Pay­Pal pred­sta­vu­je budúc­nosť digi­tál­ny­ch pla­tieb

Karol Stračár / 24. mája 2015 / Business

Pred plá­no­va­ným roz­de­le­ním s eBa­y­om plá­nu­je spo­loč­nosť Pay­Pal ďal­šie kro­ky, kto­ré pod­nik­ne vo sve­te digi­tál­ny­ch pla­tieb. Jed­ným z nich je roz­hod­nu­tie spus­tiť novú pla­tob­nú fun­kciu, kto­rá umož­ní kupu­jú­cim využiť služ­bu zapla­tiť jed­ným kli­kom One Tou­ch bez potre­by Pay­Pal app­ky v ich tele­fó­ne.

 

Funguje to jednoducho: zákazník pri voľbe platby len klikne na One Touch odkaz a ten ho prepojí priamo na login stránku PayPalu, čím síce odpadáva opodstatnenosť „One“ v názve, ale PayPal hovorí, že pri prvej platbe bude možné označiť možnosť zostať nalogovaný.

PayPal dnes spracúva asi 12,5 milióna dolárov v platbách denne, ale jeho ciele sú vyššie. Ako hovorí CEO PayPal Dan Schulman „veríme, že najdôležitejší trend v dnešnom biznise je prepojenie online a kamenného predaja prostredníctvom mobilných technológií.“ Týmto smerom sa jeho spoločnosť začala aktívne uberať už v roku 2012, keď spustili PayPal Here, ktorým umožnili spracúvať platby predajcom v ich obchodoch.

 

 

 

 

Cestu do sveta kamenných obchodov by PayPalu mohla uľahčiť akvizícia peer-to-peer platobnej služby Venmo. Ich One Touch je v beta verzii dostupný pre systémy iOS a Android a niektoré appky fungujúce na Braintree ako Jane.com, ParkWhiz, StubHub a iné. Finálna verzia Venmo One Touch by mala byť hotová v druhej polovici tohto roka.

Práve Venmo by mal pomôcť PayPalu v boji s obrovskou konkurenciou v tejto oblasti ako Stripe, Square alebo Apple Pay. Stačí sa len pozrieť na čísla: PayPal registruje 162 miliónov užívateľov, Apple ich má okolo 800 miliónov. Popularita Venmo je najsilnejšia u mladých ľudí, preto by jeho akvizíciou mohol PayPal posilniť najmä u nich. Venmo by sa zas mal postupne dostať týmto krokom do kamenných predajní, čo sa však ešte v najbližšej dobe neočakáva.

Problémom je možnosť konkurencie medzi týmito službami. „Sme si toho vedomý“, hovorí Mike Vaughan, generálny manažér Venmo. Dôležité je urobiť správne rozhodnutia v dizajne, teda ak zákazník používa Venmo viac ako PayPal, tak je nadbytočné ponúkať jeho One Touch. Naopak bez stiahnutia Venmo appky by sa Venmo nemal zobraziť ani ako možnosť platby. Je to celé o ponechaní voľby na zákazníkovi, ktorý svojím rozhodovaním napovie predajcovi, akú službu chce využívať.

 

zdroj: VentureBeat

 

Pridať komentár (0)