Šty­ri rady, kto­ré by si mal vziať k srd­cu naj­mä Volk­swa­gen: Čo robiť, ak sa ti rúca celá znač­ka?

Martin Bohunický / 23. októbra 2015 / Lifehacking

Vybu­do­vať znač­ku môže trvať roky. Začí­na to na lokál­nom trhu, budu­je sa dôve­ra kli­en­tov a tvo­rí sa iden­ti­ta. Prin­to­vé a digi­tál­ne rekla­my pomá­ha­jú znač­ke rásť. 

 

Dnes je tento proces výrazne odlišný. Áno, niektoré značky môžu stále používať tieto tradičné a overené spôsoby, no pracovať digitálne sa jednoducho vyplatí viac. Navyše, v digitálnom svete je možné vybudovať značku v priebehu dní či týždňov, kým tradičným spôsobom to trvá roky.

 

 

No digitálne prostredie zároveň ponúka niekoľko výziev. To, čo bolo vybudované v priebehu týždňov, môže byť zničené v priebehu hodín. Online značky nemajú takú stabilitu, ako tradičné firmy. Potrebujú neustálu starostlivosť a môžu byť zrušené mihnutím oka.

Svet je stále plný zloduchov, ktorí nám pre ich vlastné dôvody chcú urobiť zle - svoje o tom vie napríklad Sony Pictures, Subway alebo Malaysia Airlines. 

Tak čo robiť, keď je tvoja značka napadnutá a ty potrebuješ prežiť vážnu krízu?

 

1. Nerob paniku

Vždy si vybavím našu telocvikárku, ako kričala v panike toto heslo, keď u nás v škole horelo. Ale vážne. Spomaľ, upokoj sa a zamysli sa nad tým, čo sa práve stalo a prečo sa to stalo.

 

 

2. Neklam

O tom, čo sa stalo, zrejme niečo vieš. Nezakrývaj to, neklam ľuďom okolo, len aby si vyzeral lepšie. Nehraj žiadne trápne hry.

Existujú značky, ktoré prežili fakt veľmi zlé krízy. A to vďaka tomu, že nič nemaskovali. Rozprávali o veciach priamo.

 

3. Spolupracuj s médiami

Nie všetkým médiam ide o chytlavý nadpis a šialené škandály. Novinári chcú zistiť predovšetkým pravdu. Pomôž im v tom. Na oplátku ti môžu po čase pomôcť vybudovať tvoju značku späť. A možno aj ešte vyššie.

 

4. Buď otvorený a neustále informuj okolie

Ticho je v týchto situáciach najhoršie. Aj desať minút mlčania môže byť kritických. Hovor o tom, čo sa okolo teba deje, ako sa veci vyvíjajú. Priznaj, čo vieš a priznaj aj, že niečo nevieš.

 

zdroj: entrepreneur.com

Pridať komentár (0)