Toto sú najlepšie reklamy roka, riešia rasizmus či darovanie orgánov

  • Udelovanie cien Clio sa od roku 1959 stalo každoročnou neodmysliteľnou súčasťou reklamného sveta
  • Tento rok nie je o nič iný
  • Víťazi prinášajú to najlepšie, čo sa v reklamnej sfére za posledný rok objavilo
clio
Arcív CLIO Awards
  • Udelovanie cien Clio sa od roku 1959 stalo každoročnou neodmysliteľnou súčasťou reklamného sveta
  • Tento rok nie je o nič iný
  • Víťazi prinášajú to najlepšie, čo sa v reklamnej sfére za posledný rok objavilo

Denne sme konfrontovaní s nespočetným množstvom reklám či reklamných kampaní. Valia sa na nás z každej strany, no nie vždy sú kvalitné. Clio Awards sa sústreďujú práve na opak – oceňujú najlepšie a najkvalitnejšie reklamy sveta. Po slávnostnej ceremónii 4. októbra sme sa konečne dozvedeli, komu sa podarilo vyhrať tento rok. Toto sú najlepšie reklamné kampane roku.

Edeka

Rasizmus a xenofóbia je celosvetovo rozšírená téma, ktorá v posledných rokoch čoraz viac rezonuje. Tieto dva negatívne postoje odsudzujú aj mnohé reklamy. Okrem našeho slovenského spotu na Absolut vodku sa k téme vyjadrila aj nemecká sieť supermarketov Edeka. Zo svojej hamburgskej predajne na istý čas odstránili všetky produkty, ktoré nepochádzali z Nemecka. Výsledkom boli police zívajúce prázdnotou a rozsiahla mediálna pozornosť.

Corazón

Cenu Clio Grand tento rok získala aj kampaň spojená s filmom Corazón. Dej sleduje Elenu, ktorá je smrteľne chorá a potrebuje transplantáciu srdca. Aby však túto liečbu dosiahla, musí absolvovať zdanlivo nemožnú cestu do New Yorku. Film podľa skutočných udalostí v rámci svojej kampane povzbudzuje svojich sledovateľov k darovaniu orgánov.

Ikea

Ikea je v odvetví humornej reklamy skutočne profíčkou. Dokazuje to aj tento print, ktorý okrem svojho reklmaného účelu slúži aj ako tehotenský test. „Táto reklama môže zmeniť tvoj život“, odkazuje nadpis plagátu. Krátky text nižšie všetko vysvetľuje – obdĺžnik na dolnej hrane slúži ako tehotenský text. Stačí už len postupovať podľa návodu a v prípade tehotenstva vás čaká malé prekvapenie. Text perfektne dopĺňa obrázok detskej postieľky Sundvik.

Zobraziť celú galériu (1)
zdroj: Åkestam Holst

HomePod (Apple)

HomePod nie je len bežným reproduktorom. Táto technologická hračka z dielne Apple okrem hudby z ľahkosťou slúži aj ako riadiaca páka na každý Smart dom. Ponúka interakciu s užívateľom pomocou hlasu a ľahko sa prispôsobuje akémukoľvek priestoru. Všetky tieto vlastnosti sú otestované v reklamnom videu, ktorý natočil režisér Spike Jonze, ktorého možno spoznáš podľajeho filmov Her alebo Being John Malkovich. V reklame zahviezdila tancujúca speváčka FKA Twigs.

Palau Pledge

Obyvatelia ostrovu Palau sa roky smutne dívali na to, ako im turizmus ničí ich prírodu. S rastúcim odpadom však rástla aj ich netrpezlivosť, a tak sa rozhodli konať. Vznikol nápad prísahy, ktorú musia pri príchode do krajiny podpísať všetci turisti. Prísaha je pri prílete vytlačená do pasu pomocou pečiatky, na konci ktorej sa daný cestovateľ musí podpísať. Tam sa však toto hnutie nekončí. Palau vytvorilu na ochranu prírody špeciálnu webstránku, letáčiky či značenie upozorňujúce na ochranu prírody, ktoré je rozmiestnené po celom ostrove.

Marmite

Pre nás Slovákov je síce Marmite neznámy, avšak pre Veľkú Britániu je typický. Ide o nátierku z droždia, ktoré sa tvorí pri varení piva. Angličania sa delia na dve skupiny – tú čo Marmite miluje, a tú, čo ho zo srdca nenávidí.  Vo svojej kampani značka vytvorila test, ktorý určil, či je človek milovník (lover) alebo odporca (hater) tohto nezvyčajného jedla. Výsledkom sa stala vtipná a inovatívna kampaň zároveň.

AIG

Klasickým futbalovým dresom odzvonilo. Japonské odvetvie firmy AIG  totiž vyvinulo špeciálne dresy, ktorými podporujú LGBT komunitu a diverzitu. Vrchná vrstva spomínaných dresov je čierna, avšak pri potiahnutí sa odhalia žiarivé farby dúhy. Pomcou tohto revolučného kroku chce firma vyzdvihnúť diverzitu. Svet sa skladá z rôznych ľudí, nemali by sme ich odsudzovať kvôli farbe ich pleti, sexuálnej orientácie či národnosti. Tak či tak spolu tvoríme jeden celok.

Skittles

Super Bowl je najväčšia športová udalosť roka v USA. Tento futbalový šampionát si v televízii zaplo až 103,4 milióna sledovateľov. Reklamu si počas tohto podujatia môžu dovoliť len skutočné veľké firmy – jedna reklama tu stojí okolo 5 miliónov dolárov. Cukríky Skittles sa však rozhodli, že si pravidlá upravia podľa seba. Spravili reklamu len pre jedného človeka, ich najväčšieho fanúšika Marcosa Menendeza. Do „súkromnej“ reklamy prizvali okrem Marcosovej rodiny aj herca Davida Schwimmera. Na livestream Marcosovej reakcie v deň Super Bowlu sa pozerali tisícky ľudí a premyslená kampaň si takto získala pozornosť širokej verejnosti.

 

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech