Snapchat dosiahne miliardu používateľov. Bude výrazne konkurovať Facebooku či YouTube.

  • Jason McCabe Calacanis je americký podnikateľ, blogger a angel investor, ktorý začal podnikať ešte počas dot-com éry a úspešne predal spoločnosť, ktorú pomohol založiť gigantovi AOL. Úzko sleduje svet technológií, a k vývoji na trhu sa vyjadruje pomerne často. Tentokrát si vzal na mušku Snapchat a predpovedal mu veľkú budúcnosť a silné postavenie na trhu.
Evan_Spiegel_at_TechCrunch_2_copy
  • Jason McCabe Calacanis je americký podnikateľ, blogger a angel investor, ktorý začal podnikať ešte počas dot-com éry a úspešne predal spoločnosť, ktorú pomohol založiť gigantovi AOL. Úzko sleduje svet technológií, a k vývoji na trhu sa vyjadruje pomerne často. Tentokrát si vzal na mušku Snapchat a predpovedal mu veľkú budúcnosť a silné postavenie na trhu.

„Snapchat dosiahne miliardu používateľov a vyzve na súboj Facebook, Youtube ale aj klasické médiá v boji o pozornosť Generácie S. – smartfónovej generácie.“, píše vo svojom príspevku Jason. Prečo si to myslí? Cez Vianoce natrafil na skutočnú silu Snapchatu vďaka veselému bradatému chlapíkovi. Nejedná sa o Santu. Bol ním DJ Khaled z Miami.

DJ Khaled - Kľúčom k úspechu je používať to správne mydlo. Ja používam jedine Dove. Verte mi.Počet videní jednotlivých videí DJa Khaleda

Khaled zdiela na svojom Snapchate „základné pravidlá“ úspechu, preto ho aj Jason popísal nasledovne „Zakaždým, keď sa ocitne pred kamerou je ako z jednej časti Tonny Robbins a z dvoch častí Puff Daddy“ Čo je však dôležitejšie, každé jeho video má takmer 3 milióny videní! Áno 3 milióny zakaždým, keď si Khaled dopraje masáž, kúpi nové tenisky alebo zapáli cigaretu, má 2,8 – 3 milióny videní. Je to proste kráľ.

Pre porovnanie, Kim Kardashian a jej klan mávali na každom z ich videí na Snapchate približne 2.5 – 3 milióny videní, čosi sa však muselo stať, pretože sa počet znížil v priemere pod 2 milióny. Treba však poznamenať, že toto porovnanie je tak trochu ako porovnávať jablká s hruškami. Khaled zdiela približne 5 sekundové videá, kým Kardashianky zdielajú celé epizódy zo svojho života. Obsahy dvoch prispievateľov sa však najviac líšia v ich cene. Kardashianky sa totiž podpisom zmluvy zaviazali k 4 ďalším rokom, počas ktorých budú dokumentovať svoj život na Snapchate – za $100 miliónov. Khaled to robí zatiaľ pravdepodobne zadarmo.

Keď sa Kardashianky vyberú na dovolenku, ich Snapchat vyzerá nejak podobne

 

Prečo je však Khaled taký obľúbený? Jednoducho nie je posadnutý vlastným úspechom a slávou. Je posadnutý správou, ktorú chce odovzdať mladším generáciám a každému, kto ho sleduje. Chce hlásať nádej v to, že každý môže byť tak úspešný ako on. Jason to v podstate označil za klasický ale veľmi efektívny (marketingový) ťah, ktorý jednoducho funguje.

Jason ďalej predpovedá, že pokiaľ bude Khaled vo svojej práci pokračovať, za ďalší rok zvýši počet svojich odoberateľov na 10 násobok. Keď si teda začiatkom roku 2017 bude nalievať vodku, aby zablahoželal svojmu obecenstvu všetko dobré do nového roku, jeho prípitok uvidí približne 30 miliónov ľudí po celom svete.

Ako byť úspešný -DJ Khaled

Ak sa Jason nemýli, Khaledovi podobných celebrít sa počas nasledujúcich rokov objaví na Snapchate mnoho. A ich zdielaný obsah bude exkluzívny pre aplikáciu. Prečo? Reklamné spoločnosti sa pre ich obsah pobijú. Bude to ideálne miesto pre umiestnenie krátkych reklám a zviditeľniť svoje produkty. Pravda DJ Khaled umiestňuje produkty vo svojich videách už dnes, či už za peniaze alebo nie, pravdepodobne aj aj.

Je veľmi pravdepodobné, že sa nasledujúci rok Snapchat rozhodne umiestniť 6 sekundové reklamy medzi videá samotnej celebrity a o zisk sa s ním podelí. Z predpokladu zarobí každé video $10-20 za každých tisíc videní. Z toho plynie, že ak ich nepreskočí čo i jedna tretina, Khaled a Snapchat si podelia $10 – 20 000 za každé video. Oproti YouTube značný rozdiel.

Väčšina ľudí nechápe Snapchat

Pochopiť, o čom je Snapchat chvíľu trvá. Obzvlášť keď si súčasťou jednej z dvoch generácií, ktoré si ešte pamätajú časy bez internetu. Na prvý pohľad sa zdá byť Snapchat mätúci a pre mnohých skutočne je. Namiesto galérie na zdielanie svojich fotografií sa dostávaš priamo na obrazovku so spusteným fotoaparátom a čaká sa od teba, že obsah ihneď zdielaš.

Cieľom príspevkov na Snapchate sú dve jednoduché veci. Zdokumentovať svoj život a obsah ihneď zdielať. Je to jeho jediným poslaním a keď to človek pochopí a zmieri sa s tým, je to celkom sranda. Keď sa s tým nezmieriš, aplikáciu jednoducho vypneš. (Rovnako ako na začiatku aj ja, či Jason)

 

Jedným z kľúčov úspechu Snapchatu je fakt, že videá nikdy nie sú dostupné verejne (pokiaľ ich niekto neuloží/nenahrá na svojom zariadení a neuverejní napríklad na YouTube). Videá sa dokonca neukladajú ani na zariadení, na ktorom sú natáčané. Ostanú živé 24 hodín, potom zmiznú. Je to však úmyselné. Zdielanie sa tak stáva jednoduchým a bezstarostným, vďaka čomu sa generuje obrovské množstvo obsahu.

Ak sa ti myšlienka natočenia videa a následného zdielania zdá byť čudná, pravdepodobne to je preto, lebo máš 25 a viac (alebo nie si dostatočný narcis – tvrdí Jason a má pravdepodobne pravdu)..

Khrál Snapchatu DJ Khaled

 

Tí 20 a menej roční to však vidia inak. Ak patríš do tejto vekovej kategórie, patríš do Generácie S – generácie smartfónov a v tvojom svete platia nasledujúce pravidlá:

1. Pravdepodobne najúspešnejšou osobou v médiách je Kim Kardashian, ktorá sa do tejto pozície dostala vďaka „uniknutému“ sex videu

2. Tvoja hodnota sa počíta na základe počtu ľudí, ktorí ťa sledujú, počte likeov, videní a iných dát zo sociálnych sietí

3. Tvoj smartfón je tvojím hlavným zariadením na odoberanie a sledovanie obsahu

4. Každý sa o tvoj príbeh zaujíma, pretože si jedinečná osoba

5. Netreba sa hanbiť za to, kým si. Každý z nás je jedinečný

Evan Spiegel CEO Snapchatu

Evan Spiegel CEO Snapchatu

O tom, či sú tieto pravidlá pravdivé by sme mohli debatovať. Osobne však do tejto generácie nepatrím a v ich svete sú rozhodne platné a jedine na tom záleží. Snapchat a jeho obsah je pre celebrity a rovnako pre používateľov vďaka jednoduchosti ako droga. Práve vďaka tomu sa s veľkou pravdepodobnosťou stane v budúcnosti významejšou platformou ako YouTube (buďme predsa úprimní, YouTube si cez mobilné dáta nepustíš, Snapchat áno). Podmienkou však ostáva úspešný business plán Evana Spiegela, ktorý zarobí Snapchatu aj celebritám.

Zdroj: medium.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK