Dag Daniš: Progresivizmus je náboženstvo, tak ako fašizmus či komunizmus

Plavíš sa a na brehu horí ľudské telo, vedľa toho stojí krava. India je šialená

Šéfredaktor Denníka N Kostolný: Moja duša sa nedá kúpiť Pentou

Ranné rituály, ktoré ti zlepšia deň v priebehu 30 minút. Zvládne ich aj najväčší prokrastinátor

  • Ranné rituály sú zvyky, ktoré dokážu zlepšiť aj ten najškaredší deň
  • Je dôležité vedieť s ránom zaobchádzať tak, aby si počas popoludnia nebol unavený
Unsplash/Bruce Mars, Thought Catalog
  • Ranné rituály sú zvyky, ktoré dokážu zlepšiť aj ten najškaredší deň
  • Je dôležité vedieť s ránom zaobchádzať tak, aby si počas popoludnia nebol unavený

Existujú dva typy ľudí: tí, ktorí sa zobudia hneď po zazvonení budíka a tí, ktorí si budík ešte 10-krát posunú na neskorší čas. Posúvanie si budíka však nie je jedinou chybou, za ktorú platíme daň v podobe produktivity počas dňa.

Udržať si produktivitu v práci je náročne, obzvlášť, ak pracuješ z domu. Pravidelný ranný režim má moc zvýšiť nie len produktivitu, ale aj náladu počas celého dňa. Ak sa vyhneš základným chybám, zistíš, že ranné vstávanie nie je až taká tragédia

zdroj: Unsplash/Shane

Vstávaj skoro

Ak si zvyknutý spať do obeda, mal by si to zmeniť. Skoré vstávanie ti dá veľa času, ktorý môžeš využiť na prácu alebo štúdium. To znamená, že ak začneš vstávať skôr, svoju prácu budeš mať hotovú a budeš mať viac voľného času. 

Vstávanie v skorých ranný hodinách si vyžaduje skoré zaspávanie. Pre telo je najlepší pravidelný režim – zaspávanie a vstávanie v približne rovnakom čase. Odborníci taktiež odporúčajú vyhnúť sa odkladaniu budíka. Hoci si chceš zdriemnuť ešte na pár minút, neoplatí sa to, pretože sa zobudíš ešte viac unavený. Najlepšie bude, ak si večer pred spaním dáš mobil z dosahu rúk. Vypnutie budíka bude tvojou prvou motiváciu vstať z postele.

zdroj: Unsplash/Sanah Suvarna

Budík si vypol, no stále ležíš v posteli? Tiež chyba. Namiesto váľania sa v posteli by si si mal dopriať malý strečing, ísť sa prejsť so psom alebo hocičo, čo obsahuje pohyb. Ten ťa totiž dokáže veľmi rýchlo prebrať a naštartovať tvoje ráno. 

Ak chceš zmeniť svet, usteľ si posteľ

Túto chybu robí mnoho mladých ľudí, pretože si povedia, že sa do postele o pár hodín vrátia. Práve ustlanie postele nastaví tón tvojho dňa. Podľa odborníkov slúži skladanie perín ako motivácia, pretože ťa údajne povzbudí ku vykonaniu ďalšej činnosti. Taktiež sa predpokladá, že posteľné povlečenie dokáže znížiť hladinu stresu viac v prípade, ak je čistá a usporiadaná. Táto aktivita ťa tiež povzbudzuje k udržaniu celkového poriadku v miestnosti. 

Snáď niekto nevyzdvihol ustielanie postele lepšie ako námorný admirál William McRaven, veliteľ špeciálnych operácií USA. V úvodnom prejave v roku 2014 na University of Texas v Austine sa admirál McRaven podelil o svoje myšlienky. 

Káva až po 9:30

Že nedokážeš bez rannej kávy normálne fungovať? Omyl. Dokážeš. Káva dokáže pred 9:30 v tele urobiť viac zla ako dobra. Ľudské telo produkuje medzi ôsmou a deviatou hodinou vysoké množstvo stresového hormónu kortizol, ktorý reguluje energiu. Na príjem kofeínu je teda najlepší čas od 9:30 do 11:30. 

Hodnota kortizolu v tele klesá popoludní a príjem ďalšieho kofeínu sa neodporúča, pretože ten ostáva v tele až 12 hodín. Nadbytok tejto látky môže spôsobiť nespavosť, zdroj stresu a taktiež veľké zdravotné riziko. To isté platí aj o pití kávy vo večerných hodinách.

Zabudnúť nesmieme na raňajky, ktoré sú základom dňa. Existujú ľudia, ktorí o raňajkách nemôžu ani počuť, no robia chybu. Výdatné raňajky bohaté na bielkoviny ti dodajú viac energie ako káva. Keď budeš odmietať prvé jedlo dňa, spomeň si na to, že tvoje telo nedostalo za posledných 8 hodín žiadne živiny.

zdroj: Unsplash/Vicky Gu

Urči si priority dňa

Mať plán a určiť si niektoré veci je skutočne výhodné a dokáže to ušetriť viac času. Spisovateľ Mark Twain povedal: „Zjedz ráno živú žabu a počas dňa sa ti už nič horšie nestane.“ Na prvé miesto by si si mal dať veci, ktoré považuješ za najdôležitejšie. Sú to tie veci, na ktorých spracovanie nečakáš len ty, ale aj iné osoby. Zrealizovať najťažšiu úlohu je potrebné hneď v úvodne dňa, pretože človek má dostatok duševnej a fyzickej energie. Dokončenie týchto vecí ťa zároveň motivuje k začatiu práce na iných, menej dôležitých. 

Ak vieš dopredu o všetkých veciach, ktoré ťa v priebehu ďalšieho dňa budú čakať, priprav sa na nich. Naplánuj si každú činnosť a počas nasledujúceho dňa sa to snaž dodržať. Aj samotné plánovanie ti ušetrí čas.

zdroj: Unsplash/Estee Janssens

Telefón z dosahu rúk

Posledná, no nie menej dôležitá vec, je odloženie mobilu. Podľa výskumu spoločnosti Open Market83% mladých ľudí otvorí správu do minúty a pol od jej obdržania. Mobilné telefóny dokážu byť zdrojom rozptýlenia počas práce, pretože ich môžeš mať pri sebe aj počas práce. Svoju prácu môžeš robiť akokoľvek dobre, mobil ťa ruší. Neustále kontrolovanie si feedu a správ tvojej činnosti neprospieva. A ak sa chceš vyhovoriť na multitasking, nerob to. Je síce pekné, že to všetko zvládaš, no pozri sa na svoju prácu a jej kvalitu. 

Ak teda pracuješ na niečom dôležitom, odlož si mobil na miesto, kde ho neuvidíš. Uvidíš, že práca bude hotová omnoho skôr a bude kvalitnejšia.

Zdroje: Enterpreneur, INC, Healthline, Amalia Home Collection, Alcalde, INC, Beta News

Najnovšie video

Najnovší podcast

Plavíš sa a na brehu horí ľudské telo, vedľa toho stojí krava. India je šialená

Najnovšie