Opätovné fungovanie Uberu na Slovensku je na spadnutie. Ako sa mu však darí v zahraničí?

  • V zahraničí dobre známa alternatívna taxislužba Uber sa možno vráti aj na slovenský trh.
  • Nie v každej krajine sa mu však darí, niekde musel ustúpiť silnejšej konkurencii či zákonom.
GettyImages-869480764.0.0
recode.net
  • V zahraničí dobre známa alternatívna taxislužba Uber sa možno vráti aj na slovenský trh.
  • Nie v každej krajine sa mu však darí, niekde musel ustúpiť silnejšej konkurencii či zákonom.

Len pred pár dňami oznámil minister dopravy a výstavby Árpád Érsek návrh zákona, ktorý by mohol znova povoliť vstup alternatívnej taxi službe Uber na slovenské cesty. Viac o chystanom zákone sa dozvieš TU.

Uber sa od roku 2009, kedy prvýkrát odštartoval pilotný projekt v uliciach amerického mesta San Francisco rozrástol a postupne prekročil hranice Severnej Ameriky do celého sveta, no nie v každej krajine ho privítali s otvorenou náručou.

Prvé kroky v Európe boli pre Uber zložité. Regulácie a zákony zo strany Európskej únie znamenali, že Uber sa musel v prvých európskych krajinách, ktorými boli Francúzsko a Spojené kráľovstvo, prispôsobovať nielen zákonom ale aj konkurencii. V takom Nemecku je Uber využívaný len v malom množstve aj to len v hlavnom meste, Berlíne.

Čo sa týka temperamentných Španielov, ich taxikári neustále protestujú proti alternatívnej zdielanej preprave. Uber však nie je v Španielsku jedinou alternatívnou službou, ktorá ma s taxikármi problémy, podobne je na tom aj podobná služba Taxify, služby známej na Slovensku, španielska Cabify. V Rusku sa Uber rozhodol nebojovať a spojil svoje sily so spoločnosťou Yandex a na ruskom trhu tak spolupracujú. Na Slovensku však máme aj Hopin, ktorý funguje legálne od svojho začiatku.

Na ďalekom východe sa Uberu darí menej, V Číne musel Uber priznať porážku a predať svoj biznis čínskej spoločnosti Didi, ktorá je jedničkou na čínskom trhu. Didi sa po odchode Uberu z čínskeho trhu v roku 2016 darí natoľko, že svoje služby expanduje aj do susedného Japonska a Latinskej Ameriky.

V Indii dlhodobo súperí s Uberom spoločnosť Ola a rivalita po niekoľkých rokoch ukazuje, že sa tieto dve spoločnosti pravdepodobne spoja v jednu. V Južnej Kórei smie Uber prevádzkovať iba svoju luxusnú službu Uber Black, v ktorej smie jazdiť iba na luxusných a drahých vozidlách, klasickú alternatívnu službu má totiž pod palcom Kakao Taxi.

V Austrálii sa Uberu naozaj darí, no postupne ho dobieha čínsky Didi, ktorý nedávno spustil svoju službu aj u protinožcov. Okrem Uberu sa v Austrálii darí rovnako aj estónskej službe Taxify. Africký kontinent sleduje súboj medzi Taxify a Uberom a to hlavne v južnej časti svetadielu. To sa však nedá povedať o krajinách ako Izrael či Turecko, kde nemá Uber žiadnu šancu, prvenstvo tu drží služba Gett respektíve turecká taxi služba BiTaksi.

V Amerike, rodisku Uberu je hlavný súboj medzi Uberom a službou Lyft. Mexiko predstavuje pre Uber naozaj zlatú baňu, práve v tejto krajine dosahuje Uber tretie najvyššie zisky z celého sveta, no čoraz častejšie musí bojovať s konkurenciu, vyššie spomenutou čínskou službou Didi, ktorá tento rok zavítala aj do Mexika.

zdroj: forbes.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech