Star­ti­tup oce­ňu­je naj­väč­ší­ch ino­vá­to­rov. Naša Zuz­ka ti povie, ako sa stať jed­ným z nich

Veronika Horváthová / 18. novembra 2016 / Rozhovory

Robí­me to INAK je nová kam­paň, kto­rú už one­dl­ho odštar­tu­je Star­ti­tup. A máš sa na čo tešiť, lebo toto bude veľ­ko­le­pé. Ak si náho­dou nevi­del náš pre­doš­lý člá­nok o tom­to novom pro­jek­te, dáme ti rých­le intro, nech aj ty vieš, čo sa tu chys­tá. V redak­cii sme sa roz­hod­li oce­niť ino­va­tív­ne fir­my v podo­be limi­to­va­nej nálep­ky “Robí­me to INAK”. Fir­my, kto­ré vybe­rie­me samoz­rej­me spo­lu s tebou, dosta­nú mož­nosť nale­piť si túto nálep­ku na dve­re, okno ale­bo na iné mies­to a tým dať verej­nos­ti do pozor­nos­ti, že ak chceš skú­siť nie­čo nové, si na tom správ­nom mies­te. Ina­kosť je zábav­ná, tak sle­duj s nami, kto bude mať tú česť, tešiť sa z toh­to oce­ne­nia

Ahoj Zuzka, so Startitup rozbiehaš projekt Robíme to INAK. Čo ťa motivovalo k tomu, aby si sa do tohto projektu zapojila?

Celé to vzniklo úplne spontánne. V redakcii sme uvažovali, ako by sme mohli využiť to, že sme v priamom kontakte so super inšpiratívnymi ľuďmi, ktorí robia zaujímavé veci. Či už sú to ľudia, ktorí majú vlastné startupy, agentúry alebo gastronomickú prevádzku. V dnešnom svete je ťažké sa presadiť a niekedy, aj keď má človek svetový nápad, nedokáže ho dať do povedomia širšej verejnosti. Myslím si, že je to škoda, tak sme sa rozhodli, že im trošku pomôžeme. A to je vlastne aj moja motivácia. Je to super myšlienka. Navyše Startitup vznikol aj pre to, aby podporoval nové myšlienky, tak prečo do toho neísť? :) Ja som chcela, aby sme išli aj trošku do offlinového sveta. Myslím tým to, že keď pôjdeš na kávu a uvidíš nové miesto, kde bude mať podnik na dverách ocenenie Robíme to INAK, hneď budeš vedieť, že to je inovatívne miesto, kam musíš jednoducho ísť.

zuzka

Ako vznikol názov Robíme to INAK?

Najprv sme chceli udeliť len obyčajné ocenenie dobrých biznisov. Toto ocenenie sme tiež chceli mať vo forme nálepky, ktorá sa dá lepiť na dvere. Potom nám ale napadlo, že keďže spolupracujeme so startupmi a startupistami a páči sa nám, že robia inovatívne veci, rozhodli sme sa, že budeme oceňovať biznisy, ktoré sú iné. Lebo robiť niečo “proti prúdu” je oveľa väčšia výzva. A tak vznikol brand “Robíme to INAK”

Prečo si teda myslíš, že je dobré robiť veci inak?

Dnes už každý druhý človek podniká a má svoj “startup”. Je oveľa ťažšie sa presadiť.  Je nevyhnutné robiť veci INAK, robiť niečo inovatívne. To je taká klasika, čo vám asi povie každý. Ide ale o to, že ľudia, ktorí sa snažia robiť veci INAK, to nerobia pretože musia, ale pretože chcú, pretože ich to baví a snažia sa prísť s niečím cool. A v konečnom dôsledku je to aj na samotnom projekte vidieť. Takže podľa mňa robiť veci INAK netreba robiť len s úmyslom sa presadiť, ale hlavne s úmyslom, že chcem priniesť niečo inovatívne, lebo chcem niečo zmeniť a baví ma to.

14975922_10207713231489931_8114161_o

Ľudia môžu posielať svoje návrhy na super inovatívne firmy na Slovensku. Aké kritériá musí spĺňať firma, aby získala toto špeciálne ocenenie?

Nechceme nastavovať žiadne špeciálne kritériá, a tým ľudí zbytočne limitovať. Jedinou podmienkou je byť niečím výnimočný. Či už to je iný spôsob komunikácie so zákazníkom, iná starostlivosť o klientov alebo nová IT technológia. My už tieto inovatívne biznisy máme vytipované. Ak niekto takúto firmu ale pozná, nech nám pošle návrh na Facebook alebo do mailu. My totiž chceme, aby ste tieto ocenenia udeľovali s nami :)

Poraď firmám, aká je podľa teba najlepšia taktika, aby ste si ich všimli a mohli získať ocenenie?

Najlepšie je nám napísať. Vždy sa radi dozvieme o nových projektoch a podnikoch, ktoré tešia ľudí na Slovensku. A určite nás sleduj, budeme pridávať rôzne videá a posty, kde budeme vyzývať, aby ľudia napísali, kto by si podľa nich zaslúžil ocenenie. Chceme, aby ľudia spolu s nami pomáhali tvoriť zoznam, kto dostane ocenenie. Nechceme, aby to bolo len o nás. Tiež plánujeme spraviť “voting na Facebooku”, kde ľudia budú môcť hlasovať, kto si podľa nich zaslúži takéto ocenenie.

dsc_0998

Veľa firiem má problémy so sledovaním nových trendov. Ako sa ty vzdelávaš a hľadáš novinky?

Ja si myslím, že nie je dôležité sledovať nové trendy, ale ich vytvárať. Jasné, je dôležité sledovať, čo teraz platí na ľudí, ale treba myslieť viac dopredu. Ja sa vzdelávam u nás v redakcii. Tu je super atmosféra, kde o nápady nikdy nie je núdza. A keď sa zadá nejaká úloha, napríklad ako to bolo s kampaňou Robíme to INAK, všetci sme si sadli a za pár minút sme to mali celé vymyslené. Je super, keď si obklopený kreatívnymi a inšpiratívnymí ľuďmi. Potom všetko ide úplne jednoducho. :)

Ktorá firma na Slovensku je podľa teba super vzorom, ako robiť veci inak?

Podľa mňa na to, aké je Slovensko malé, je ich veľmi veľa. Ako žena spomeniem klasicky NOSENE, ale aj môj obľúbený KOUN :).

nalepky

Fotografie boli zhotovené Nikonom. 

Pridať komentár (0)