Nový film o Ste­ve­ovi Job­so­vi kla­me divá­kov

Walt Mossberg / Rišo Néveri / 22. októbra 2015 / Lifehacking

Walt Moss­berg vete­rán a legen­da medzi novi­nár­mi z tech­no­lo­gic­ké­ho sve­ta, kto­rý so Ste­vom spra­vil neje­den roz­ho­vor a panel, vyjad­ril svoj názor na nový film: “Ste­ve Jobs v novom fil­me nie je Ste­ve Jobs, kto­ré­ho som poznal. Aaron Sor­kin nato­čil zau­jí­ma­vý film, ale Ste­ve Jobs v ňom nie je.”

 

Walt Mossberg je jedna z najviac uznávaných osôb a jeden z najznámejších novinárov, ktorí sa počas posledných x rokov venovali technológiám, písal dlhé roky v New York Times a jeho názor patrí medzi najviac uznávané slová v technologickom svete. Počas dlhých rokov sa so Stevom stretol hneď niekoľkokrát, osobne aj pracovne. Na rôznych paneloch a rozhovoch si o ňom dokázal vytvoriť skutočný obraz. Je to človek, ktorého slovo si môžeme vážiť. Mossberg počas minulého roku založil web Re/Code a začiatkom roku sa spojil s mediálnou spoločnosťou Vox Media, pod ktorú patrí aj dobre známy portál The Verge. Práve na Re/Code a The Verge publikoval Mossberg komentár, v ktorom ponúkol konštruktívnu kritiku na nový film o Steveovi Jobsovi, v ktorom hrá rolu Steva Michael Fassbender.

 

 

Podľa Mossberga je Aaron Sorkin briliantným scénáristom, avšak jeho film o Steveovi Jobsovi nezachytil reálnu osobu Steva. "Aaron vytvoril dielo s istou umeleckou slobodou. Kvôli dramatickosti Stevovu osobu často prifarbuje a aj keď je film nazvaný Steve Jobs, pravda je tá, že veľká časť filmu ho nezachytila správne a je založená na (autorizovanej) biografii Waltera Isaacsona", tvrdí Mossberg. "Narozdiel od Mr. Sorkina som pravého Steva poznal počas jeho najproduktívnejších 14 rokov. Strávil som s ním nespočet hodín počas rôznych interview, panelov, či osobných konverzácií. Musím povedať, že Steve Jobs zobrazený vo filme Aarona Sorkina nie je muž, ktorého som poznal."

 

 

"Sorkin sa rozhodol vyšperkovať a preháňať niektoré najhoršie vlastnosti Steva a sústrediť sa na časť jeho kariéry, počas ktorej bol stále mladý a nezrelý.", pokračuje Mossberg a tiež vyzdvihuje, že film sa rozhodol vo veľkej časti zameriavať na najsmutnejší čin v živote Steva - odmietnutie otcovstva. "Sorkins sa rozhodol film ukončiť obdobím, kedy sa Steve začal meniť. A k lepšiemu. Bol milší, prebudil sa v ňom omnoho väčší súcit a pôsobil úplne inak... Každý má vo svete temné obdobie, založiť film len na ňom je zavádzajúce. Ak by niekto súdil Steva podľa tohto filmu, nikto by nevedel, že mal šťastné manželstvo a miloval svoje deti, alebo že stál pri vývoji iPhoneu. Áno! Film ani na sekundu nepredstavuje Jobsa pri vedení spoločnosti Apple. To vo filme nehľadajte. Nehľadajte tam ani jeho nadšenie pre produkt, pretože film sa zobrazuje iba momenty tesne pred ich predstaveniami."

 

"Na samom konci dlhých záverečných tituliek je malým písmom vyjadrenie o použití fikcie a vymyslených udalostí."

 

"Takmer zakaždým, keď som sa so Stevom rozprával sa vychvaľoval svojimi deťmi a vypytoval sa na moje. Keď bol smrteľne chorý, stále si našiel čas a silu spýtať sa ma, ako sa mám a snažil sa ma presvedčiť, aby som prestal fajčiť. Nebol dokonalý. Bol komplikovaný. Počas rokov sa však zmenil a zmäkol. A práve vtedy nasledovali najlepšie roky jeho kariéry. Sorkin sa však rozhodol toto obdobie pred obecenstvom zatajiť. To najlepšie o Steveovi Jobsovi začína, keď film Steve Jobs končí." 

 

Pridať komentár (0)