Toto je dôvod, prečo sa Sajfa zapojil do kontroverznej kampane, ktorá zarezonovala celým Slovenskom

  • Nepozornosť za volantom patrí k najčastejším príčinám dopravných nehôd
  • Písanie správ za volantom 23-násobne zvyšuje riziko dopravnej nehody
  • 5-sekundové odpisovanie na SMS znamená 70 metrov jazdy v meste naslepo
  • 96 % vodičov uviedlo, že bežne vidí využívanie mobilu počas šoférovania u iných šoférov
sajo
O2 Youtube
  • Nepozornosť za volantom patrí k najčastejším príčinám dopravných nehôd
  • Písanie správ za volantom 23-násobne zvyšuje riziko dopravnej nehody
  • 5-sekundové odpisovanie na SMS znamená 70 metrov jazdy v meste naslepo
  • 96 % vodičov uviedlo, že bežne vidí využívanie mobilu počas šoférovania u iných šoférov

Ak si sa pred pár týždňami pohyboval na sociálnych sieťach, zrejme ti neunikla informácia o Sajfovej pokute za používanie telefónu za volantom.

Túto udalosť začali riešiť média, influenceri a tisíce samozvaných diskutérov s neutíchajúcou potrebou vyjadriť svoj názor v komentároch. Ako sa na Slovensku hovorí, škodoradosť je najlepšia radosť. Niekedy sa však stane, že veci nie sú také, ako sa na prvý pohľad zdajú. A nebolo tomu tak ani tentokrát.

Napríklad aj slovná prestrelka medzi raperom Pil C a Sajfom bola vopred dohodnutá a napísaná v scenári. Každý z 20 zapojených influencerov vedel, čo má kedy povedať a kedy uverejniť.

Kampaň Nebuď pirát od O2 sa pripravovala dlhé mesiace. Influenceri počas tajnej teasingovej fázy poukazovali na problém, ktorý sa týka, väčšiny z nás – na nezodpovedné používanie telefónu počas jazdy v aute.

Z prieskumu, ktorý si pred kampaňou nechala vypracovať spoločnosť O2, vyplýva, že mladí vodiči vo veku 18 až 25 rokov používajú mobil popri šoférovaní oveľa častejšie ako starší šoféri vo veku 46 rokov a viac. Preto sa operátor rozhodol poukázať na tento problém práve cez influencerov, ktorí majú na slovenskú mládež nezanedbateľný vplyv.

Vďaka kampani s názvom Nebuď pirát téma nezodpovedného šoférovania rezonovala vo vodách slovenského internetu. Medzi komentármi v diskusiách sa objavili rôzne názory, poukazujúce napríklad na nízku výšku Sajfovej pokuty, správny prístup Polície Slovenskej republiky, ale aj na nosnú tému, ktorou bolo nezodpovedné šoférovanie.

Hlavnou tvárou kampane bol Sajfa, ktorý sa do projektu pustil aj kvôli vlastným skúsenostiam s nezodpovedným šoférovaním.

Do tohto projektu som išiel aj preto, lebo sám seba čoraz častejšie pristihnem pri uvažovaní nad touto témou. Telefonovanie s handsfree je jedna vec, ale iné je, keď telefón reálne ovládaš a scroluješ si Instagram alebo si niečo natáčaš. Moja žena ma za to často pucuje a sám viem, že s tým musím prestať. Občas si poviem: Čo ak by sa práve teraz mojou vinou niekomu niečo stalo?” vyjadril sa Sajfa.

Prvé odhady hovoria o tom, že kampaň zasiahla vyše 1 800 000 ľudí. Toto číslo však ešte narastie, pretože odhalením kampane to celé neskončilo. Agentúra Elite Solutions v rámci kampane rozposlala „pirátske pásky“ aj ďalším slovenským influencerom, ktorí sa následne ku kampani pridali.

View this post on Instagram

Veľmi príjemné a poučné dopoludnie! S touto zostavou aj veľmi zábavné 😃 @fero_joke @matejzrebny @brano.deak a ešte nám tu chýba @sajfa ☝🏻 vždy rada podporím iniciatívu verejnej komunikácie dobrej veci! Táto je jasná 🤳🏻🤳🏻🤳🏻 hranie sa s mobilným telefónom za volantom je naozaj životu nebezpečná vec!!! Som rada, že mnohí influenceri do toho išli a chcú šíriť medzi všetkých, že to nie je žiadna frajerina ale mega nebezpečná vec! @o2slovakia o tom začalo hovoriť nahlas a ja som ZA! Tak sme sa dnes celkovo zhodli, že najdôležitejšie je aj tak to, aby sme to šírili všetci, nielen ja, on, ona ale aj ty 😊🤳🏻 #nebudpirat

A post shared by Barbora Krajčírová (@barbora.krajcirova) on

Pásku najviac ocenil Expl0ited, ktorý sa ju snažil získať ihneď po odhalení kampane priamo od Sajfu. K nemu sa následne pridala aj Becca, Laura Weng, Ivana Štanclová, Jakub Ptačin, či Janka Topánka. Ľudia dokonca sami začínajú upozorňovať influencerov na to, aby sa za volantom nenatáčali.

Mnohí influenceri, ktorí nie sú v kampani, vo svojich Instagram stories už nenatáčajú iba cestu, ale priznávajú aj to, že sedia na mieste spolujazdca.

Ak si O2 zákazníkom, z kampane môžeš benefitovať aj ty. Mobilný operátor predstavil rozšírenú aplikáciu O2 Extra výhody s navigáciou Sygic, ktorá skúma tvoju jazdu, dokáže monitorovať prekračovanie rýchlosti aj manipuláciu s telefónom a za dostatočný počet bodov môžeš získať mesačne 1GB dát.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech