Nevydarené reklamy, ktoré boli aj napriek dobrému zámeru odsúdené verejnosťou

  • Reklama je v dnešnej dobe na každom rohu
  • Firmy sa snažia svoje produkty odprezentovať čo najzapamätateľnejšie
  • Nie vždy to však dopadne dobre, čoho dôkazom sú aj nasledovné reklamné faily
AdAge.com
  • Reklama je v dnešnej dobe na každom rohu
  • Firmy sa snažia svoje produkty odprezentovať čo najzapamätateľnejšie
  • Nie vždy to však dopadne dobre, čoho dôkazom sú aj nasledovné reklamné faily

Audi

Čínska reklama na Audi z produkcie Ogilvy & Mather vyzerá zo začiatku ako ničím zaujímavá udalosť, po chvíľke však prichádza skutočná zábava. Na svadbe, ktorá sa vo videu odohráva, sa matka ženícha chce uistiť, že jej nevesta je tá správna. Začne ju teda ťahať za nos, pozerá sa jej do úst a premeriava si každý kúsok jej tela. Ženu svojmu synovi nakoniec schvaľuje a vracia sa na svoje miesto. Audi chcelo touto reklamou vyjadriť dôležitú rolu opatrnosti pri výbere. Dá sa však polemizovať, či nezašli až príliš ďaleko.

Big Tobacco

Táto reklama, ktorá bojuje proti fajčeniu, je účelne spracovaná ako fail. Firma Big Tobacco podpísala dohodu, podľa ktorej zverejní reklamu proti fajčeniu, prvú v Amerike od roku 1971. Je tu však háčik, ktorý bije do očí od prvého kliknutia – monotónny hlas a čierny text na bielom pozadí rozhodne nikoho o nástrahách fajčenia nepresvedčia.

Dove

Táto reklama na Dove potvrdzuje, že niekedy môžu aj dobré úmysly dopadnúť nie príliš úspešne. Dievča s tmavou pleťou si tu vyzlieka hnedé tričko a premieňa sa na belošku s tričkom, ktoré je taktiež biele. Hlavnou myšlienkou mala byť rôznorodosť krásy.  Širokej verejnosti však táto reklama zaváňala rasizmom. Unilever, pod ktorý Dove spadá, sa neskôr za reklamu ospravedlnil. 

Pepsi

V roku 2017 internet obletela reklama na Pepsi, kvôli ktorej sa mnohí len rozhorčene chytali za hlavy. V reklame totiž využívala hnutie Black Lives Matter ako zámienku na zvýšenie sledovanosti. Prijatý nebol ani fakt, že hlavnou postavou reklamy je Kendall Jenner. Pomocou jednej plechovky šumivého nápoja sa jej v spote zázračne podarí upokojiť rozbroj medzi políciou a protestujúcimi. Vypustenie reklamy spôsobilo rozsiahly škandál, ktorý naberal na obrátkach najmä na internete. Nahnevané reakcie neskôr viedli k stiahnutiu reklamy z obehu a zároveň aj k jej paródii v americkej komediálnej šou SNL.

McDonald’s

Reklamou na Filet O’ Fish sa nedá nikoho uraziť, nie? Táto britská reklama dokazuje presný opak. Chlapec sa v nej pýta svojej matky na svojho mŕtveho otca. Dozvedá sa, že je jeho presný opak, jednu vec však predsalen majú spoločnú – lásku k Filet O’ Fish. Dokonca sa aj rovnako špinili omáčkou na brade. Táto hra na city však nevyšla podľa plánov – divákom prišla ako necitlivá, keďže využíva smrť ako hlavnú reklamnú páku.

Yves Saint Laurent

Nie každý výstrelok módnych značiek je tolerovateľný, čo dokazuje aj táto kampaň na módny dom Yves Saint Laurent. Modelka je odfotená v póze, ktorá mnohým príde nedôstojná, či doslova neslušná. Myšlienkou značky bolo navodiť erotickú „šik“ atmosféru, ich snaha však bola ihneď zmetená zo stola.

Ford India

Akú jednotku merania bežne používaš? Ford sa rozhodol zanechať metre, lakte či litre a vo svojej kampani využil na meranie miesta v kufri tri zviazané ženy. Okrem toho za volant posadili usmievajúceho sa talianskeho expremiéra, Silvia Berlusconiho. Okrem úsmevu od ucha k uchu ukazuje aj dva prsty na znak mieru. Kampaň sa našťastie v krajine svojho pôvodu, v Indii, nedostala do obehu, bola však uverejnená kreatívnou agentúrou, ktorú si Indická odnož Fordu najala. Výrobca áut ihneď verejne oľutoval rozhodnutie najať si spomínanú agentúru, s tým, že reklama znevažuje meno firmy. Kreatívci sa odvtedy Berlusconimu ospravedlnili. 

Zdroj: AdAge.com

 

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech