Pri­prav sa. Do skú­šob­ný­ch kabí­niek pri­bud­nú smart zrkad­lá

Rudolf Nečas / 24. novembra 2015 / Lifehacking

Hoci sa svet módy zúfa­lo sna­ží dohnať digi­tál­ny vek, v malo­ob­cho­do­ch sa v zása­de nič nezme­ni­lo. Oak Labs sa to sna­ží dohnať s inte­li­gen­tným zrkad­lom, kto­ré má byť umiest­ne­né v pre­zlie­ka­cí­ch kabín­ka­ch odev­ný­ch obcho­dov a buti­kov.

 

Spoločnosť Oak Labs získala financie v hodnote 4,1 milióna dolárov pod vedením Wing Venture Capital, a pracuje na softvéri pre Ralpha Laurena a jeho vlajkový obchod Polo v New Yorku na Piatej Avenue.

 

 

Ale čo je to zrkadlo zač?

Namiesto sústredenia sa na virtuálne skúšanie oblečenia, ktoré však môže prísť od Oak Labs neskôr, sa súčasný model zameriava na lepší zážitok z nakupovania. Už nebudeš musieť volať na pracovníka (na ktorého meno si aj tak nemôžeš spomenúť) aby ti doniesol inú veľkosť alebo povedal dáky ukľudňujúci kompliment.

Na začiatku, keď prinesieš položku do prezliekacej kabínky, zrkadlo Oak Labs ju rozpozná prostredníctvom RFID tagov a ten kus sa okamžite objaví na zrkadle. Na displeji sa zobrazia podrobnosti o položke, spolu s možnosťou vyžiadať rôzne farby položky alebo inú veľkosť. V kabínke s týmto zrkadlom sa tak možno budeš cítiť ako Tony Stark.

 

 

Ale tým to rozhodne nekončí. Každá položka v zrkadle Oak Labs prichádza s vlastnými odporúčaniami stylistu, kde sa ti zobrazia ďalšie položky v obchode, s ktorými je vhodné ju skombinovať. V Oak Labs dúfajú, že zákazníci budú kupovať viac, keď budú mať pod kontrolou svoj vlastný zážitok z nakupovania.

Zákazníci, ktorí sa ocitnú v prezliekacej kabínke Oak Labs budú môcť ovládať osvetlenie miestnosti, aby si mohli pozrieť svoj outfit v rôznom svetle, od jasného denného svetla do západu slnka alebo osvetlenia ako v klube.

 

 

Samozrejme, automaticky sa nemôže diať všetko, čo je dôvodom, prečo Oak Labs tiež zriadila funkciu pre privolanie pracovníka. Títo zamestnanci majú vlastnú verziu aplikácie na iPade a vidia prichádzajúce požiadavky na rôzne veľkosti, farby, alebo na ich príchod v prípade, že má zákazník podrobnejšiu otázku.

A pretože jediná vec horšia ako opustený nákupný košík je opustená prezliekacia kabínka, Oak Labs pridali schopnosť pre používateľa poslať samému sebe súhrn svojich položiek z prezliekacej kabínky ako textovú správu do telefónu.

Oak Labs ponúka jazykovú podporu pre angličtinu, španielčinu, portugalčinu, čínštinu, japončinu a taliančinu.

 

 

„Budovanie nových tvarovacích faktorov v oblasti maloobchodu je veľmi náročné. Robíme modulárny hardvér, softvér, ktorý žije a dýcha, čo predstavuje novú radu výziev - od prepojenia so zamestnancami po infraštrukturálnu závislosť“ povedal spoluzakladateľ a CEO - Healey Cypher.

 

Oak Labs nezlepšuje zážitok len pre spotrebiteľov. Maloobchodníci využívajúci túto technológiu budú mať všetky druhy nových údajov o svojich zákazníkoch. Oak Labs si účtuje jednorazový poplatok za hardvér, licenčné poplatky za softvér treba platiť každý mesiac, ale spoločnosť ešte nezverejnila presné čísla.

 

Zdroj: techcrunch.com
Pridať komentár (0)