Nedeľ­né okien­ko: Pre­čo by bolo dob­ré, aby pár pod­ni­kov na Slo­ven­sku skra­cho­va­lo?

Linda Cebrová / 14. mája 2017 / Zo Slovenska

zdroj: pexels.com

Suse­dov tráv­nik je zelen­ší ako ten náš. Aj s tou­to vetou sa dá cel­kom pre­se vysti­hnúť vní­ma­nie slu­žieb Slo­vák­mi na Slo­ven­sku.

Nadávanie na úroveň služieb je národnou zábavkou. Každý sme to už aspoň raz počuli, že v Rakúsko je všetko o inom a aj vzduch je lepší.

Na druhej strane tí, ktorí už čo-to precestovali po Slovensku, ale aj po svete, môžu potvrdiť, že úroveň reštaurácií, hotelov či barov u nás ani zďaleka nestagnuje. Dajú sa tu nájsť naozaj dobré kúsky, ktorých dizajn, či vybavenie by si pochvaľoval  nejeden Rakúšan.

foto:pexels.com

Potom to však príde, sedíš v krásnej modernej reštaurácii, no rúti sa na teba čašník s výrazom terminátora, div, že ťa nepošle si ísť pre tú minerálku samého do chladničky. Vtedy mám pocit, či sa mu náhodou nemám aj ospravedlniť, že som tu a chcem mu prispieť na jeho výplatu.

foto:pexels.com

To isté platí aj o hoteloch. Vojdeš do 4-hviezdičkového hotela v centre Bratislavy, všetko vyzerá skvele, Swarovski luster, personál v noblesnej rovnošate, až na to, že nik sa o teba nezaujíma.

foto:pexels.com

Po 5 minútach, (ktoré sa zdajú ako pól hodina), kým stojíš pri recepcii, je pani za pultíkom ochotná ťa dokonca pozdraviť. Síce bez úsmevu, ale čo už asi má zlý deň.

Za nejaký čas dostaneš aj kartu od izby, no tá  nakoniec nefunguje, a tak si znova pri odutej pani na recepcii. Pani sa pomaly naštve, čo si to dovoľuješ, že chceš vymeniť nefungujúcu kartu od izby. A podáva ti novú so slovami „Tu máte, táto Vám možno bude fungovať.“

Aj takto idylicky vyzerajú služby na Slovensku. No je to aj naša chyba.

Čo s tým ja urobím?

Či už chceme alebo nie,  je tu niečo ako spoločenská zodpovednosť každého z nás. To ako sa my správame tam vonku, za dverami nášho domu, vie do určitej miery ovplyvniť formovanie prostredia, v ktorom žijeme a spoločnosť, ktorej sme súčasťou. Slováci však majú takú zaujímavú vlastnosť, že vždy vedia, koho je čo vina. To oni sú na vine, keby hentí nekradli, ale my sami sme vo všetkom nevinne.

foto:pexels.com

Nedám ti môj gastrolístok

Áno aj peniazmi či gastráčom môžeme urobiť malý krôčik k lepším službám, stačí viacej rozmýšľať, komu ich dávame. Keď budeš naďalej chodiť do baru , odkiaľ ťa radšej pošlú domov, ako by ti mali dať pohár čistej vody zadarmo, tak také reštaurácie budú ďalej vznikať, lebo si budú myslieť, že to robia dobre.

foto:pexels.com

Ak aj druhýkrát pôjdeš do reštaurácie, kde je odutá obsluha a ešte horšie jedlo, nič ich nezastaví v takejto práci pokračovať.

foto:pexels.com

Byť vyberavý jednoducho tam nabudúce nechoď a nechaj ich skrachovať. Potom budú môcť vznikať a rozvíjať sa bary, hotely, reštaurácie, ktoré majú na starosti ľudia, ktorých práca baví, robia ju poctivo a s úsmevom, tak ako sa nám páči. Daj im recenziu na Foursquare, ohodnoť ich služby na Facebooku a pomôž svojou troškou formovať na Slovensku lepšie služby. V konečnom dôsledku, stačí veľmi málo.

Pridať komentár (0)