Rebríček najinovatívnejších spoločností

Tatiana Blazseková / 18. októbra 2015 / Lifehacking

Platforma fastcompany.com sa rozhodla, že urobí poriadok vo svete biznisu a inovácii. Vytvorili preto rebríček najinovatívnejších spoločností tohto roku.

 

Asi je každému jasné, kto sa v tomto rebríčku nachádza. Hráči ako Google, či Apple nie sú žiadnym prekvapením, preto sa im budem venovať minimálne. Sú tu na to iní odborníci a Apple fajnšmekri. Prvé miesto je trochu prekvapivé- výrobok, ktorý sa hrdí titulom: vyrobené na internete (čo mi trochu nejde do hlavy).

1. Warby Parker

Americká značka vyrábajúca dioptrické i slnečné okuliare vznikla v roku 2010. Ako názov napovedá, okuliare sú  inšpirované vintage štýlom. Okuliarky sú pekné a ich čisté, jednoduché línie sa zapáčili aj Vogue, ELLE či GQ. Ročné tržby sa pohybujú v úrovni: „dobre nad 100 miliónov dolárov“. Warby Parker navrhuje okuliare doma na stole pri lampičke a predáva ich priamo zákazníkom.

Žiaden obchod, žiadna tretia strana: len oni a ich zákazníci. Ceny okuliarov sa vďaka tomu pohybujú v úrovni 95 dolárov. Stačí, keď si zadarmo objednáte max 5 rámov na 5 dní a vyberiete si tak ten svoj. Okrem toho rozbehli akciu s názvom „Kúp pár, daj pár“, kde výnos z kúpi ide do neziskovej organizácie.

2.Apple

Či chceme, či nechceme, Apple do tohto rebríčka patrí. Dôvody:  iPhone, iPad, Mac, Jobsova osobnosť a celé to šialenstvo okolo.

3. Alibaba

Čínska e-commerce spoločnosť, ktorá poskytuje spotrebiteľský predaj  cez webový portál. Poskytuje tiež elektronické platobné služby, nákupný vyhľadávač, jednoducho by sa dalo povedať, že je to niečo ako eBay, Amazon a Paypal dokopy. Spoločnosť začala pôsobenie v roku 1999  ako  „business to business“ portál, ako je však vidieť, trošku sa rozrástli.

V roku 2014 bola ich cena na trhu  231 miliardy dolárov. Aj napriek tomu, že spojili tri giganty na jedno miesto, ich záujem tu však nekončí.  Cieľom je posunúť sa do zábavného priemyslu. Hudba, filmy, hry, blogy, TV, to všetko bude pod palcom Alibaba. Zbohom Hollywood a Bollywood, vitaj Chinawood!

4.Google

Google je až na štvrtom mieste. Dôvody, prečo sa Google nachádza v rebríčku, sú každému asi samozrejmé. Inovatívna spoločnosť, kde by snáď všetci chceli skúsiť aspoň krátky intern a vyskúšať si všetky tie úžasne vymoženosti pracovného priestoru.

5.Instagram

Instagram a módne trendy idú jednoducho ruka v ruke. Dnes už sa nefotia iba modelky a modely, fotí sa všetko a všade a za každých okolností. Michael Kors bol jedným z prvých, ktorý zahájil reklamnú kampaň na Instagrame a nasledovali ho značky ako Burberry, Levi’s či Macy’s. Odvtedy sa začalo šialenstvo. Instagram je silným a má potenciál byť ešte silnejúcejším nástrojom, ako uviesť a podporiť módny priemysel (a nie len ten).

 Zdroj: fastcompany.com

Pridať komentár (0)