SNS sa pýši slovenskými motívmi na reklamných pútačoch. Sú však zahraničné

  • Slovenský internet si opäť posvietil na predsedu parlamentu Andreja Danka, ktorý chce v politike bojovať za rodinu a národ
zdroj: TASR,pixabay.com
  • Slovenský internet si opäť posvietil na predsedu parlamentu Andreja Danka, ktorý chce v politike bojovať za rodinu a národ

Niekoľko miest a ulíc po celom Slovensku už niekoľko týźdňov „zdobia” reklamné pútače Slovenskej národnej strany nesúce slogan „Za rodinu za národ“, na ktorých nechýba ani srdiečko a veľký ľudový ornament. Človek by logicky predpokladal, že jeho pôvod bude vychádzať zo slovenského folklóru, opak je však pravdou. 

Facebooková skupina s názvom „Slovenský folklór bez fejku” ľudí trefne upozornila, že reklamné pútače a internetové bannery nezdobí slovenská tématika, ale moravské vzory z fotobanky.

❤️SO SRDCOM👨‍👩‍👧‍👦ZA RODINU🇸🇰ZA NÁROD

Gepostet von Andrej Danko – predseda SNS am Samstag, 2. November 2019

„Na dobrú noc zdieľame nový banner Slovenskej národnej strany, ktorému dominuje moravský ornament od pražskej ilustrátorky Lucie Skálovej. Jej portfólio nájdete takmer v každej grafickej databanke. Podotýkame, že v databanke je ornament označený správne – Moravian Folk Ornament,“ upozorňuje stránka Slovenský folklór bez fejku.

O vyjadrenie sme požiadali aj hovorkyňu SNS –  Zuzanu Škopcovú. SNS oslovila externú kreatívnu spoločnosť, ktorá je zodpovedná za vizuál a kampaň v mesiaci november. Predmetný vzor má staroslovanský pôvod,“ objasnila pre Startitup Zuzana Škopcová.

O tom, že ide o moravský a nie slovenský ornament sa môžeš presvedčiť aj priamo na stránke fotobanky: www.123rf.com. Tento krok strany je o to viac prekvapujúci v tom, že SNS v rámci svojej marketingovej komunikácie veľmi rada používa termíny ako národný či tradičný. 

Gepostet von Andrej Danko – predseda SNS am Sonntag, 1. September 2019

Slovenské folklórne vzory zažívajú v posledných rokoch veľký boom. Slováci čoraz viac dbajú na lokálnosť a všetko čo je slovenské akoby naberalo na hodnote, či už ide o ptraviny, oblečenie či reklamu. Potvrdil nám to aj Tomáš Kompaník stojaci za známou značkou AHA Slovakia. Podľa Tomáša častokrát kvalitu produktov príliš neriešia a ľudis si kúpia hocičo, kde je čičmianske srdiečko. 

„A to by sme mali byť ešte radi, že je aspoň čičmianske, lebo častokrát sa ako slovenské prezentujú aj vzory, ktoré pochádzajú z Maďarska alebo Poľska. Výrobcovia to vôbec neriešia a zákazníci tiež nie. Často to vidno na folklórnych festivaloch alebo jarmokoch, kde sa predáva veľa takéhoto tovaru a ľuďom je naozaj jedno čo si kúpia, hlavne, že to vyzerá ľudovo. Takže tu nás čaká ešte dlhá cesta, ako učiť slovenských zákazníkov, že nie je vzor ako vzor a výrobok ako výrobok,” dodáva pre Startitup Tomáš Kompaník.

zdroj: Slovenský folklór bez fejku

Najnovšie video