Nahlás pod­net vo svo­jom mes­te efek­tív­ne pomo­cou City Moni­to­ra

Ivo Kokinda / 7. februára 2015 / Tools a produktivita

City Moni­tor je slo­ven­ská plat­for­ma, vďa­ka kto­rej môžeš ľah­ko a efek­tív­ne nahlá­siť svo­je pod­ne­ty pria­mo samosprá­ve pomo­cou apli­ká­cie ale­bo web strán­ky. Ďal­šie mož­nos­ti a nie­čo bliž­šie nám už však pre­zra­di­la Kata­rí­na Koláč­kov­ská.

 

Kto stojí za týmto projektom?  

Riešenie City Monitor vyvinula a na trh uviedla spoločnosť QBSW, a.s., ktorá sa zaoberá vývojom mobilných aplikácií a softvérových riešení pre verejný a súkromný sektor. V určitom období sme chceli vytvoriť aj niečo, čo bude „bližšie“ ľudom a tak sme sa pustili do kreovania mobilných riešení. City Monitor je jeden z nich.

Projekt bol od začiatku vymyslený pre smartfóny, keďže sme si uvedomovali, že tento druh služby bude mať úspech, len ak bude ľuďom po ruke, teda ako súčasť mobilnej aplikácie. Je to jeden z našich projektov, ktorý v sebe kombinuje množstvo technológií, ktoré využívame pri našich ďalších projektoch.

 

 

Čím sa líši od ostatných appiek na trhu? 

Hlavným rozdielom je architektúra riešenia. Všetky podnety a akákoľvek komunikácia je smerovaná na smartfón používateľa. Všetko prebieha automaticky, teda bez zásahu tretích strán, ktoré pri podobných riešeniach “filtrujú” prijaté podnety a následne „naháňajú“ samosprávy, aby ich riešili. To nebolo našim cieľom.

My sme chceli vytvoriť nový spôsob komunikácie medzi samosprávou a jej občanmi a zefektívniť proces riešenia prijatých podnetov k čomu pomáha webová aplikácia, ktorá je súčasťou riešenia.Nie je to diskusné fórum, ale chránená zóna, ku ktorej má prístup samospráva a jej pracovníci. Mnoho miest oceňuje túto myšlienku a využíva naše riešenie, aj keď ide o platenú službu. Je to síce malý poplatok, ale mestá radi šetria akékoľvek zdroje. Naše riešenie je však postavené na poctivom komerčnom princípe. Dodávame kvalitné služby a nesieme za ne aj zodpovednosť. Vytvorili sme riešenie, ktoré je prínosné pre obe strany.

 

  

Kedy ste začali s vývojom appky a máte aj nejaké zahraničné ambície?

Predaj aplikácie sme spustili v druhej polovici roka 2013. V tomto období vzišla iniciatíva zo strany samospráv mať takéto riešenie a my sme flexibilne zareagovali na dieru na trhu. K dnešnému dňu využíva aplikáciu 30 miest na Slovensku, posúvame sa do Francúzska, Argentíny, Mexika a Španielska.

 

 

Koľko ľudí momentálne používa vašu appku?

Je to niekoľko tisíc stiahnutí, no v tomto prípade počet tento počet nemusí zodpovedať kvalite ponúkaného riešenia. Sme závislí od komunikácie miest a obcí smerom k občanom. Ak oni nebudú prijaté podnety riešiť alebo na ne aspoň akokoľvek reagovať, ľudia aplikáciu nebudú používať, nech by bola najlepšia na svete.

Príkladom tohto modelu sú mesta, ktoré svojím počtom obyvateľov patria medzi tie menšie, no v počte prijatých a vyriešených podnetov ďaleko predbiehajú väčšie mestá. U nich to funguje a ľudia majú aplikáciu stiahnutú „pre prípad núdze“, čo bolo našim cieľom :). Nechceme, aby ľudia naháňali podnety, len preto, aby boli. Ale aby vedeli, že keď bude treba, môžu aplikáciu na ich nahlásenie použiť a ich podnet budú v samospráve naozaj riešiť.

 

 

Koľko podnetov ste zatiaľ dokopy sprostredkovali samosprávam? 

V prvom rade my podnety mestu nesprostredkovávame. Občan vytvorí podnet a ten je automatický zobrazený v systéme samosprávy. Nijakým spôsobom do tohto procesu nevstupujeme. K dnešnému dňu bolo cez aplikáciu poslaných viac ako 2500 podnetov, čo je za 15 mesiacov celkom slušné číslo.

 

Ako hodnotíte spoluprácou so samosprávami ohľadom riešenia podnetov?  

V prvom rade sme spokojní s tým, že majú mestá o tento druh služby záujem. Na druhej strane si uvedomujeme, že nie je možné všetky podnety občanov promptne riešiť. Každý z nás je iný, každému záleží na niečom inom a nedá sa všetkým vyhovieť. Tiež je tu problém s nedostatkom financií, ktoré pri riešení podnetov treba mať. Snažíme sa mestám vysvetliť, že občas “stačí” občanom túto skutočnosť napísať, aby vedeli, že sa podnetom skutočne niekto zaoberá. Vo všeobecnosti si ale myslím, že naše riešenie využívajú mestá, ktoré podnety chcú naozaj riešiť, a ktorým na tom naozaj záleží.

 

 

Čo je vaším cieľom na Slovensku? 

Zefektívniť komunikáciu medzi samosprávou a jej občanmi. Naše riešenie je totiž obojstranné. Občania posielajú samospráve podnety, samospráva bezplatné správy svojím občanom. To všetko prostredníctvom aplikácie. Služba zasielania správ ešte nie je veľmi rozšírená, ale sme si istí, že to bude jedného dňa veľmi obľúbený nástroj ako informovať občanov napríklad o dianí v ich meste. No a zároveň motivovať aj občanov, aby sa viac zaujímali o svoje mesto.

 

Chystáte sa službu ponúkať aj za hranicami Slovenska?

Zahraničie chce nás :). Aktuálne pripravujeme spoluprácu vo Francúzsku, ktorá by mala byť spustená v polovici februára. Od augusta sme v Argentíne a aj vďaka tejto spolupráci sa nám podarilo otvoriť možnosti spolupráce v Španielsku, Uruguaji a Mexiku. Toto sú zároveň naše vízie na rok 2015. Začiatkom roka plánujeme vytvoriť City Monitor ako samostatnú spoločnosť, keďže neustále rastieme a taktiež sa nám podarilo nájsť investora, ktorý našej myšlienke verí a pomáha nám posúvať ju úspešne dopredu.

 

 

A čo iné využitia appky? Máte aj nejaké ďalšie nápady?

Určite áno. V polovici minulého roka prešla aplikácia redizajnom a pribudli v nej nové funkcionality. Máme už v hlave kopec ďalších myšlienok, kam sa ešte posunúť, no teraz sa primárne sústreďujeme na zahraničné trhy. Sme si istí, že nás zahraničný trh a požiadavky nových používateľov budú inšpirovať k novým veciam, ktoré ocenia aj naši domáci používatelia.

 

Pridať komentár (0)