Výzva Slovákov vláde: Zatvorte veľké firmy a nepáchajte „genocídu“ na obchodoch, službách a gastre
Cestovanie len s očkovaním alebo testom. EÚ vážne uvažuje nad elektronickým zeleným pasom
Nemocnica vyhodila upratovaciu firmu na vrchole pandémie. Upratovať majú už aj tak vyčerpané zdravotné sestry
Opätovné fungovanie Uberu na Slovensku je na spadnutie. Ako sa mu však darí v zahraničí?
- V zahraničí dobre známa alternatívna taxislužba Uber sa možno vráti aj na slovenský trh.
- Nie v každej krajine sa mu však darí, niekde musel ustúpiť silnejšej konkurencii či zákonom.
- V zahraničí dobre známa alternatívna taxislužba Uber sa možno vráti aj na slovenský trh.
- Nie v každej krajine sa mu však darí, niekde musel ustúpiť silnejšej konkurencii či zákonom.
Len pred pár dňami oznámil minister dopravy a výstavby Árpád Érsek návrh zákona, ktorý by mohol znova povoliť vstup alternatívnej taxi službe Uber na slovenské cesty. Viac o chystanom zákone sa dozvieš TU.
Uber sa od roku 2009, kedy prvýkrát odštartoval pilotný projekt v uliciach amerického mesta San Francisco rozrástol a postupne prekročil hranice Severnej Ameriky do celého sveta, no nie v každej krajine ho privítali s otvorenou náručou.
Prvé kroky v Európe boli pre Uber zložité. Regulácie a zákony zo strany Európskej únie znamenali, že Uber sa musel v prvých európskych krajinách, ktorými boli Francúzsko a Spojené kráľovstvo, prispôsobovať nielen zákonom ale aj konkurencii. V takom Nemecku je Uber využívaný len v malom množstve aj to len v hlavnom meste, Berlíne.
Čo sa týka temperamentných Španielov, ich taxikári neustále protestujú proti alternatívnej zdielanej preprave. Uber však nie je v Španielsku jedinou alternatívnou službou, ktorá ma s taxikármi problémy, podobne je na tom aj podobná služba Taxify, služby známej na Slovensku, španielska Cabify. V Rusku sa Uber rozhodol nebojovať a spojil svoje sily so spoločnosťou Yandex a na ruskom trhu tak spolupracujú. Na Slovensku však máme aj Hopin, ktorý funguje legálne od svojho začiatku.
Na ďalekom východe sa Uberu darí menej, V Číne musel Uber priznať porážku a predať svoj biznis čínskej spoločnosti Didi, ktorá je jedničkou na čínskom trhu. Didi sa po odchode Uberu z čínskeho trhu v roku 2016 darí natoľko, že svoje služby expanduje aj do susedného Japonska a Latinskej Ameriky.
V Indii dlhodobo súperí s Uberom spoločnosť Ola a rivalita po niekoľkých rokoch ukazuje, že sa tieto dve spoločnosti pravdepodobne spoja v jednu. V Južnej Kórei smie Uber prevádzkovať iba svoju luxusnú službu Uber Black, v ktorej smie jazdiť iba na luxusných a drahých vozidlách, klasickú alternatívnu službu má totiž pod palcom Kakao Taxi.
V Austrálii sa Uberu naozaj darí, no postupne ho dobieha čínsky Didi, ktorý nedávno spustil svoju službu aj u protinožcov. Okrem Uberu sa v Austrálii darí rovnako aj estónskej službe Taxify. Africký kontinent sleduje súboj medzi Taxify a Uberom a to hlavne v južnej časti svetadielu. To sa však nedá povedať o krajinách ako Izrael či Turecko, kde nemá Uber žiadnu šancu, prvenstvo tu drží služba Gett respektíve turecká taxi služba BiTaksi.
V Amerike, rodisku Uberu je hlavný súboj medzi Uberom a službou Lyft. Mexiko predstavuje pre Uber naozaj zlatú baňu, práve v tejto krajine dosahuje Uber tretie najvyššie zisky z celého sveta, no čoraz častejšie musí bojovať s konkurenciu, vyššie spomenutou čínskou službou Didi, ktorá tento rok zavítala aj do Mexika.
zdroj: forbes.com