Slováci vyvinuli umelú inteligenciu, vďaka ktorej klasické billbordy strácajú atraktivitu

  • Vizuálny smog nás deň čo deň obklopuje zo všetkých strán
  • Tomáš Tiefenbach s tímom prišiel na trh s riešením nielen tohto problému
  • Jeho city light Lurity s umelou inteligenciou totiž posúva reklamu na celkom inú úroveň
  • Ťažiť z nej môžu nielen značky, ale aj obyčajní ľudia
zdroj: Lurity
  • Vizuálny smog nás deň čo deň obklopuje zo všetkých strán
  • Tomáš Tiefenbach s tímom prišiel na trh s riešením nielen tohto problému
  • Jeho city light Lurity s umelou inteligenciou totiž posúva reklamu na celkom inú úroveň
  • Ťažiť z nej môžu nielen značky, ale aj obyčajní ľudia

Tomáš vstúpil do vôd biznisu už ako 21-ročný. Po otcovi prebral rodinnú IT firmu, v ktorej však musel riešiť množstvo problémov, ktoré sa v čase krízy len ďalej prehlbovali. Po 1,5 roku padlo rozhodnutie firmu odpredať a Tomášove ďalšie kroky smerovali do korporátu.

Druhý biznis si založil netradične na Ukrajine, kde našiel dieru na trhu. V najväčších nákupných centrách v Kyjeve si otvoril sieť expresných opravovní smartphonov, ktorá nemala núdzu o klientelu a poskytovala opravy mobilov na počkanie. Firma, ktorú Tomáš roky budoval však krachla po udalostiach na Majdane a z ekonomického hľadiska sa na tomto trhu nedalo ďalej existovať.

Neskôr sa Tomáš pridal k startupovej komunite, v ktorej sa spojil s tímom vývojárov. Ich víziou bolo vytvoriť digitálne výklady s 3D avatarom. „Časom sme však zistili, že je veľmi náročné mať všetky kusy oblečenia naskenované v 3D a navyše je to aj nehorázne drahé. Takže sme od tohto upustili,“ opisuje prvé pokusy o revolučný startup Tomáš pre Startitup.

Tomáš si neskôr otvoril vlastnú firmu, kde chcel uplatniť svoju novú víziu, ktorá spočívala v reklamnej platforme vo forme, aká sa na trhu ešte neobjavila.

„Keďže sme v tomto čase mali vyvinutú technológiu face recognition, rozmýšľali sme, ako ju uplatniť. Náš plán bol vytvoriť reklamný systém, ktorý sme chceli poskytovať externým firmám s reklamnými plochami. Tie by si dokázali presne merať, koľko ľudí ich plochy oslovili,“ hovorí Tomáš.

Tomáš s tímom však rýchlo zistil, že tieto firmy zaspali dobu, sú v akomsi digitálnom praveku a absolútne nemajú záujem o nové technológie. Preto si povedali, že to spravia sami. A tak začali postupne v nákupných centrách budovať sieť reklamných obrazoviek Lurity.

„Od klientov sme neustále počúvali, že oni chcú platiť len za videnia, nie za zobrazenie reklamy. Tak sme im to splnili. Následne sa objavila požiadavka od klientov, že nechcú platiť za ľudí, ktorí nepatria do ich cieľovej skupiny. Aj v tomto sme im vyhoveli, takže klient u nás platí iba ak zákazník z jeho cieľovej skupiny vidí jeho reklamu,“ opisuje nároky klientov Tomáš.

Platformu postavenú na ich umelej inteligencii tak znovu prispôsobili. Funguje tak, že sa učí, v ktorých časoch a na aké miesta vybraná „cieľovka“ chodí. Reklamy, ktoré Lurity zobrazuje sa tak dynamicky menia podľa toho, ktorá cieľová skupina klientov sa v danom čase najčastejšie nachádza pri obrazovke Lurity.

„Reklama sa síce stále v 15-sekundových intervaloch mení, avšak to, ktorá reklama sa v danom čase zobrazí, to určuje naša umelá inteligencia,“ opisuje fungovanie Lurity Tomáš.

Nefunguje to tak, že človek príde k Lurity, preruší sa reklama, a objaví sa produkt po ktorom túžiš. Ide skôr o relevantnosť, vďaka ktorej sa ľuďom zobrazuje reklama, ktorá ich už pri prvom pohľade nevytočí a neprispieva k vizuálnemu smogu. Nestane sa tak to, že by sa reklama pre 30-ročných mužov zobrazovala na miestach, kde sa dlhodobejšie vyskytuje viac žien.

Lurity je jedinečná v tom, že dokáže rozpoznať vek, pohlavie a vie dokonca koľko sa na danú reklamu pozeráš. V tomto smere sa samozrejme ponúka otázka bezpečnosti našich údajov.

„Keď sme začínali, boli sme pravdepodobne prvou a jedinou firmou v SR, ktorá mala povolenie na túto činnosť vo forme schváleného biometrického projektu z Úradu na ochranu osobných údajov na marketingové účely. Množstvo inštitúcií oprávnene využíva biometriu na bezpečnostné účely, pri ktorých na to za určitých okolností mali oprávnený záujem. V prípade marketingových účelov je to však podstatne zložitejšie. No Lurity to v tom čase schválili, aj vďaka veľmi dobrému zabezpečeniu údajov,“ opisuje Tomáš.

Lurity je momentálne na trhu 6 mesiacov a už má stovky klientov, medzi ktorými sú malé značky, ktoré tvoria približne 80%, no aj veľkí klienti ako Orange či Železnice SR. „Klienti berú Lurity väčšinou ako rozšírenie online kampane. Paradoxne, väčšina malých klientov neinzeruje do billboardov, nakoľko si ich nemôžu ani dovoliť. S Lurity môžu byť za cenu jedného billboardu aj na 40-tich plochách,“ opisuje výhody Lurity, Tomáš.

Dôležité je spomenúť, že dôveru do slovenského startupu vložil dokonca aj Pavel Fellner, obchodný riaditeľ BUBO Travel Agency, ktorý do Lurity vstúpil ako investor.

Ako Lurity funguje?

Jednou z najlepších vecí na Lurity je jej jednoduché používanie. Behom pár minút môžeš spustiť kampaň hneď v niekoľkých nákupných centrách, nielen v Bratislave. Stačí ísť na stránku lurity.com, kde zadáš všetky požadované parametre tvojej kampane. Práve prebiehajúce kampane môžeš upravovať na základe prehľadov a štatistík, ktoré sú dostupné v reálnom čase. Dokážeš zmeniť nielen vizuál a denný rozpočet, ale aj cieľovú skupinu.

 

Kampaň cez Lurity môžeš odpromovať už od 1 Eura na deň presne ako pri online reklame. Môžeš tiež nastaviť, aby sa reklamy automaticky zobrazovali na základe počasia, teploty alebo konkrétneho času. Pritom však stále platíš len za videnia reklamy vybranou cieľovou skupinou. Lurity je tak revolučným produktom, ktorý prináša na trh nové možnosti nielen pre značky, ale aj pre obyčajných ľudí, ktorí s reklamou prichádzajú denne do kontaktu.

Článok vznikol v spolupráci s Lurity