Slováci sa postavili proti nenávistnej reklame Kotlebovcov. Pridala sa aj Rada pre reklamu

  • Na nedávnom zasadnutí Rady pre reklamu bolo pomerne rušno
  • Rada pre reklamu ako orgán etickej samoregulácie v oblasti reklamy posúdila sťažnosti na 5 reklám s cieľom zistiť, či došlo k porušeniu etického kódexu
  • Rada zaevidovala aj sťažnosť od fyzickej osoby voči reklame, ktorej zadávateľom je Kotleba – Ľudová strana Naše Slovensko
nac
fb:NIE V NAŠOM MESTE
  • Na nedávnom zasadnutí Rady pre reklamu bolo pomerne rušno
  • Rada pre reklamu ako orgán etickej samoregulácie v oblasti reklamy posúdila sťažnosti na 5 reklám s cieľom zistiť, či došlo k porušeniu etického kódexu
  • Rada zaevidovala aj sťažnosť od fyzickej osoby voči reklame, ktorej zadávateľom je Kotleba – Ľudová strana Naše Slovensko

Sťažovateľ považuje vizuál reklamy s textom: „Imigranti obsadzujú Európu!“ za nevhodný a poukazuje na to, že reklama je umiestnená v blízkosti turistickej informačnej kancelárie, kde je zvýšená frekvencia turistov.

Cieľom kampane je zvýšiť povedomie o problematike a informovať verejnosť o existenii webu StratenaEuropa.sk. Na stránke politická strana vyzýva, aby ľudia napísali, čo si myslia o invázii imigrantov do Európy.

Ak sa omylom dostaneš na tento web, priprav sa na to, že natrafíš na niečo ako časovanú bombu plnú nenávisti. Taktiež neodporúčame mať vo vedlajšom okienku prehliadača otvorenú stránku Ryanair. Mohlo by sa sa stať, že dostaneš nezastaviteľnú túžbu opustiť túto krajinu.

Ľudia na tejto stránke môžu natrafiť aj na videá mladej Slovenky Lívie, ktorá sa vyjadruje k téme multikulturalizmu a úpadku spoločnosti. RPR po posúdení všetkých relevantných podkladov hlasovaním dospela k záveru, že sťažnosť je opodstatnená.

Zobraziť celú galériu (2)
zdroj: fb:NIE V NAŠOM MESTE

Reklama je postavená na šírení správy resp. informácie, ktorá  šíri strach tak, že využíva predsudky časti spoločnosti voči imigrantom, voči moslimom, ale sekundárne aj voči ľuďom, ktorí nesúhlasia s takto formulovaným podsúvaním  pocitu strachu a predsudkov. Reklama samotná je totiž koncipovaná tak, aby vyvolala výlučne negatívnu konotáciu k imigrácii a stavia spotrebiteľa do polohy zodpovednosti za stratu Európy,  čo nemožno považovať za etické,” vyjadrila sa RPR, prečo reklama porušuje Kódex.

Proti reklame s extémistickým podtónom bojuje aj občianska platforma Nie v našom meste z Banskej Bystrice, ktorá zverejnila aj otvorený list. Žiada reklamné spoločnosti, Radu pre reklamu a Asociáciu vonkajšej reklamy, aby zakročila.

Umožňujete dávať priestor účelovo zostrihanému dokumentu, ktorý nabáda k rasovej, národnostnej a náboženskej nenávisti, a ktorý má na svedomí politická strana, ktorej členovia čelia žalobe alebo boli odsúdení za extrémistické výroky. Pluralita názorov a sloboda slova neznamená diskutovať s extrémistami, ani im poskytovať  reklamný priestor. Tolerancia sa nepodporuje tým, že sa podporuje skupina ľudí s netolerantnými názormi. Nie všetko, čo je zákonné, je i etické,” píše sa v otvorenom liste.

 

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK