Našli sme recept, ako firmám prilákať nových zamestnancov. Každá firma by ho mala poznať

zdroj: unsplash.com

Problémy ako cash flow, konkurencia či rast príjmov sú pre firmy tie najdôležitejšie. K týmto problémom sa však v poslednej dobe pridáva aj ďalšia oblasť, a to je HR.

Nájsť nových zamestnancov je pre malé aj veľké podniky veľakrát problém. Súčasná generácia sa orientuje podľa slov Mariána Hudáka z Deloitte viac na „širšiu úlohu podnikov v spoločnosti. Mladí ľudia sú presvedčení, že ich úspech by sa mal merať aj inak, než len finančnými ukazovateľmi. Prioritami podnikov by mala byť, podľa nich, tvorba miest, inovácie, zlepšovanie súkromného a pracovného života zamestnancov a pozitívny prínos pre spoločnosť a životné prostredie,“ vysvetľuje. „Viac si zakladajú na firemnej kultúre, možnosti pracovať home office a firemných benefitoch“.

Lucia Ventuchová z Menkyna & Partners Management Consulting považuje za kľúčovú zmenu motivácie ľudí. „Dnes sa ľudia oveľa viac zaoberajú svojimi potrebami a kladú si otázky, prečo by to mali robiť, či im práca dáva zmysel. Viac sa opierajú o svoje emócie a pocity a aj práve preto sa čoraz viac stretávame s trendom, kedy sa zamestnávatelia zamýšľajú viac nad tým, čo dať ľuďom na výber z pohľadu benefitov.“ dodáva.

Startitup sa stal hlavným mediálnym partnerom Profesia days aj z toho dôvodu, že HR tematika tvorí dôležitú časť nášho kontentu. Vďaka HR kampaniam na Startitup Group weboch prinášame klientovi:

Cieľová skupina portálu Startitup sa zaujíma o young biznis, technológie a motiváciu v podnikaní. Jej vekové zloženie je v rozmedzí od 25-40 rokov.

Pri natívnych kampaniach je dôležité komunikovať rečou cieľovej skupiny, ktorá sa nachádza na viacerých komunikačných platformách, nielen na jednej. Preto pri tvorbe HR kampaní využívame viacero kanálov, na ktorých sa nachádza aj naša cieľová skupina. Pre každý kanál prispôsobujeme tému, cieľ a formát HR kampane.

Pri tvorbe HR kampane sa opierame o 3 typy natívnych článkov:
– tvoríme článok o firme s wow efektom, týkajúci sa úspechu, ktorý klient dosiahol

– tvoríme rozhovor so CEO firmy, ak firma nie je úplne známa medzi cieľovou skupinou

– tvoríme rozhovor so zamestnancami firmy o firemnej kultúre v spoločnosti

Takto sme postupovali aj v prípade nášho klienta Veracomp Slovakia.

Veracomp Slovakia je  IT firma sídliaca v Bratislave, ktorá sa zaoberá distribúciou IT produktov. Je súčasťou medzinárodnej skupiny Veracomp Group, ktorá pôsobí vo viac ako štrnástich európskych krajinách.

Komunikačnú kampaň pre klienta Veracomp Slovakia sme zostavili podľa 3 vyššie spomínaných bodov. Celá kampaň prebiehala na portáli Startitup.sk a bola podporená na Instagramovom účte @startitup_sk prostredníctvom 24-hodinových príbehov.

 1. Článok s „WOW efektom“

Pre klienta sme vytvorili dva články, ktoré v sebe obsahovali určitú „wow“ informáciu lákavú pre potenciálnych zamestnancov.

V prvom článku: „Ako prvá firma na Slovensku ponúka lákavý zamestnanecký benefit, aký sa často nevidí“, sme sa zamerali na komunikáciu vlastného vzdelávacieho programu klienta, ktorým je počítačová hra na mieru, v ktorej zamestnanci získavajú benefity uplatniteľné v reálnom svete.

Čítanosť: 8 084
Reach FB: 65 888

Druhý článok: „Toto je prvá slovenská firma, ktorá prestala s budúcimi zamestnancami robiť tradičné pohovory“ sme vytvorili s cieľom komunikácie firemnej filozofie a netradičného výberu zamestnancov.

Čítanosť: 6 595
Reach na FB: 56 444

Prečo články s wow efektom?

  • každý chce pracovať vo firme, ktorá napreduje, preto je dôležité komunikovať úspechy firmy
  • tento typ článku pomáha tvoriť rozhodnutia o poslaní CV u pasívne hľadajúcich čitateľov

2. Rozhovor so CEO alebo manažérom firmy

V rozhovore: „Lukáš Zeman: Touto vetou začína 99 % ľudí“, s produktovým manažérom Veracomp Slovakia, sme čitateľom priblížili príbeh firmy, jej budovanie a špecifické fungovanie na Slovensku.

Čítanosť: 4 212
reach FB: 26 511

Prečo rozhovor so CEO/manažérom?

  • Pre cieľovú skupinu je dôležité poznať možného budúceho lídra
  • Priblíži príbeh firmy ľudskou rečou

3. Rozhovor so zamestnancami spoločnosti

V tretej kategórii sme pripravili rozhovor so zamestnancom spoločnosti Veracomp Slovakia. V článku: „Dá sa preraziť v úspešnej IT firme aj bez dlhoročnej praxe? Na Slovensku je to reálne“, sme vyspovedali zamestnanca Veracomp Slovakia, ktorý opísal benefity, ktoré firma ponúka a priblížil dôvody, prečo je klient atraktívnym zamestnávateľom.
Čítanosť: 4 342
Reach na FB: 24 764

Prečo rozhovor so zamestnancom firmy?

  • Zdôrazňuje, že individualita zamestnanca sa vo firme nestráca
  • Dôveryhodnejšie priblíženie firemnej kultúry

Spolupráca s klientom Veracomp pozostávala zo 4 natívnych článkov, ktoré sme vždy podporili aj prostredníctvom Instagramu vo forme instagramového príbehu s preklikom na článok.

Ďalším príkladom úspešnej HR kampane je klient PLATFORM. Komunikácia klienta zahŕňala jeden natívny článok a video. V natívnom článku sme sa zamerali na komunikáciu klienta ako atraktívneho potenciálneho zamestnávateľa, ktorý robí netradičné 8-hodinové pohovory. V tomto prípade išlo o článok s „wow efektom“, kde unikátny aspekt firmy, pomáha zaujať najnáročnejšiu cieľovú skupinu.

„Pre HR kampaň sme sa rozhodli aj napriek tomu, že momentálne nikoho nehľadáme. Je dôležité pre firmu budovať svoje meno ako lovebrand pre budúcich potenciálnych zamestnancov.“ hovorí CEO PLATFORMU Lukáš Horák.

Čítanosť: 18 120
Reach na FB: 144 764

Súčasťou spolupráce bol video rozhovor so CEO PLATFORM. Rozhovor bol zasadený do nášho úspešného seriálu Bez výhovoriek, kde si hosť ťahá otázky, na ktoré musí odpovedať – bez výhovoriek. Točili sme v exteriéri, a to konkrétne v PLATFORM-e. Celý rozhovor bol zameraný na brandingovú komunikáciu klienta.

Videnia: 19 606
Počet lajkov: 565
Počet komentárov: 31

Prečo HR kampaň na portáloch Startitup Group?

= máme za sebou desiatky úspešných HR kampaní (a skúseností) tvorených pre najväčšie slovenské firmy

= Startitup má jednu z najbonitnejších cieľových skupín na slovenskom internete z pohľadu trhu práce – vysokoškolsky vzdelaní ľudia so širokým prehľadom

= disponujeme najžiadanejšou vekovou kategóriou 25 – 40, po ktorej je na pracovnom trhu najväčší dopyt

= veľkú časť našej klientely, ktoré využívajú employer branding produkt tvoria IT firmy, keďže na webe fontech.startitup.sk združujeme najväčšiu programátorskú komunitu na Slovensku

= referencie: Sygic, Creatix, Accenture, Slovenská sporiteľna, Kaufland, PLATFORM, T-systems, FPT…

Chceš ve­dieť, koľko ta­káto kam­paň stojí a čo všetko môže práve tvoja firma zís­kať?

Na­píš nám na mos­[email protected]­ti­tup.sk a my si radi s na­ším kre­a­tív­nym tí­mom náj­deme čas na za­da­nie od tvojej firmy.

Najnovšie video