Stratí Instagram reklamou svoju prestíž?

  • V priebehu niekoľkých posledných desaťročí sa presunula významná časť ekonomiky iným smerom. Kedysi sa firmy snažili vydolovať od zákazníkov čo najviac peňazí. V súčasnosti je ich cieľom získať zákazníkov čas, ktorý je hybnou silou podnikania. Využívajú ho hlavne na zisk peňazí od inzerentov.
wersm-instagram-sponsored-posts
  • V priebehu niekoľkých posledných desaťročí sa presunula významná časť ekonomiky iným smerom. Kedysi sa firmy snažili vydolovať od zákazníkov čo najviac peňazí. V súčasnosti je ich cieľom získať zákazníkov čas, ktorý je hybnou silou podnikania. Využívajú ho hlavne na zisk peňazí od inzerentov.

Naša súčasná verzia internetu žije a dýcha na záujme zo strany ľudí. Mierou úspechu mnohých internetových spoločností je kvantum času, ktorý na ich stránke užívateľ strávi. Model internetu bol pretvorený a spoločnosti bojujú medzi sebou zubami nechtami, aby ovládli čas užívateľa.

New York Times uviedol článok o zmene, ktorú chystá Instagram:

„Tieto firmy vám chcú vždy ponúknuť len ten najlepší pohľad na vec,“ povedal Brian Blau, viceprezident spoločnosti Gartneri, poskytujúcej výskum informačných technológií, dodal: „Čím pravidelnejšie vám algoritmus vygeneruje zaujímavý obsah, tým dlhšie na stránke zotrváte.“

Čím viac času ľudia trávia na Instagrame, tým častejšie je spoločnosť schopná servírovať užívateľom reklamu. Všetci sme akoby zablúdili v pekle-v raji. Výmenou za „slobodný“ web, darujeme náš čas. Čas je cennejší ako peniaze. Peniaze sú na rozdiel od času obnoviteľným zdrojom.

RPMT6Y4X8U

foto: stocksnap.io

Obmedzenosť času vo svete webu súvisí so súťaživosťou – každý s každým súťaží o momentálnu pozornosť užívateľa.  Facebooku konkuruje Twitter, Spotify Apple-u, Gawker súťaží s BuzzFeed, Hulu s YouTube-om, Candy Crush s Two Dots, Amazon s Walmartom, Xbox s PlayStationom. A všetky tieto stránky v štádiu závislosti bojujú proti tvojim koníčkom, štúdiu a  spánku.

Keďže čas strávený nakupovaním, stravovaním alebo spánkom, je doba, ktorú tráviš off-line, pre tieto spoločnosti ide o stratený čas, kedy ťa nemajú ako zasiahnuť ich reklamy. Toto je dôvod, prečo Facebook začal testovať vo svojej ponuke kolónku Shopping: Nakupovanie. To ponúkne užívateľovi možnosť ľahšie vyhľadať, zdieľať a nakupovať produkty.

12057084_1485355358433354_1826026390_n

foto: facebook.com

O čas budú spoločnosti súťažiť na všetkých frontoch, aby vyhrali vojnu o pozornosť  publika. Aj keby to malo znamenať, že ti časom naservírujú jedlo, ktoré by si chcel.

Spoločnosť Coca-Cola sa vyjadrila o tom, že chce získať „podiel tvojho žalúdka“, a ďalej priznáva, že nie je len v súťaži s ostatnými hráčmi v nápojovom priemysle, ale v konkurencii s každou inou potravinárskou firmou. Získavanie si pozornosti webu je koncept, ktorý stavia obrovské množstvo spoločností proti sebe. Toto nekonečné súperenie o čas ľudí si už vyberá daň v podobe tých najpopulárnejších webov ako napríklad Twitter, Yahoo, Zynga a ďalšie.

Rovnako ako u všetkých obmedzených zdrojov existuje strop aj v rozsahu času, ktorý možno vyťažiť z celej populácie. Počet užívateľov internetu je priamo úmerný množstvu času, ktoré na ňom strávia. Ak by si technologické spoločnosti chceli udržať svoje rastové krivky, existujú len tri možné cesty k udržaniu rastu:

  1. Zvýšenie počtu užívateľov internetu.
  2. Uvoľniť viac času na surfovanie po internete.
  3. Alebo musí pribudnúť viac ľudí.

Hlavní hráči sa snažia rozšíriť globálny prístup k internetu. Facebook sa  zameriava na poskytnutie voľného prístupu obyvateľstva na internet. Projekt od Google Loon navrhol vytvoriť sieť založenú na spoľahlivom pripojení k internetu privedenom v lietajúcom balóne do odľahlých oblastí.

www.stuff.co.nz

foto: stuff.co.nz

Google je tiež jeden z najlepších príkladov spoločností, ktoré si zvolili druhú cestu, a to uvoľniť viac času pre ľudí, ktorí už majú pripojenie k internetu. Našli potenciál v čase strávenom v aute, ten je podľa nich obrovsky nevyužitý rezervoár ľudskej pozornosti. Preto sa zamerali na projekt samo-riadiaceho sa automobilu.

home-where

foto: google.com

Instagram volil cestu k zvýšeniu pozornosti a počtu svojich užívateľov prostredníctvom skvalitnenia zážitku svojich užívateľov. Volil si obsah najvyššej kvality , s cieľom získať si srdce, myseľ a nakoniec aj čas užívateľa. Túžba zdieľať spomienky je jedinečná pre človeka a je stará ako jaskynné maľby. Vždy v nás bola a vždy aj bude. Kúzlo Instagramu spočíva v tom, že odkladá tvoje spomienky ako album. Vytvára knihu príbehov tvojho života a životov okolo teba ako úžasne umelecké a chronologicky usporiadané dielo.

ZXS8JRI3BA

foto: stocksnap.io

Bohužiaľ každá firma musí platiť účty a ako si si prečítal vyššie sledovanosť webu je mierou úspechu a preto aj Instagram zriadil reklamy alebo v dnešnej dobe už dobre známe „podporované príspevky“. Krokom jedna zo strany Instagramu je zavedenie sponzorovaných príspevkov a krokom číslo dva sú algoritmom generované príspevky.

Algoritmom vygenerovaný príspevok zmení schopnosť zasiahnuť konkrétnych užívateľov rovnako ako sa to deje na Facebooku. A keďže tento postup na Facebooku funguje, charakter Instagramu sa bude odvíjať podobnou cestou a je pravdepodobné, že jeho kúzlo tým bude slabnúť.

instagram-ad

foto: idownloadblog.com

zdroj: medium.com, zdroj titulnej fotografie: wersm.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech