Prečo majú slovenské e-shopy problém?

Martin Bohunický / 12. mája 2016 / Lifehacking

Slováci sa menia, ich e-shopy nie.

Slovenský e-shopový trh s elektronikou ovládla Alza. Otravný zelený mimozemšťan, ktorého stretnutie so mnou by bolo asi jeho posledným, si podmanil slovenského zákazníka. V oblečení pomotal hlavu najmä mladým Slovenkám koncept, ktorý priniesol opäť český ZOOT. Asi jediný segment, v ktorom vedú Slováci, je ten knižný – Martinus tu robí fakt kvalitnú robotu.

Vieš, čo majú všetky tieto e-shopy spoločné? Pomôžem ti – ani jeden z nich nebojuje o zákazníka cenou. Pravdu? Knihy z Martinusu nájdeš na internete vo väčšine prípadov lacnejšie aj o niekoľko eur. Elektronika z Alzy patrí k tým najdrahším a ZOOT ponúka kvalitné oblečenie, avšak v cenovej kategórii, ktorá je pre bežného človeka mimo Bratislavy nedostupná.

261994_1553802831611789_6123302148883994853_n

foto: FB/ZOOT

Napriek tomu dokázali tieto značky urobiť svoj servis úplne inak. Alza je jeden veľký, fungujúci stroj, ktorý priniesol model výdajní z Anglicka ako prvý do našich končín. ZOOT možno prevzal tento model od Alzy, no priniesol do problematického online trhu s oblečením úplne revolučný koncept, ktorý si všetci zamilovali. A Martinus? Ich priateľský prístup a drobné gestá si získali snáď každého.

Toto sú však lastovičky, ktoré nie sú nasledované ostatnými. Slovenský zákazník už dávno prešiel od honby za najnižšou cenou ku kvalite. Pri nákupe hľadáme zážitok, chceme si byť istý, že tovar môžeme bezproblémovo vyreklamovať, chceme možno často aj podporiť myšlienku, ktorá sa za tou značkou skrýva.

Väčšina e-shopov však stále tlačí cenu dole. Problém? Že ak ponúkneš najnižšiu cenu, za dva dni ťa niekto tromfne. A druhý problém? Možno si u teba produkt niekto kúpi, no názov tvojho obchodu si ani len neprečíta. Čo tým získaš? Pár eur? Gratulujem, ale takto sa biznis nerobí.

535265_308568102543352_1334794540_n

foto: FB/Alza.sk

Slováci už od e-shopov očakávajú oveľa viac ako pri ich prvom boome. Ženy radi behajú po nákupných centrách, lebo to je pre ne zážitok. V e-shopoch sme však už nakúpili všetci toľkokrát, že sa to stalo štandardom a začali sme očakávať ten zážitok aj tu. Ak teda máš pod palcom nejaký e-shop, skús naň tieto rady aplikovať. Možno že to bude krátkodobo strata, no dlhodobo ti to prinesie určite oveľa viac verných zákazníkov.

zdroj titulnej fotografie: FB/Martinus

Pridať komentár (0)