Pravdivé reklamy varujú Slovákov, aby sa zamysleli, čo sa deje s našou prírodou

  • Stále sa kladie čoraz väčší dôraz na to, aby sme šetrili našu planétu
  • Vznikajú preto aj kampane, ktoré majú za cieľ prinútiť ľudí rozmýšľať nad tým, aký má ich správanie dopad na našu planétu
  • Niekoľko z nich sa uchádzalo tento rok aj o ocenenie Zlatý klinec. A podarilo sa im uspieť. Poďme sa pozrieť aké kampane na Slovensku vznikli a za cieľ si dali zlepšiť náš život v tejto krajine
 srcset
www.matusbence.com
  • Stále sa kladie čoraz väčší dôraz na to, aby sme šetrili našu planétu
  • Vznikajú preto aj kampane, ktoré majú za cieľ prinútiť ľudí rozmýšľať nad tým, aký má ich správanie dopad na našu planétu
  • Niekoľko z nich sa uchádzalo tento rok aj o ocenenie Zlatý klinec. A podarilo sa im uspieť. Poďme sa pozrieť aké kampane na Slovensku vznikli a za cieľ si dali zlepšiť náš život v tejto krajine

Lesoochranárske zoskupenie VLK

Pre toto zoskupenie vytvárala kampane agentúra Mark BBDO a kampaň má na konte aj ocenenie zo Zlatého klinca. Jednou z ocenených kampaní boli Podpisy, ktorej cieľom bolo získať čo najviac podpisov na petíciu za nič. Združenie sa totiž snaží ochraniť slovenské lesy a úlohou petície bolo, aby sa s nimi nič nerobilo.

V rámci kampane bol vytvorený poster, ktorý zobrazoval strom, ktorý mal v kmeni vyryté mená. Headline na plagáte hlásal: „Ďakujeme, že stromom venujete užitočnejšie podpisy.“ Autori si za túto kampaň odniesli domov bronzový klinec v kategórií Vizuál pre neziskové organizácie.

V rámci propagácie združenia vznikla aj spolupráca s Janou Kirchnerovou. Agentúra hľadala spojenie medzi ňou a lesmi a vytvorili tak kampaň, kde boli názvy pesničiek použité ako posolstvo kampane. V novom kontexte dostali úplne nový význam a poukazovali na dôležitosť našich lesov.

Ekotopfilm / Envirofilm

V rámci propagácie festivalu Ekotopfilm a Envirofilm vznikla rovnako veľmi zaujímavá kampaň. Tá nepropagovala len festival samotný, ale aj myšlienku festivalu. Poukazovala na problémy súčasnosti. V sérii dvoch rôznych vizuálov predstavila agentúra Effectivity nový druh živočíchov – Olejnatku labutiu a Filtrovca poľného.

Vizuály poukazovali na to, ako by mohla naša krajina vyzerať, ak sa k nej nezačneme správať zodpovedne. Rovnako, ako pri predchádzajúca kampaň pre Vlk, aj v tomto prípade si agentúra odniesla bronzový klinec v rovnakej kategórii.

V rámci kampane vznikli dva krátke spoty, ktoré prezentovali festival. Tie si odniesli dva zlaté klince. Vznikla tiež inštalácia v bratislavskej ZOO. Do prázdneho výbehu hneď vedľa skutočných zvierat umiestnili Olejnatku a Filtrovca, pričom informačná tabuľa zvieraťa bola na nerozoznanie od ostatných, až na obsah. Informovali v nej, že Olejnatka sa živí plastami a mnohými toxickými odpadmi. Inštalácia získala taktiež bronzový klinec.

My sme les

Je kampaň, ktorá v minulom roku výrazne zarezonovala Slovenskom. Stačilo na to niekoľko sympatických tvárí a hlasov známych hercov so silným emotívnym apelom a kampaň si získala tisícky fanúšikov. V rámci komunikácie organizácia bojovala za ochranu našich lesov.

Tesco za ekologické tašky

V rámci kampane, ktorú pre Tesco vytvorila agentúra Made By Vaculík, bola idea propagácie znovu použiteľných tašiek. Podstatou celého vizuálu bola jedna veľká plastová taška, ktorá na plagáte vyzerala ako obrovský ľadovec. Vizuál vznikol v roku 2015.

A nedávno sa o nej hovorilo znovu, keď sa autor posteru Matúš Bence ohradil , že National Geographic si na svoju titulku ukradli jeho nápad.

Jasná je jasná

V tomto prípade sa nejedná o bežnú kampaň, no určite sa sem tento projekt hodí. Jeho súčasťou je niekoľko skutočných fotografií z Jasnej, ktoré sú predávané ako skutočné pohľadnice z dovolenkovej destinácie v obkolesení krásnych lesov. Luciinýmm cieľom, ktorá za projektom stojí, je poukázanie na to, ako si nevážime dedičstvo tejto krajiny. Viac si môžeš oproejkte prečítať tu.

 


Najnovšie video