Toto sú reklamy, ktoré perfektne útočia na tvoje zmysly

  • ASMR sa v posledných rokoch stalo hitom internetu
  • Ešte si o tom nepočul?
  • Je to metóda, ktorá na upútanie diváka využíva audiovizuálne stimuly
  • Po novom si podmaňuje už aj reklamný priemysel
Screenshot YouTube Michelob ULTRA
  • ASMR sa v posledných rokoch stalo hitom internetu
  • Ešte si o tom nepočul?
  • Je to metóda, ktorá na upútanie diváka využíva audiovizuálne stimuly
  • Po novom si podmaňuje už aj reklamný priemysel

Ešte pred pár rokmi by ti väčšina ľudí na slovíčko ASMR odpovedala len zdvihnutým obočím. Pôsobí to ako náhodná spleť písmenok, ktoré dokopy nedávajú žiadny zmysel. To všetko sa však rýchlo zmenilo a v roku 2018 sa tento fenomén zmenil na virálnu záležitosť, o ktorej vedia ľudia z celého sveta. Informuje o tom Businessinsider.com.

Základom ASMR je reakcia na isté zvukové stimuly, napríklad šušťanie papiera, šepkanie, skladanie látky a podobné. Práve tieto jemné zvuky sú pre mnohých z nás upokojujúce a spôsobujú v našom tele rôzne reakcie, ktoré by mali byť hlavne pozitívne. Želaná môže byť napríklad aj husia koža. To, že sú isté zvuky veľmi príjemné si si možno všimol aj na vlastnom živote. Signifikantným posunom bolo však rozhodnutie zvečniť tietozvuky na videách a zverejniť ich na internet.

Zobraziť celú galériu (2)
zdroj: The Angry Teddy / Pixabay

Tento krok sa ukázal ako veľmi pozitívny. Úspešné ASMR videá si na YouTube nazbierajú zväčša niekoľko miliónov pozretí. Sledujú ich insomniaci, ľudia s poruchami úzkosti ale aj bežný, znudený sledovateľ. Svojou pokojnou náturou apelujú skutočne veľkému spektru ľudí, na svoje si príde hocikto. Vo videách sa používajú kozmetické prípravky, jedia jedlá z fastfoodov alebo češú vlasy.

Zobraziť celú galériu (2)
zdroj: Kaboompics / Pixabay

Keďže si ASMR vybudovalo výraznú fanúšikovskú základňu, je pochopiteľné, že sa začína prebíjať aj do reklamného sveta. Koniec koncov, ako najlepšie dokáže značka zaujať, ak nie niečím, čo jej cieľovka veľmi dobre pozná?

Na reklamné účely túto metódu využilo hneď niekoľko svetoznámym značiek

Medzi priekopníkov, ktorí využívajú tento trend, patrí aj čínska čokoláda Sihua Dove. Hlavným cieľom ich reklamy z roku 2015 je nechať divákov pocítiť jemnosť ich čokoládovej tyčinky. Zdĺhavé opisovanie ich produktu im totiž prišlo zastarané a nudné. Snaha zapojiť do marketingu viaceré zmysly sa v nasledujúcich rokoch rozbehla vo veľkom.

Podobným smerom sa ubrala aj značka Ikea, ktorá v roku 2017 pridala na svoj YouTube kanál 20-minútové video, ktoré prezentuje ideálnu internátnu izbu. V hlavnej úlohe je nábytok. Na Slovensku by sme síce o takomto internáte mohli iba snívať, cieľ bol však naplnený. Opäť išlo o zapojenie celej pozornosti a využitie moderného a virálneho fenoménu. Ukázalo sa to ako veľmi dobrý krok – video má vyše 2 milióny zhliadnutí.

Hitom sa stala aj reklama na pivo Michelob Ultra, ktorá bola vytvorená pre tohtoročný Superbowl. O audiovizuálny zážitok sa v tomto prípade postarala aj Zoe Kravitz, ktorá pivo predvádza. Pred otvorením fľaše po nej jemne poklepe nechtami a pri liatí chmeľového nápoja dbá na to, aby mikrofóny zachytili delikátny šum bubliniek. Video má na Youtube až 14 miliónov pozretí.

V neposlednom rade sa na ASMR vrhla aj značka Lynx, na Slovensku známa ako AXE. V rámci svojej reklamnej kampane sa rozhodli odprezentovať svoj nový produkt, ktorý pôsobí ako sprchový gél a krém na holenie zároveň. Na svoj YouTube kanál zatiaľ nahrali tri videá, v ktorom sú odprezentované tipy na holenie pre pánov, to všetko v ASMR prevedení. Okrem iného sa dozvedia napríklad to, ako si oholiť nohy, hruď, ale aj intímne partie.

Zdroj: www.businessinsider.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech