Slováci vyvinuli nástroj, ktorý analyzuje efektivitu Google Adwords

  • Keď sa človek rozhodne vydať na podnikateľskú dráhu, musí čeliť rôznym prekážkam. Vybavovačky, byrokracia, niekedy priestory či ľudia. No nie je to prechádzka ružovou záhradou, ale myslím, že sa zhodneme, že to stojí za to.
20170824_114041
archív GoUP
  • Keď sa človek rozhodne vydať na podnikateľskú dráhu, musí čeliť rôznym prekážkam. Vybavovačky, byrokracia, niekedy priestory či ľudia. No nie je to prechádzka ružovou záhradou, ale myslím, že sa zhodneme, že to stojí za to.

Ako však postupovať, keď je podnikanie už rozbehnuté, darí sa, ale človek cíti, že to môže byť lepšie, nie je spokojný s výsledkami, alebo jednoducho chce zistiť, ako na tom je? Audity web stránok a reklamných kampaní alebo použiteľnosti webu nestoja pár eur. Ak má človek väčšiu stránku, zaplatí za analýzu peknú čiastku.

Zo strany reklamného systému Adwords sa tento problém rozhodla riešiť agentúra GoUP. Vytvorili jeden naozaj  užitočný tool. Ich GoAudit vyhodnotí efektivitu účtu v tých parametroch, ktoré bežne v Adwords nevidíte a urobí veľmi rýchly a prehľadný report bez toho, aby vás to stálo čo i len jedno euro. Stojí ho to len čas, aj to asi len 30 sekúnd.

 

Systém nerieši to, či je v účte nastavený každý detail, to vie vyhodnotiť aj samotný Adwords, ide ale o to, aby boli peniaze, ktoré sú investované do kampaní využívané efektívne. Dozviete sa, či v Adwords neplytváte kreditom a ak áno, o koľko viac by ste mohli zarobiť, ak by ste optimalizovali.

Jediné, čo je potrebné urobiť, je navštíviť stránku, vyplniť kontaktné údaje a idete na to. Nie je tam žiaden skrytý poplatok.  GoAudit si vyžiada prihlásenie do Adwords účtu cez klasický Google login – treba byť prihlásený vo svojom Adwords účte, nie v súkromnom Gmaile.  Systém nebude mať prístup k vášmu heslu ani loginu. Navyše, report je aktívny len 7 dní, po tejto dobe sa údaje anonymizujú a nie je možné ich viac zobraziť ani identifikovať. To je skvelé. Chráni to používateľa pred stratou či únikom citlivých dát. Projekt funguje len krátko, no doterajšie výsledky ukazujú, že približne 30% Adwords účtov spravovaných samotnými klientmi je vo veľmi dobrom stave a neplytvajú peniazmi, no zvyšok má výrazný priestor na zlepšenie.

Človek by mal mať nastavené v Adwords konverzie, pretože bez toho je slepý aj on aj agentúra. Najdôležitejší údaj celej analýzy sa nachádza hneď na začiatku. Je to percento budgetu (samozrejme aj suma v eurách), ktoré kampaň premrhala. Algoritmus na výpočet tejto hodnoty sa opiera o jednoduchý predpoklad: Ak niečo neprináša objednávky veľmi dlho, tak za to zbytočne platíte.

archív GoUP
Ak účet plytvá priveľa, musí sa optimalizovať. Ďalej zistí, že ak by sa premrhaný kredit investoval do relevantných kľúčových slov, jeho zisk mohol byť vyšší o príslušné percento. Navyše sa klient dozvie, ako si stojí v šiestich základných parametroch, ktoré v GoUP-e vo svojej histórii vyhodnotili ako základné ukazovatele úspechu, a to informácie o optimalizácii, pozícii reklám, CTR-ku či stratených zobrazeniach reklamy.

Celá analýza trvá asi 30 sekúnd. Klient hneď vie, ako je na tom jeho reklamný účet, kde čerpá peniaze zbytočne, kde to má zmysel, či pracuje so správnymi kľúčovými slovami a či sa tieto kľúčové slová podieľajú na konverziách.

Tento tool nie je určený pre PPC špecialistov, ale práve pre malých klientov, ktorí si svoje kampane spravujú sami. U nich najčastejšie dochádza k obrovskému plytvaniu bez toho, aby si to vôbec uvedomovali. Dôležité je povedať, že nie je cieľom testovať svoju agentúru. Žiadny automatizovaný systém sa nevyrovná skúsenému PPC špecialistovi, ktorý vie najlepšie, čo robí. Áno, tento tool má GoUP-u priniesť nových klientov a ani oni sami sa tým netaja, na druhej strane k tomu pristupujú čestne a nevyhadzujú negatívne výsledky auditu len preto, aby k sebe ťahali ľudí. Pokiaľ GoAudit zistí dobrý výsledok, pogratuluje vám.

Sami sme mali možnosť vidieť analýzu v praxi. Podľa nás ide o nástroj, ktorý nie je pre každého, ale malým podnikateľom môže výrazne pomôcť. A ako vyzerá taký GoAudit si môžete pozrieť na ukážke TU.

Článok vznikol v spolupráci s online agentúrou GoUP.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech