinka stála spolu 119 673,80 €, pri­čom BSK pris­pelo su­mou 58 640,16 € a mestá Modra a Pe­zi­nok ukrojili zo svo­jich roz­poč­tov rov­naký diel, a to po 30 516,82 €. Nová veža je riešená ako kombinácia drevených konštrukčných prvkov a oceľových styčníkov, ktoré zvýšujú odolnosť a trvácnosť najviac namáhaných spojov konštrukcie.

Drevené konštrukčné prvky, zvislé aj vodorovné, pozostávajú z viacerých prútov (2 alebo 4). Toto riešenie zabezpečuje možnosť jednoduchej výmeny každého prvku a umožní tak finančne a technicky nenáročný servis stavby počas celej doby jej existencie.

Návrh neobsahuje oceľové laná, ktoré by vychádzali mimo objemu veže. Zavetrenie veže je riešené oceľovými zavetrovacími krížmi umiestnenými v rámci zvislých stien, ktoré nahradia funkciu pôvodných oceľových lán kotvených do betónových základov mimo veže.

zdroj:bystrickenoviny.sk

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá