Piano získalo investíciu vo výške 22 miliónov dolárov. Posledný rok bol pre tento paywall zlomový

  • Projekt z dielne Etarget a NextBig sa posúva na novú úroveň
  • Paywall Piano získal od Update Partners investíciu vo výške 22 miliónov dolárov
  • Päť rokov spoločné riešenie platieb za obsah využívalo niekoľko slovenských médií
zdroj: Unsplash
  • Projekt z dielne Etarget a NextBig sa posúva na novú úroveň
  • Paywall Piano získal od Update Partners investíciu vo výške 22 miliónov dolárov
  • Päť rokov spoločné riešenie platieb za obsah využívalo niekoľko slovenských médií

Ešte pred viac ako dvoma rokmi Slovákov za obsah učil platiť národný paywall Piano. V októbri 2016 sa však náš trh rozhodol opustiť po piatich rokoch. Jeho služby využívali portáli SME.sk, Pravda.sk, Pluska.sk, tyzden.sk, TREND.sk aj HNonline.sk.

Po jeho odchode si zostávajúce médiá museli vytvoriť vlastný systém platbou chráneného obsahu a Piano často kritizovali, že spoločné riešenie platieb nemajú úplne pod kontrolou.

Stratégie v článku k odchodu Piana zo Slovenska systém odmeňovania popísali: „Čitatelia podporili len tie médiá, ktoré chceli. Webová stránka média, na ktorej došlo k platbe, automaticky získala 40 %, ďalších 30 % sa rozdelilo medzi médiá podľa času, ktoré na nich používateľ strávi. Zvyšok, teda 30 %, si vzalo Piano na prevádzkovanie systému.“

Využívajú ho tí najsilnejší

V súčasnosti paywall využívajú silní hráči ako Business Insider, The Economist, Bloomberg, Men’s Health, AdAge, Digiday alebo The Chive a len v poslednom roku sa Pianu podarilo zdvojnásobiť svoju klientsku základňu, len za tri roky sa rozrástla o viac ako tisíc prémiových mediálnych značiek a dnes dokáže zamestnať dokopy 180 zamestnancov v kanceláriách v New Yorku, Londýne či Rio de Janeire. Toto všetko prispelo k tomu, že sa spoločnosti od Update Partners podarilo získať investíciu vo výške 22 miliónov dolárov.

Nová vlna financií má podľa oficiálneho stanoviska Piana prispieť k ďalšiemu budovaniu zákazníckej základne. Piano chce investovať aj do výskumu a vývoja nových služieb pre svojich klientov aj reagovať na nový dopyt na trhu.

Zdroj: blog.piano.io