Pre­čo robia všet­ky star­tu­py túto chy­bu?

Marek Didák - HYPE / 30. apríla 2015 / Lifehacking

Kaž­dý star­tup chce pre­ra­ziť na trhu a pri­tom väč­ši­na spra­ví jed­nu základ­nú chy­bu ešte skôr, ako sa na ten trh vôbec dosta­ne. NEROB­TE TÚTO CHY­BU!

So startupmi sa stretávame na dennej báze a pravidelne za nami chodia s požiadavkami typu “potrebujeme ppc reklamu”, “potrebujeme spravovať Facebook”, tí rozumnejší chcú pripraviť go-to-market strategy a až následne požadujú tieto služby. Z našej strany hneď nasleduje spŕška otázok, pri ktorých väčšinou záujemca zbledne.

Začneme sa ho totiž pýtať nasledovné:
- Ako si prišiel na to, že je na trhu potreba po tvojom produkte?
- Kto je tvoj priemerný zákazník? Aké má záujmy? Aké má ciele? Aké má potreby?
- Si si istý, že ešte neexistuje riešenie problému, ktorým sa zaoberá tvoj produkt?
- Ak áno, prečo by sa mal človek rozhodnúť práve pre teba?

Po chvíľkovom výsluchu väčšinou prichádzame na to, že chalan si vôbec nespravil prieskum trhu, má akurát matnú predstavu, že niekto by jeho produkt mohol používať a maximálne tak venoval 10 minút googleniu o tom, či niekto nevymyslel presne rovnaký produkt ako on. Opakujem preto ešte raz - NEROBTE TÚTO CHYBU.

 

Riešenie?

Zamerajte sa na fakty. Koľko ľudí vyhľadáva frázy spojené s vašim produktom? Ako reaguje vaše okolie na problém, ktorý váš produkt rieši? Existuje vôbec ešte niekto okrem vás, kto tento problém pociťuje?
Sústreďte sa na svojich zákazníkov. Zostavte si ich detailný popis prostredníctvom tzv. person - je to mimoriadne účinný nástroj. Ak neviete ako ich zostaviť, tu nájdete návod.

Aby sme vám to uľahčili, vytvorili sme pre vás šablónu na tvorbu person, ktorú si môžete stiahnuť zadarmo TU.

 

AK ŤA TENTO ČLÁNOK ZAUJAL, NEZABUDNI HO SHARNUT A DAŤ TAK O ŇOM VEDIEŤ AJ SVOJIM ZNÁMYM A KAMARÁTOM... STARTUPY DOKÁŽU SLOVENSKU PRINAVRÁTIŤ DRIVE!

 

zdroj: hype.sk

Pridať komentár (0)