StartupYard: „Našou hlavnou túžbou je starať sa o nové nápady a dať možnosť ľuďom skúšať a riskovať, čo by normálne nemohli.“

Filip Mikschik / 29. januára 2015 / Lifehacking

StartupYard nám bližšie predstavil Cedric. Má 46, je Francúz, ktorý už 11 rokov žije v Prahe. Na začiatku svojej kariéry sa venoval téme umelej inteligencie a v roku 1996. založil svoju prvú online firmu (francúzsky komunitný portál). Od tej doby sa stal zakladateľom a CEO niekoľkých online biznisov, ktoré boli mnohokrát ocenené. V roku 2006 založil program pre Series-A financovania s Index Ventures a Mangrove Capital Partners. Než začal viesť StartupYard, pôsobil ako CEO v hernej spoločnosti Geewa.

 

Čomu sa StartupYard venuje?

StartupYard je technologický akcelerátor. Vyberáme si technologické projekty a ľudí so skvelými nápadmi a odovzdávame im naše skúsenosti, investujeme do nich náš čas a peniaze aby sme spoločne nápad premenili v úspešný biznis. Pomáhame rýchlejšie realizovať nápady a pripravujeme nováčikov, aby mohli fungovať na trhu tým, že im poskytujeme mentoring a spájame ich s investormi a s poradcami, ktorých môžu v budúcnosti potrebovať.

 

Prečo ste rozbehol StartupYard?

Hlavným cieľom akcelerátorov, ako je StartupYard, je investovať a pomáhať budovať spoločnosti, ktoré sú tradičnými investormi považované za príliš riskantné. StartupYard zároveň tiež pripravuje tieto spoločnosti k získaniu väčších investícií a vstupu na trh. Tradičný investor totiž nemá zvyčajne čas na to zisťovať, či startup robí správne počiatočné rozhodnutie a či zakladatelia sú schopní zabezpečiť rast firmy. A to je to na čo sa v StartupYardu špecializujeme.

 

Čo je Vaša inšpirácia?

To čo nás najviac inšpiruje je vidieť, ako sa z nápadu stáva reálny projekt, ako rastie, až dokáže generovať zisk. StartupYard je postavený práve na tejto myšlienke – našou hlavnou túžbou je starať sa o nové nápady a dať možnosť ľuďom skúšať a riskovať, čo by normálne nemohli. S našou podporou môžu ten risk zmeniť v ozajstný biznis.

 

Čo považujete za najväčší úspech StartupYardu?

Sme veľmi hrdí na úspech našich startupov. Do našich startupov boli investované viac ako 3 milióny eur a niektoré z nich už boli tiež predané.
V poslednej dobe to boli napríklad firmy Gjirafa (albánsky vyhľadávač) a Educasoft (česká vzdelávacia platforma), ktoré získali investíciu a pozornosť, ako užívateľov, tak aj celého trhu. Ako človek zodpovedný za zapojenie týchto projektov do StartupYardu vnímam veľmi potešujúco úspechy týchto startupov.

 

Aké typ ľudí hľadáte do StartupYardu?

Sme podnikatelia z niekoľkých krajín, ktorí sa neboja práce. Hľadáme ľudí, ktorí budú prinášať nové nápady. Nerobíme veci preto, že sa to tak proste robí. Chceme ľudí, ktorí chcú priniesť zmenu a budú pracovať na zlepšovaní všetkého, čo robíme, nehľadiac na to či je to nejaká drobnosť alebo či je to hlavný aspekt našej práce.

 

V čom ste iní ako konkurencia?

Sami sme vlastne startup. Každý rok, s každou skupinou firiem, do ktorých investujeme, začíname znova. Sme najstarší akcelerátor v strednej Európe, ktorý je zameraný na vznikajúce firmy a nemáme žiadny scenár, ktorého sa držíme. Stále sa vyvíjame a redefinuje, čo to znamená byť akcelerátor.

 

Čo je pre vás pri budovaní startup najdôležitejšie?

Zamerať sa na riešenie skutočných problémov. Ak máte nápad, ktorý nedokáže ľahko ovplyvniť niečí život, uľahčiť prácu alebo ju zefektívniť, potom to bude vždy len váš koníček, ale nebude z neho produkt, ktorý by si ľudia chceli kupovať.

 

Akí nováčikovia Vám najviac utkveli v pamäti?

Z 29 startupov, ktoré prešli naším akcelerátorom, ich 7 už neexistuje. Často o nich premýšľam a snažím sa prísť na to, prečo zlyhali, aby sme mohli zmierniť riziko, že by sa táto situácia mohla opakovať. Rovnako ako akýkoľvek iný startup  s každým neúspechom zisťujeme čo je potrebné urobiť, aby sme nabudúce boli úspešní.

 

Ako vyzerá obvyklý deň v StartupYarde?

Nemáme žiadne obvyklé dni. Nič z toho čo robíme, by nemala byť rutina, stále sa niečo deje. Avšak sú činnosti, ktoré robíme po väčšinu dní, patria medzi ne stretnutie zakladateľov startupov s mentormi a poradcami, tréning komunikačných a prezentačných zručností, práca na produktoch a tiež diskusia s nami i medzi sebou navzájom, povzbudzovanie, bojovanie s rôznymi predsudkami. Ak robíme stále to, čo sme už robili predtým, tak najskôr robíme niečo zle.

zdroj: startupjobs.cz

Pridať komentár (0)