Nevieš zaspať a máš prerušovaný spánok? Tu sú osvedčené triky, ako ráno vstávať plný energie a skvalitniť si život

  • Aj napriek tomu, že spánkom nikto nepohrdne, mnoho ľudí ho zanedbáva
  • Mobil pred spaním rozhodne neprospieva
  • My ti prinášame niekoľko tipov, ktoré ti pomôžu pri zlepšení kvality tvojho spánku
  • Aj napriek tomu, že spánkom nikto nepohrdne, mnoho ľudí ho zanedbáva
  • Mobil pred spaním rozhodne neprospieva
  • My ti prinášame niekoľko tipov, ktoré ti pomôžu pri zlepšení kvality tvojho spánku

O tom, že spánok je obľúbená činnosť mnohých ľudí, niet pochýb. Avšak koľko ľudí môže o svojom spánku povedať, že je kvalitný a dostatočný? V dobe rýchlych životov začína byť čoraz ťažšie vyhradiť si dostatok času na oddych.

Avšak, spánok je nielen akýsi zdroj oddychu, ale hlavne kľúčový bod k regenerácii a správnemu fungovaniu organizmu. Problém je však to, že viac ako tretina ľudí si nedopraje ani odporúčaných 7 hodín, ktoré sú minimom pre dostatočnú regeneráciu tela.

Práve preto sme si pre teba pripravili tipy, ktoré ti môžu pomôcť pri lepšom spaní. Niekedy nepotrebuješ ani drahé výživové doplnky, stačí zmeniť niekoľko zvykov, o ktorých ani nevieš, že škodia kvalite tvojho spánku.

spánok únava tipy triky zaujímavosti lifestyle
zdroj: Unsplash/Tânia Mousinho

Ľudia si na svojom spánku dávajú čoraz menej záležať

Ešte predtým sa ale pozrime na pár číselných údajov, ktoré potvrdzujú, že ľudia so svojím spánkom nie sú až takí spokojní, ako by mali byť. Asi nie je prekvapením, že za zhoršený spánok môže príliš veľa stresu a preťaženia.

Len 49 % ľudí je spokojných so svojím spánkom. Uvádza to prieskum od spoločnosti Royal Philips, ktorý bol uskutočnený u viac ako 13 000 dospelých v 13 krajinách. Zaujímavým faktom je aj to, že oproti roku 2019 v roku 2020 podnikalo kroky pre zlepšenie spánku menej ľudí.

V roku 2019 až 39 % ľudí uviedlo, že čítanie pred spaním využívajú na zlepšenie svojho spánku. Táto činnosť sa tak stala najpopulárnejšou stratégiou. Avšak, v roku 2020 sa to zmenilo – čítanie pred spaním na zlepšenie spánku praktizovalo len 28 % ľudí.

Startitup PREMIUM logo
Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM

(Zrušiť môžeš kedykoľvek)

Zdroje: Avast, Mayo Clinic, Philips, Health Line, Pubmed, Single Care, Sleep Foundation, Medical News Today

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá