Najhoršie weby popredných slovenských kreatívnych agentúr

Michal Králik: Sketcher.sk / 27. marca 2015 / Lifehacking

Všetci hovoria, že bez poriadneho portfólia nebudeš mať žiadnych klientov. Prečo potom kreatívne agentúry, ktoré majú ísť príkladom, majú weby, o ktoré by ste niekedy ani nezakopli?

 

Každý rok sa udeľujú ceny Effie za kvalitne odvedenú prácu, Agentúra roka a iné ceny, ale sústredia sa tieto agentúry aj na svoje webové portfóliá? Ako sú na tom ich stránky z pohľadu mobilných zariadení?

Rozhodol som sa si ich teda prejsť. Vyhľadal som si 30 najznámejších kreatívnych agentúr na Slovensku, zväčša členovia ADMA(Asociácia digitálnych marketingových agentúr) alebo KRAS (Klub reklamných agentúr Slovenska)

 

Väčšina bola celkom fajn (o tých neskôr), ale niektoré kusy ma naozaj zarazili. Zhruba 20% nebolo optimalizovaných pre mobilné zariadenia vôbec, ale to by som ešte prežil. Na toto testovanie som využíval iba Google Chrome a nejaké základné nástroje, nič extrémne náročné. Pri týchto by mi v podstate čokoľvek iné ako počítač bolo zbytočné!

 

To najhoršie z toho najlepšieho.

Začnime ale zľahka.

 

Istropolitana Oglivy

 

 

Jedna z najlepších reklamiek na Slovensku. Celkovo pôsobí web veľmi úhľadne a čisto. No prvým kliknutím som narazil na prvú chybu, idem ďalej. Pre istotu som zmenšil prehliadač, tablet, mobil. Nemýlim sa a aj v meta popise majú, že pre tento web treba mať šírku displeja minimálne 960px. Takže, žiadne mobilné zariadenia. A ani to na nich neskúšajte, nepoteší vás to vôbec (optimalizácia obrázkov vás skôr vysaje). Potom pridajú ešte také základné veci ako emailové adresy bez odkazov a nezobrazujúce sa texty, ktoré sa asi mali zobrazovať…

 

 

Zhodnotenie: Web by bol pekný, predtým ako prišli iPady, iPhony a ostatné mobilné zariadenia. A to, že je pekný je asi jediné, lebo ani programátori sa s tým nevyhrali toľko ako grafik.

 

RIESENIA.COM

 

 

Pre mňa pomerne neznáma značka, ale nevadí. Rovnako web z moderného praveku, ale vytvorený niekedy v roku 2013 ( podľa detailne vyplnených meta desc.). Tu ma hneď ako prvé zarazili tie telefónne čísla. Skvelé poznajú LPO (Landing page optimization), skúsim aspoň skopírovať, lebo na mobilné zariadenia v roku 2013 bolo ešte skoro. Nedá sa, pretože jeden kontakt je obrázok s preklikom na kontakt a druhý je vlastne len nejaký divný input kód.

 

 

Odkazy na email neboli asi naozaj veľmi známe v roku 2013. Majú blog, na ktorý odkazujú aj v kariére, to robí položku kariéra užitočnou, a hľadanie ponúk práce v blogu? Hm, nevyjadrujem sa… Teší ma ale, že blog majú na WordPresse na nejakej mierne upravenej téme.

Zhodnotenie: Už viem prečo som o tejto agentúre moc nepočul. Trocha by som to prekopal (vymazal), asi by som nechal ten blog, WordPress je fajn…

 

MUW SAATCHI & SAATCHI

 

Ďalšia z vlajkových lodí slovenských agentúr. Jeden z členov KRASu, majú tam aj pekný profil s preklikom na ich stránku…

 

 

Ále… a to som si tú stránku už určite pozeral, aj keď pred nejakým tým časom. Stále konštruujú? Viac info, zoberte z tohto poskladaného obrázku (koláže) a nie, že sa v emaili pomýlite, veď to tam je nakreslené.

Nedalo mi to a zadal som ich do chytrého Google a čo nájdem. Druhý web, Heuréka!

muwdigital.sk. Ale to asi nie je to isté, no neviem…

Zhodnotenie: Kuriózna to kauza MUW a tak ďalej. Jediné čo dodám k “Under Construction” ,minimálna šírka 1200px? To sa to skoro rozpadá.

 

LOWE GGK

 

 

Tak, toto je zlaté, veľmi zlaté. A je to ešte aj flashové, skoro celé flashové, no našťastie nie celé. Tak tá stránka sa mi nejako bije. Zlatý luxus, ale prezentácia celého obsahu je netlačená, logo plače niekde v rohu (nečudujem sa mu). Tu je pre istotu nastavená šírka 950px. Zaujímavá hodnota, asi to nejako vypočítali… A tie “novinky”, posledná novinka je zo Septembra 2012, ešte je horúca. Teraz nie som si istý, či to už nezabalili…

Zhrnutie: Flash, takto veľa a takto škaredý? Celá prezentácia je púštne suchá, na to, že má byť luxusne zlatá. Sociálne médiá? Who cares.

 

Wiktor Leo Burnett

 

To najhoršie nakoniec (aspoň pre mňa). Nie, žeby som WLB nemal rád, ale tú stránku mám chuť vypnúť hneď po tom, čo ju otvorím. Rovnaký pocit som mal pred tými asi 2 – 3 rokmi, keď ju pustili. Len ju otvorím a nejaký otravný chlapík na mňa vykrikuje a chce sa chváliť. Samochvála smrdí, či?

Celý web začína tým otravným introm. Nechcem pozerať intro. Zas nejaké divné zvuky na čokoľvek kliknem bez možnosti ich vypnúť. Môžem tak akurát vypnúť zvuky a pozrieť si ten ich obraz v obraze. Ako pozerať Počiatok. A ešte k tomu je to zasa celé flashové. Tu sa žiadny SEO chlapci určite nepotešia. K tejto stránke nenachádzam veľa pozitívnych slov. Jediné čo ma teší je, že keď človek klikne na práce, následne na videá, tak odíde zo stránky na YouTube a pri vizuáloch na Flick.

Zhrnutie: Staré, zlé a môže ohroziť deti a ženy v tehotenstve. Ideálne odísť ešte pred vstupom. Nechápem, ako môže mať tak dobrá firma s obratom cez 3 mil. ročne (podľa dát KRASu) takýto web.

 

Záverečné zhrnutie

Tento “prieskum” mi ukázal, čo som si myslel. Nie všetky svoje agentúry pracujú aj na svojích interných weboch a nesnažia sa ísť stále vpred. Či to znamená, že nemajú zákazníkov, ťažko povedať. V tak vysokom biznise ako sa už pohybujú, nie je možno treba dbať o svoj web.

 

Zabudol som na niekoho? Myslíte, že sa mýlim? Je to možné, vyjadrite tak aj vy svoj názor do komentárov.

 

zdroj: sketcher.sk

Pridať komentár (0)