Takto by mal vyzerať elektro off-road budúcnosti

  • Záujemcovia o kúpu dnešných vozidiel si majú naozaj z čoho vyberať. Na výber majú z elektrických športových vozidiel, sedanov, SUV, minivanov alebo motoriek. Nikde ale nevedia nájsť terénny elektromobil. Tento problém sa rozhodla riešiť Bollinger Motors v New Yorku.
  • Záujemcovia o kúpu dnešných vozidiel si majú naozaj z čoho vyberať. Na výber majú z elektrických športových vozidiel, sedanov, SUV, minivanov alebo motoriek. Nikde ale nevedia nájsť terénny elektromobil. Tento problém sa rozhodla riešiť Bollinger Motors v New Yorku.

Ich riešením je nový model B1, ktorý je plne elektrický a s pohonom na všetkých kolesách. B1 má väčší výkon v konských silách, väčší krútiaci moment a mnoho iných vylepšení než akékoľvek iné auto v jeho triede na spaľovací pohon.

foto: bollingermotors.com

Elektrické nákladné vozidlá majú veľký zmysel na papieri. Elektromobily produkujú veľký krútiaci moment, ktorý vozidlo potrebuje pri práci s ťažkými nákladmi. Avšak táto sila prichádza za cenu lithium-iontových článkov. Sú ťažké a výrobcovia automobilov musia starostlivo vyvážiť hmotnosť batérie voči výkonu a tiež cene nového elektromobilu. Spoločnosť Bollinger Motors našla finálne riešenie vo výbere batérie s hmotnosťou iba 133 kg.

K dispozícii sú dve možnosti batérie. Prvá je s kapacitou 60 kWh s možným dojazdom 185 km a druhá je s kapacitou 100 kWh a možným dojazdom 320 km. Druhá verzia predbieha mnohé iné elektromobily, čo je veľmi slušné na auto do terénu.

foto: bollingermotors.com

B1 má pohon všetkých kolies a je vybavený prednými a zadnými synchrónnymi elektromotormi, ktoré produkujú až 360 konských síl a vysoký krútiaci moment. To sú veľmi kvalitné parametre, čo B1 využíva v zrýchlení z 0 na 100 km/h pod 4.5 sekundy a maximálnou rýchlosťou 180 km/h.

foto: bollingermotors.com

Vzhľadom k tomu, že batérie sú zapustené priamo do šasi, B1 má mimoriadne nízke ťažisko a inžiniersky tím dosiahol rozvnomerné rozloženie váhy auta. To všetko prispieva k mimoriadne výkonnému terénnemu vozidlu, ktoré má odhadovanú hodnotu 67,4 MPGe.

foto: bollingermotors.com

Dizajnový návrh B1 je elegantný a zároveň robustný, zvnútra aj vonku. Hliníkové interiérové ​​panely pomáhajú udržiavať hmotnosť vozidla dolu. Vo vnútri auta môžeš taktiež nájsť okrem  meradiel úrovne batérie, aktualizácie rozsahu, stavu nabíjania a výstražných signálov FMVSS aj mechanický tachometer. Všetky dôležité časti v aute sú chránené gumou.

foto: bollingermotors.com

Keďže celá hnacia súprava B1 je elektrická, uvoľňuje sa tým ďalší priestor pre náklad. B1 obsahuje tiež ďalší trik: „Keďže je B1 elektricky poháňaný nákladný automobil, je to doslova prenosný zdroj energie,“ hovorí zakladateľ a riaditeľ spoločnosti Bollinger Motors, Robert Bollinger. „Takže sme do vozidla umiestnili 100-voltové zástrčky, aby ste ich mohli použiť na napájanie všetkých zariadení a nástrojov, ktoré by ste mohli potrebovať počas jazdy. USB a 12-voltovové zástrčky sú tiež integrované do palubnej dosky, aby sme ponúkli všetky potreby napájania.“

foto: bollingermotors.com

Inšpirácia pre model B1 je ľahko vysvetliteľná. Vyzerá trochu ako ikonický Land Rover Defender, ktorý je zbavený kriviek a vybavený výkonným elektrickým pohonom. Nie je určený iba na mestské jazdenie alebo vystavovanie v garáži. Je to auto do terénu.

foto: bollingermotors.com

„Toto je vyvrcholenie môjho sna, ktorý mám už 40 rokov v hlave. Od detstva som nebol viac spokojný ako teraz. Som vďačný celému tímu, bez ktorého by toto vozidlo nemohlo byť také dobré.“

foto: bollingermotors.com

Prototyp bol navrhnutý a vyrobený v Hobarte v New Yorku. Spoločnosť Bollinger plánuje pokračovať v produkcii priamo v USA. V súčasnosti hovorí s nezávislými výrobcami vozidiel s cieľom spustiť výrobný cyklus s 10 000 až 15 000 kusmi vozidiel v priebehu tohto roka a s plánom začať dodávať prvé vozidlá do 19 mesiacov.

foto: bollingermotors.com

Bollinger ešte dodal, že ceny sú zamerané na „farmárov, staviteľov a domácich majstrov“ s priamym spotrebiteľským využitím a cenovým ohodnotením, ktorý je porovnateľný s „pekne vybaveným športovým a úžitkovým vozidlom.“ Záujemcovia si môžu toto elektrické vozidlo rezervovať od začiatku roka 2018 priamo na ich stránke so zálohou v hodnote 1000 dolárov.

Zdroj článku: inhabitat.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK