TOP 5 dôvodov, prečo aj tí najväčší kreatívci zlyhávajú

  • Či sa nám to páči alebo nie, všetci zlyhávame
  • No vedieť dôvod, prečo je tomu tak, nám môže pomôcť tieto faily minimalizovať
  • Samozrejme, ak sa z nich poučíme
kreativita
Brad Neathery/Unsplash
  • Či sa nám to páči alebo nie, všetci zlyhávame
  • No vedieť dôvod, prečo je tomu tak, nám môže pomôcť tieto faily minimalizovať
  • Samozrejme, ak sa z nich poučíme

Určite ste už veľakrát počuli množstvo výrokov, vyjadrení a talkov o tom, aké je dôležité, či dokonca nevyhnutné zažiť pád. V prvotnom momente to asi nie je super pocit, no keď sa na to pozrieme s odstupom času a zistíme, že nás to posilnilo a posunulo ďalej, tento pocit je už o trochu lepší. Dnes sa zameriame na to, čo robiť pre to, aby sme sa každým failom posúvali vpred a aké môžu byť dôvody, prečo zažívame pády.black-and-white-interior-macbook-drawing-71983

1. Si príliš zahľadený do svojho prostredia

Ako príklad si môžeme uviesť mladých, začínajúcich copywriterov, ktorí vedia viac o živote v agentúre alebo o tom ako sa takáto agentúra buduje ako o písaní ich remesla. Tu môže nastať problém.

Ak chcete byť najlepší copywriter, spravte z toho vašu vášeň, vzdelávajte sa a riadenie biznisu nechajte na tých, ktorí ho riadia a chcú riadiť. Časom to určite prinesie svoje ovocie.

pexels-photo-large

2. Berieš sa príliš vážne

Asi je ťažké povedať dizajnérovi, že svoju prácu ako aj seba samého berie príliš vážne. Veď to je predsa ich kreatívna DNA. K tomuto nás napadá jeden super citát: „Neber život príliš vážne, veď aj tak z neho živý nevyviazneš.“

Niekedy sme až príliš ovplyvnení ostatnými kolegami, či konkurentmi z fachu a snažíme sa ich silou mocou predbehnúť, no kreatívna práca sa asi tak nerobí. Skúste byť občas dieťaťom, „hrajte sa“, experimentujte…

Jasné, deň do deadlinu, vie priniesť poriadnu dávku nervozity, no skúsme to všetko brať s úsmevom a nestresujme sa. A ak vám náhodou niečo nevyjde, kolegovia z marketingu to predsa napravia ;)

black-and-white-creative-desk-pen-large

3. Tvoja kreativita nikdy nekončí 

Teda aspoň by nemala. Určite nie s koncom vašej pracovnej doby. Ak tomu tak je, asi niečo robíte zle. Kreativita nie je práca. Malo by to byť poslanie. Radi varíte, fotíte, kreslíte, záhradkárčite? Ak aj nie, určite to skúste. Kreativita by sa mala rozvíjať v každom aspekte vášho života a inšpirujte sa všade, kde sa len dá.

4. Nepoučíš sa zo svojich #failov

Failneš, a to poriadne tvrdo, čo teraz? Ako sme už spomenuli na začiatku, je dôležité sa z týchto chýb poučiť, a to veľmi rýchlo. Pokiaľ sa nepoučíme, tak sme „nepadli“ tvrdo, ale veľmi zle. Vždy je super si spraviť osobnú analýzu a urobiť zmeny, čo najskôr ako to pôjde.

Tvrdohlaví „kreatívci“ nevnímajú to, čo vravia ostatní a stále si idú svoje, aj keď netreba. Treba samozrejme vedieť rozlišovať, čo je hejt a čo konštruktívna kritika. Presne tá je v tomto obore dôležitá ako soľ, a každý, kto chce napredovať, by ju mal doslova vyhľadávať.

startup-photos-large

5. Halóóóóóó! Ty nepočúvaš.

Tento posledný bod, tak trochu nadväzuje na č.4. Dnešná doba je skvelá na to, aby sme mohli byť kreatívny. Máme tu množstvo inšpirácií od Pinterestu, cez Tumblr, až po milovaný Instagram. Nikdy nebolo ľahšie sa „spojiť s kreatívcami z iných kútov sveta a doslova sa ich pýtať na čom momentálne robia a diskutovať s nimi.

Nemyslíme teraz len ten drahocenný feedback, ktorý nám vedia dať „kolegovia. Ten je samozrejme na nezaplatenie. Okrem toho taktiež sledujte vašich „kolegov“, učte sa od nich a na ich chybách, lebo zase niekto ďalší sa rád poučí z tých vašich. Obetuj každý jeden deň trochu času na to, aby si pozrel svojich obľúbených kreatívcov a inšpiroval sa ich nápadmi. „Počúvajte ich“!

 

Máte aj vy svoje tipy na úspech? Podeľte sa aj s ostatnými na našej FB page alebo v komentároch.

 

 Zdroj, foto: creativebloq.com, pexels.com

 

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech