Nové cyklochodníky prekvapili Bystričanov. Sú všetkým na smiech

  • Banská Bystrica dostala dlho očakávané cyklochodníky
  • Cyklisti však nad nimi len neveriacky krútia hlavami
smer
flickr,Do práce na bicykli
  • Banská Bystrica dostala dlho očakávané cyklochodníky
  • Cyklisti však nad nimi len neveriacky krútia hlavami

Pomaly sa nám zvolebnieva a v slovenských mestách sa tak ako švihnutím čarovného prútika začínajú opravovať cesty a chodníky, vysádza sa zeleň a rekonštruujú fontány. Presne toto je to obdobie, kedy je potrebné upozorniť na tú roky rozbitú cestu, absentujúci chodník či nefunkčné pouličné osvetlenie, ktoré ťa tak trápi. Tento čas – mesiac pred voľbami má podobné čaro ako aj Vianoce. Odrazu sa zdá, že všetko je možné a všetko sa dá vyriešiť.

Platí to aj v prípade výstavby nových cyklotrás, ktorých máme na Slovensku skutočne minimum. Našťastie cyklistov je v mestách stále viac a už nie sú len prehliadnuteľnou skupinou hipsterov jazdiacich z kaviarne do kaviarne, ktorých názor možno ignorovať. V mnohých mestách už ľuďom praskli nervy, nechcú stáť v zápche dve hodiny denne, a tak odvážne a s rozvahou vysadajú na bicykle. Nie je tomu tak len v Bratislave, ale napríklad aj v Banskej Bystrici.

Tamojších cyklistov chcelo mesto potešiť výstavbou celkom novej cyklotrasy. Tá je však momentálne len terčom posmeškov. Developer tohto projektu totižto na 150 metroch cyklotrasy okolo obchodného centra dokázal, ako sa dá pokaziť všetko to, čo by sa pokaziť dalo.

“Shopping centrum malo ako vyvolanú investíciu vyriešiť dopravnú situáciu v jeho okolí, vrátane výstavby cyklotrasy. No tak teda niečo tým cyklistom už namaľovali, nech nepindajú. Pozitívom je aspoň informácia, že mesto toto low-cost odfláknuté riešenie údajne nepreberie, kým sa to neopraví,” komentujé vzniknutú situáciu tím projektu Do práce na bicykli.

V praxi by to v prípade mestských cyklopruhov malo vyzerať tak, že ich šírka nie je menšia ako 1,25 m. Banská Bystrica však nasadila nový štandard, nakoľko ľudia pri lampách pretínajúcich cyklopruhy namerali len okolo 97- 98 cm. “Bez ohľadu na to, že aj keby to minimum 1, 25 dodržali, tak je to veľmi nebezpečný prvok na cykloceste, ktorý môže cyklista zachytiť rukou a spadnúť,” dopĺňa tím projektu Do práce na bicykli.

Kapitolou samou o sebe je aj chybne umiestnené zvislé dopravné značenie alebo 5 metrové šípky, ktoré nie sú určené na cyklotrasy, ale na cesty. Ľudia na internete si robia žarty, že tamojšie cyklotrasy sú zrejme určené na dôkladné vytrénovanie cyklistov.

Veď predsa každý zdatnejší cyklista by mal byť schopný vyskočiť bicyklom na obrubník či prejsť kanálovým otvorom v smere jeho otvorov bez pádu. Slalom pomedzi značky je potom samozrejmosťou. Ak nie, nech najskôr absolvuje cyklokurz v Bratislave. Veď prekážok tu máme viac ako dosť. Ale koniec koncov, vo výstavbe cyklotrás je Slovensko celkom nováčik, takže nám nezostáva nič, len veriť, že v budúcnosti sa dočkáme cyklochodníkov hodných Kodane.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech