Svieža slovenská značka Lull Loungewear – rozhovor nielen o mäkučkom oblečení

  • Lull Loungewear je slovenská značka kvalitného pohodlného, prevažne domáceho oblečenia, aká u nás dlho chýbala.
fb-add-nova-kolekcia
  • Lull Loungewear je slovenská značka kvalitného pohodlného, prevažne domáceho oblečenia, aká u nás dlho chýbala.

Navyše má skvelý dizajn, ktorý síce pôsobí jednoducho, ale premyslene, takže u nich nenájdeš žiadne tuctové tepláky, v ktorých sa hanbíš ísť aj vyniesť smeti. Eduard Šebo je jej majiteľom, má na starosti celý chod firmy od marketingu, až po výrobu. V rozhovore nám prezradil, čo stojí za úspechom ich firmy a ako aj slovenská firma s oblečením môže napredovať.

 

Hneď v úvode ma prekvapilo, že za Lull stojí muž, značka pôsobí, že ju tvorí a komunikuje žena.

V podstate áno, ale snažil som sa vnoriť do mysle ženy, aj preto ten marketing tak pôsobí.

 

Môžeš v skratke predstaviť značku Lull a prezradiť, čo všetko ponúka?

Lull vidíme, ako sviežu slovenskú značku oblečenia na voľný čas pre ženy. To by bola taká najjednoduchšia definícia. Ale Lull nie len o mäkučkých veciach na doma, aktívne nám záleží na dianí okolo nás, preto máme aj vlastnú dielňu, kde práve zamestnávame 12 ľudí. A to sme boli dvaja, pred niečo vyše dvomi rokmi.

Snažíme sa o to, aby pracovné prostredie bolo pre našich ľudí čo najpríjemnejšie a aby ich robota bavila. Tiež sa zaujímame o prostredie, v ktorom pôsobíme, ale tam sú naše projekty zatiaľ na začiatku.

_DSC3266male


Ako vznikla myšlienka značky Lull? Kto ju založil?

Založila ju naša designerka Zuzka a vznikla tak v podstate „prozaicky“. Zuzka zostala medzi zamestnaniami pár mesiacov doma a nemala čo na seba. Tak si s pomocou krajčírky dala dokopy prvý župan, ktorý sa páčil jej sestre, potom kamoške a dnes si o tom spolu píšeme. :-)

 

Takže  Lull bola na začiatku handmade značka s pár kúskami ušitými Zuzkou doma, a neskôr sa rozrástla, alebo ste mali po prvých kúskoch, o ktoré bol záujem, aj nejaký jasný biznisplán?

Zuzka nikdy nič nešila. Ona mala a má nápady, ako by to malo vyzerať a potom to už do reálnej podoby dávajú s našou pani majsterkou Zdenkou. Na začiatku určite nebol žiaden biznis plán, skôr túžba robiť niečo iné a pre seba. Až keď som do firmy vstúpil ja, čo bolo cca 3 roky po jej založení sme nabrali viac business-oriented smer. Lull teraz funguje 5 rokov. Zuzke od začiatku najprv externe pomáhali iné krajčírky, ktoré dávali dokopy jej nápady. Takže už mala reálne veci v rukách. Potom sa k nej pridala Zdenka, ale len ako externá pomoc a potom ja. Zdenka sa neskôr, po mojom príchode, stala šéfkou dielne.

1e5773ed-4794-43ef-8a96-3a140fac800e

 

Čo si myslíš, že stojí za úspechom Lull?

Kvalitný produkt, naša tvrdá práca s citom pre vec a správne naklonené hviezdy.

 

Myslíš si, že ste kvalitným pohodlným domácim oblečením vyplnili dieru na našom trhu?

Jednoznačne.

 

Aká forma marketingu vám priniesla najviac zákazníkov? Ak to teda nie je tajomstvom.

Žiadne tajomstvo, sme k našim zákazníčkam vždy úprimní, aj keď niečo nevyjde a naozaj sa im snažíme vyjsť v ústrety, a to nie je len také klišé.

 

Ako zákazníčky ovplyvňujú vašu tvorbu?

Ich feedback k veciam bol už viackrát zahrnutý do tvorby nových modelov. Vlastne bez toho by sme ani neušili nové veci. Taktiež máme skupinu LullCllub na FB, kde sa baby môžu vyjadriť k Zuzkiným nápadom. Zatiaľ tá skupina ešte iba naberá na členoch lebo nefunguje dlho. Ale tam dostávame veľmi kvalitný a úprimný feedback.

81e7c020-5a2e-4ac5-9208-bc9402815fad

 

Neuvažovali ste aj nad oblečením podobného štýlu pre mužov?

Áno veľakrát, ale dohodli sme sa interne, že pokým nebudeme mať pocit, že sme „dobrí“ v ženskej móde, nepôjdeme robiť niečo úplne nové. Ani by sa nezdalo, ale je veľký rozdiel medzi mužskou a ženskou módou. Tiež ešte vidíme veľký priestor na zlepšovanie sa v oblasti, kde sme teraz.

 

Distribuujete aj do zahraničia alebo sa zameriavate výlučne na slovenský trh?

Už od začiatku sa okrem slovenského sústredíme aj na český trh. Teraz sme práve pár týždňov od spustenia nemeckej, rakúskej a poľskej domény, načo sa veľmi tešíme.

 

Je pre vás ekologický produkt dôležitý, alebo sa iba prispôsobujete aktuálnym bio/eko trendom?

Je to vždy o prieniku medzi tým, čo chceme my a čo hľadá zákazníčka. Čo sa však týka bio/eko trendov, na nič sa nemusíme hrať. My tým žijeme aj v súkromných životoch. Úprimne nechápem ľudí, čo napr. v dnešnej dobe neseparujú odpad. Považujem to za nezodpovedné.

lull homewear

 

Čo by si odporučil začínajúcim podnikateľom v podobnej oblasti? Čomu by si sa už vyhol a čo by si urobil inak, ak by si mal s Lull začínať teraz odznovu?

Aby sa nebáli chýb, bude ich veľa a to je dobré, lebo to znamená, že niečo robíš. Len nech sa neopakujú, to už je problém. A čo sa týka začiatkov, asi by som nemenil nič, všetko to bolo na niečo dobré. Teraz už viem, čo chcem napr. od dodávateľa, ale to bol tiež len proces, ktorý sa bude ešte veľakrát opakovať.

 

Aké má Lull plány do budúcna? Čo by ste ešte chceli dosiahnuť?

Plány máme rozdelené na časové obdobia, to najkratšie zahŕňa spustenie už spomínaných domén, rozšírenie výroby a schopnosť nasýtiť potreby zákazníčok, lebo naša výroba nie vždy stíhala dopyt. Na ďalšie obdobie máme naplánovanú expanziu do ďalších štátov Európy a pokukujeme aj po ďalekoázijských trhoch.

zdroj všetkých fotiek: Lull

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech