Nike sa pri­pra­vil na bas­ket­ba­lo­vú budúc­nosť

Harry Gavendová / 26. augusta 2014 / Tools a produktivita

S LED osvet­le­ním sa stre­tá­va­me v baro­ch, reštau­rá­ciá­ch a naj­nov­šie aj pri špor­te. V špor­to­vej hale The Hou­se of Mam­ba urče­nej bas­ket­ba­lis­tom sa totiž zro­di­la novin­ka v poda­ní LED nasvie­te­nia palu­bov­ky nie­len ako ozna­če­nia čiar, ale aj omno­ho viac.

Tvorba tohto typu basketbalovej haly trvala tri mesiace. Pozostáva z drevenej podkladovej vrstvy, na ktorej je uložená asi tisícka LED obrazoviek veľkosti 0,6 x 0,6m. Chráni ju vrstva tenkého skla a na nej je špeciálny povlak, ktorý zabezpečuje prirodzený odraz lopty a priľnavosť. Táto hala využíva zároveň množstvo senzorov na sledovanie pohybu, umelú inteligenciu a reaktívnu technológiu LED na zobrazenie najrôznejších grafík.

Táto metóda sa plánuje čo najviac využívať na tréningové aktivity, pretože LED vizualizácia je akoby navádzačom pohybu športovca. Musí napríklad stíhať doskakovať na určité miesta, prudko meniť smer počas behu a podobne. Celá hracia plocha dokonca dokáže vytvoriť rôzne herné scenáre a typy útokov či obrany.

LEDky sa síce už na športové podujatia využívali dávnejšie, no väčšinou išlo „len“ o efekty či označenie ihriska. Pre rôzne typy označenia totiž stačí iba prepnúť farbu svetla či zmeniť nastavenia, veľkosť hracej plochy - a je to. Basketbalová reality show pochádzajúca z Číny s názvom Nike Rise, WiSpark, Rhizomatiks, AKQA – tí všetci stoja za vznikom haly The House of Mamba v Šanghaji.

V show sa predstavilo v užšom výbere pár súťažiacich, ktorých mentorovali samotní velikáni ako LeBron James, Kobe Bryant. Mimochodom, meno haly „The House of Mamba“ je vzdaním poklony práve Bryantovi – ten má totiž prezývku Black Mamba.

Zdroj: techpedia

Pridať komentár (0)