Nové slo­ven­ské star­tu­po­vé suro­vi­ny

František Krivda / 17. októbra 2014 / Tools a produktivita

Bol som (de)mentorovať nové slo­ven­ské star­tu­py na akcií Men­tors Night 4 a tu krát­ky pre­hľad tých kto­ré ma zau­ja­li. Som cel­kom rád, že medzi 10ti­mi sa našli 2 zau­ji­ma­vé har­dwa­ro­vé star­tu­py, nie­kto­ré cel­kom roz­be­hnu­té, nie­kto­ré tre­ba ešte hod­ne pova­riť. Čítaj­te…

AmbieScreen

Pitch: Prvý skutočný all-in-one systém pre podsvietenie televízorov a obrazoviek, pre akékoľvek zariadenie (TV, DVD, blue-ray, XBox, PlayStation, PC, Mac,…) a pre nasvietenie scén v domácnostiach i biznisoch ovládaný cez appku

Koment: Trošku mi trvalo kým som pochopil z pitchu štruktúru ako im to funguje, ale napokon veľmi zaujímavé riešenie. Chalani teda robia plug-n-play gadget ktorý si zapojíš napríklad na Telku a spravíš si dynamické ambiente osvetlenie podľa obrazu z nej. Je to B2C produkt, ale myslím že zaujímavý segmet sú aj firmy ( teda cez architektonické a interiérové štúdia) . Chcú vyskúšať KickStarter, a pokiaľ je pravda čo tvrdia (že podobné jednoduché riešenie neexistuje), tak myslím že budú úspešný. Šikovní.

 

Autori: Filip Kovalský
WEB :  www.ambiscreen.tv

 

Pidi

Pitch: Pidi je revolučná vôdzka pre psov. Pes si ju v malej sexy krabičke nosí so sebou na krku, keď je na voľno. Pustenie psa z vôdzky netrvá ani sekundu, tá sa do krabičky stiahne pomocou vstavaného vnútorného mechanizmu. Tak isto opätovné uchytenie psa je okamžité. Pri tomto riešení mám voľné ruky, nemusím byť ovešaný počas venčenia špagátmi a vôdzku nemôžem stratiť.

“Cieľová skupina sú majitelia 150 miliónov pet psov v západných krajinách a ďaľších 100 miliónov vo zvyšku sveta. Máme hotový prototyp, spúšťame beta verziu.”

Autori: Ondrej Horváth
WEB : www.facebook.com/pidilead

 

Localization Guru

Pitch: Localzation guru je platforma, na ktorej po uploadnutí dokumentu dostatnete instantnú cenovú ponuku, kompletne transparentý proces s časom dodania prekladu a konktrétnymi prekladateľmi, ktorí na zhotovení prekladu pracujú. Identity prekladatelov sa overujú. Rieši hlavne problém transparentného procesu a garanciu natívnych spíkrov v prekladateľskom priemysle. Naša cielová skupina su firmy ktoré potrebujú expadnovat na zahranicne trhy a potrebuju si byt 100 percentne isty ze ich preklady bude robeni rodenym hovorcom jazyka a nie studentom ktory studuje jazyky a privyraba si prekladmi.

Koment: Najskôr som si myslel, že ide iba o ďaľší z klonov prekladateľských startupov, ale chalani ma presvedčili že vedia čo robia. Majú silné skúsenosti z oblasti, jasnú predstavu – ciele – vízie, feedback od zákazníkov a čoskoro spúštajú prototyp. Zhodli sme sa, že jednou z ciet ako presvedčiť korporátnych klientov je vybudovať silný custoemr support. Držím palce chalani!

Autori: Slavomír Hruška a Pavel Svitek

 

Trifle

Pitch: Trifle is like your personal CIA Agent for your Rails application. It watches over your applications performance to learn trends and identify problems and reports it all to you in cool reports.

Koment: Nie som kóder takže tažko posúdiť, ale pitch výborný, produkt vyzerá že tiež. Market zrejme obrovský s dobrým targetovaním (akurát v prezentácií to chýbalo). Držím palce, myslím že o nich ešte budeme počuť. Inak majú hotový prototyp a spúšťajú beta verziu.

Autor: Jozef Vaclavik
WEB : Trifle.io

 

Inzeraz

Pitch: V dnešnej dobe je X inzertných portálov. Inzerent sa musí na každom jednom registrovať a opakovane tam nahadzovať ten istý inzerát. Mnohokrát je to zdĺhavý a časovo náročný proces. A presne kvôli tomuto vznikol Inzeraz! Inzeraz je jednuduchy spôsob ako inzerovať na viaceré inzertné portály naraz. Inzerent sa zaregistruje len na jednom mieste, pridá inzerát, ktorý sa automaticky rozpošle na všetky partnerské inzertné portály.

Koment: Verím že chalaní nájdu skutočný problém a postavia na ňom ďaľšie riešenia. Inzeraz je zatiaľ podľma mňa uľahčenie procesu, ale moje “bazošovské starosti” nerieši.

Autori: Dávid Ďurika + 2
WEB: www.inzeraz.sk

 

WakesApp.com

Ptich: 1. Ludia zabudaju a su zavaleny mnozstvom komunikacie. Sharovanie reminderov medzi friends & family (mobilna appka)
2. Krok 1) Friends & family (F&F). Krok 2) F&F a Biznisy (appointment, money, customer layers).

Koment: Nebol čas sa stretnúť, ale veľmi by ma zaujúmalo aká je ich stratégia na entry market a ako získajú kritickú masu, takže tradične otázky.

Autor: Martin Skakala
WEB: WakesApp.com

 

Na záver vďaka organizátorom za snahu dávať startupom príležitosť na zlepšovanie ich pitching skills a učiť sa viac načúvať feedbackom. A snáď som po nich toľko nekričal. Credits: Úvodná fotka je od Doda a výborne moderovala Katka.

 

 

 

Zdroj: frantisek.com

Pridať komentár (0)